Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Angelika - 21 februari 2010 20:22

Hallå!!

Söndag kväll börjar lida mot sitt slut. Helgen har gått Rasande fort. jag och små grabbarna har härjat på hela helgen, inte en lugn stund..


I fredags åkte vi hela familjen och hälsade på Josse, robert och deras pojkar. Barnen lekte si sådär med varandra. Alfred och charlie bråkade mest om vem som skulle ha vad.  Vince och adrian hade lite komunications problem (vince är lite blyg). Men efter många om och men så bestämde dom (vi) att dom skulle trottsa kylan och ge sig ut för att leka... Och sagt och gjort, ut gick dom. och äntligen lekte dom =) Var super skoj att träffas och surra, är för sällan... <3


Igår så började robert jobbet kl 6.. Jag sov till just före kl 7, sen ville den minnsta björnfotaren upp.. Vince kle upp ha också när han hörde oss.. så jag gjorde oss frukost och sen var dagen igång.. Vince gick till kompisen sara och frågade om hon ville komma ut och leka. och det ville hon, så dom var säkert ute i 60 min innan han kom in röd om kinderna.. Sen kom sara upp till oss ist (hon bor nedanför) och dom lekte bra som dom alltid gör. sen kom även vince kompis emil och lekte med dom.. och ja det var ungar till och från hela dagen. tills robert kom hem, och bad dom gå hem vid 19 tiden. för då ville vi ha lördagsmys för oss själva :-)


Bakade lite nya saker igår (nya för mig). Mumsmums och en kaka som kallas för "smälte kakor" riktigt goda och såå härlig konsistens dom var i :) Mumsmumsén har fått stå svalt över natten, så i morse gjorde jag dom färdigt (kokos och kakao på), dom vart också toppen goda.. Sen så premiär gjorde jag Palt igår till middag, dom blev över förväntan. och vince sa tom att dom här är mycket godare än dom vi brukar köpa.. och då är det MVG, haha ;-P


Alfred har varit orolig i natt. skrikit och velat gå upp.. då var kl 4! han sparkades och slogs, var helt tokig. vet inte om han drömmt nånting eller om han hade värk. och det knasiga var att han vägrade ha tutten.. så han somnade om efter kanske 20 min utan tutte.. och på morgonen berättade jag hur han hade betett sig, och då gav han mig en STOR kram... en kram som i, Förlåt! :-)

Grabbsen har busat på som F-N i morse. fram till kl 10, då äntligen kunde jag sätta mig ner med kaffekoppen och bara vara.. sen vid kl 11 kom farbor Lasse och hämtade vincent, som skulle få åka till farmor o farfar i några dagar.. Kul för honom, han har längtat efter dom :)


Alfred somnade efter vince farit och sov i ca 2 timmar. efter det åt vi lunch, varmkorv m bröd. sen kom mormor hit, och alfred har ju pratat om mormor i massor. så det var ju super skoj att hon kom :-)

Vi bjöd henne på kaffe & fika. nybakt ofc :) Sen gjorde jag fläskpannkaka åt oss till middag, och som efterrätt åt vi gräddglass m krokant i. så jag är super mätt fortf :-) Nu sover alfred gott gott i sängen, han var så himla trött då jag la honom.. sötungen! <3


Nä får räcka med uppdatering nu. min rygg värker!! känns som att jag knappt suttit på hela helgen, fast jag vet ju att jag har det.. men känns iaf så :P

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards