Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Angelika - 1 januari 2010 17:10

Älgköttet ligger i grytan och puttrar. Potatisen ligger i kastrullen och gör likadant. Magen puttrar den också, men pga hunger! Ska bli så gott med älgkött.. Idag gör jag det lite extra lyxigt/gott med minimorötter i. Smaken blir fräsch och sen så är det ju nyttigt och bra för magen ;-)


Vi har städat till här lite eftersom att jag och alfred har stökat ner varje morgon till tusen här hemma.. Ingen disk finns, ingen tvätt, inga saker överallt och framför allt inga DAMMRÅTTOR! =P Vi har även bytt sängkläder i våran säng, så nu finns där inga hmm.. Silverfiskar?!? haha.. Lillemanens säng ska också renbäddas, men det hinns sen. den är ju så liten! =)


I morgon vid 12 tiden så beger sig min karl för att se hockey! Efteråt blir det fest och sen blir det väl krogen.. Så jag och Alfred får verkligen en hel dag.. nästan.... Så ngn som vill komma och umgås? spela mw2 och dricka starköl? hehe...

Eller ngn som vill komma och dra alfred i pulkan och vara ute på upptäcksfärd? =) Bara Hoijta till så...

Just ja, vi kommer ju ha ett fyllo i vårat gästrum också.Min bror skulle ju sova här.. Då har jag 2 st att reta på Söndag, mohahahaha ;-P


 



Nää ska gå och kika in maten nu...

Ps, Beasås till är götta Ds...

Av Angelika - 1 januari 2010 09:44

Så här dagen efter nyårsafton mår jag toppen! Kan ju bero på att jag var NYKTER, SKÖTSAM och gick och la mig inte allför sent ;-)


00 slaget firade jag och älsklingen med en Puss vid fönstret tillsammans med en massa fyrverkerier utanför, så fint! Kunde inte ha blivit en finare Nyår, kanske lite fartfylldare. men inte finare ;-)

Vi såg på "best of 2009", och när det var slut så såg vi på den senaste Jurassicpark filmen, inte alls min genere men såg den bara för att vi skulle ha nånting att se på. Bättre än att slö kolla tv med en massa reklam :-)

Den var helt ok, men jävligt b;ig haha..

Vi åt 2 Påsar(!) med popcorn, drack varsin starköl och drack julmust. Åt en massa choklad och resterande Julskumstomtar som fanns kvar.. I feel Faaat! haha..


Idag vid halv sex så begav sig Älsklingen mot jobbet. Alfred vaknade till då också, så jag gick och hämtade honom och vi somnade om till typ nyss.. Kl var ca 9.. Nice! :)


Jag dricker en Gainomax till frukost, brukar inte göra det. men behövde snabb energi :P Alfred har avverkat en vällingflaska, ett bröd och 2 kakor. Fin frulle va?!


Nåväl! Jag vet att År 2010 kommer att vara ganska så likadant som år 2009, ja menar vad gör ett nr mer eller mindre för skillnad?

Kanske får jag ett jobb i år? Kanske köper vi nya saker? kanske alfred lär sig en massa nya ord? ja såna massa saker kommer säkert hända, men är ju inget "nytt" direkt. Nåja, jag ser fram emot ett nytt år med familjen iaf!

Så god fortsättning alla på det Nya året!  


Im in Love!!   

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards