Alla inlägg under februari 2010

Av Angelika - 15 februari 2010 12:37

Har haft skrivtorka..


Helgen passerade i ett naffs..

Fredags kom svärmor o svärfar förbi helt ovetande om deras ankomst var vi. robert sov (hade jobbat natt) och alfred hade just somnat på soffan. villket även jag hade tänkt ;) Lägenheten såg ut som ett bombnedslag, och ja. alla som känner mig vet att jag borde ha fått PANIK vid det laget. men det gick bra ändå, jag börjar bli så stor och duktig haha.. Dom hade med sig hemagjorda semlor som svärmor gjort, helt super gott var det :) Dom tog en snabb kaffe och sen var dom på väg igen, sund att dom alltid får stressa när dom väl kommer till Luleå! :/ Men alfred han ju träffa dom en snabbis iaf och glad vart han!


Sen på kvällen skulle vi spela på varsitt Xbox jag och älsklingen (ja det är våran Hobbey, so what?) och ta oss ngn Öl.. det slutade med att jag drack lite för många, min ratio på mw2 sjönk som F-N, minnesluckor infann sig och ja jag vaknade BAKIS som tusan!! usch, haha. men skoj hade jag =) Robert den stackaren hade inte fått sova nånting när jag mådde illa på natten ;)

Så hela Lördagen spenderade jag i sängen och soffan, usch. nu dröjer det lääänge innan jag dricker alkohol igen.. Orsaken till mitt fyllo beteende är ju just för att jag aldrig dricker..


Söndag, vi slappade och mös hela morgonen.. Pussades och sa grattis till varanndra. Inte för att det var Alla hjärtans dag, nej för att vi firade att vi varit förlovade i 1 år! :) Tiden går fort!! Och det här med alla hjärtans dag, fan så onödigt det är egentligen. som att alla är extra kära just denna dag?  dagen finns ju enbart för affärernas skull. Jag och R köpte då ingenting till varanndra, och kan då säga att vi tycker om varann lika mycket ändå utan en massa saker (detta är vad JAG tycker). Vi köpte Kina mat, chips o dipp och hade en underbart trevlig kväll =) Kärleken är viktigare än pengar och saker   Stackars killar som har tjejer som blir sura när dom inte får nånting, haha :P


Idag har robert fått sovmorgon till kl 10, fast han hade säkert sovit längre om det inte varit för hans mobb.. Sen när han vaknat druckigt kaffe så fortsatte vi städa, jag hade redan städat i köket. men resten av läggan var ju skitig fortf! :P

R for och jobbade för ett tag sedan. vince kom hit för ett tag sedan och nu leker grabbarna.. Dom är så goa och fina pojkarna våra! :)


Ursäkta min slarviga skrivning, låter säkert inte klokt när man läser igenom det. men skrev bara snabbt upp det jag kom på, är inne i en bloggtorka igen.. :/ och inga bilder ids jag lägga upp heller...

Av Angelika - 10 februari 2010 00:30

Det är svårt med en ny blogg. den förra jag hade var inte lika krånglig. den här måste man godkänna kommentarer i osv, jag glömmer kolla det heeela tiden. fast går ju att klicka i att man får kommentera, men det glömmer jag ju såklart alltid. nästan iaf! den här gången ska jag inte glömma ;)


Ska inte skriva nå mer.. ska gå och sova med min skrutt som sover på pappas sida. alfred alltså. han fick feber nu ikväll igen, lill stackaren. så i morgon lir det vårdcentralen för honom. och ja för mog också, måste kolla upp min tå.. Tror den håller på att dö snart, blodförgiftning eller nå. gör då ont som FAN!


Nåja, natti...

Av Angelika - 8 februari 2010 21:04

Jag har sån fruktansvärd smärta i min stortå. Nageltrång med andra ord..

Jag som redan var förkyld och jävlig.. Fan vad skönt det är att ha en blogg som man kan GNÄLLA av sig på.. Lovely! :-)


I morgon ska Alfred på dagis efter 2 veckors uppehåll.. det blir nog skoj för lillgubben som mest fått hålla sig inne pga förkyningen/febern.. =)

Jag ska passa på att baka. Bullar, och sockerdrömmar om jag orkar o hinner.. ska iväg på Ams också och se vad som sägs där.. Men annars så blir nog denna vecka lugn som gatan här utanför.. Robert går ju natt vecka, så han sover om dagarna. och alfred är på dagis tis-tors mellan kl 9-14..


Nä nu ska älsklingen fara på jobbet. så ska pussa honom hej då.. usch för att sova själv :(

Av Angelika - 7 februari 2010 19:50

Ja jäkla vad mycket Papper det går åt när man är fökyld.. :)


Har varit halv seg hela dagen idag.. men övertalade min kropp till att fara och hitta på skoj ist för att bara sitta hemma och ojja mig.. Så efter Lunch landade vi på leo´s Lekland, där vi hade sällskap av min kusin och hennes söt freja.. barnen busade på så dom var svettiga, jag försökte att inte göra alltför mycket eftersom min näsa är helt igen täppt, kan verka knas om jag blir anfådd som tusan av att åka rutschbana :P Men summan av kardemumman så var det mycket trevligt. Träffade även på lite annat bekant folk, alltid skoj =)


Igår efter middagen beslöt vi oss för att gå ut och åka skridskor, men när vi kom till isplanen så var där tjockt med snö, åhh så typiskt.. men vi åkte bobb och åkbräda ist, och det gick lika bra det.. fast skridskor hade varit bra för vince att få träna på. men en annan gång =)


Vince har haft kompisar här hela helgen, 2 st. dom tycker om honom väldigt mycket och vill alltid vara här och leka.. (bor grannar) Jag var tvungen att reta dom lite idag, gick in med blöjor och låtsades att jag skulle byta på dom bla, hehe.. Skoj när dom blir arga :P Han har varit på ett toppen humör hela veckan, både pratat dubbelt så mycket, skrattat dubbelt så mycket och haft jätte roligt till tusen. Han har även ätit BRA. förutom idag, men det blev lite slarvigt med tiderna då vi skulle på leo´s.. men iaf, känns bra att se när han är så glad! =)

I morgon är det hans mammas vecka igen.. Så då får vi sakna honom!   


Strax mina vänner är det I en annan del av köping.. Fy fan vad härligt, man kan inte annat än älska dom där människorna!..   

På kanal4 kl 20:30, dont forgett!


  (Bild från google.se)



Motto för dagen;

*Gråt ut en gång ist för att gå runt och sucka hela tiden!*

Av Angelika - 5 februari 2010 19:54

Oj redan Fredag. Tycker veckorna går alldeles för fort.. men denna vecka har kanske gått lite segare än vanligt när lilleman varit (är) sjuk..

Igår blev vi riktigt oroliga, på naten ngn gång kring 2 tiden vaknade han. robert hämtade honomoch han fick sova med oss.. Sen vaknade han 1 timma senare och bara jyrade, grät, skrek, pratade om rammla och annat tjorv.. Han hade 40 graders feber och yrade som fan :( usch, det var jobbigt. så jag låg vaken till typ kl 5 innan jag tordes sómna.. låg och baddade hans panna med en kall handuk, och tillslut så lugnade han ner sig efter kylning och panodil..

Sen var han slö och trött hela dagen igår. grät efter Pappa om vartannat och svammlade.. när pappa och storebror kom hem så blev han jätte glad. han verkligen älskar sin pappa! :-)


I natt har han fått komma in redan vid 00 tiden. men somnade om lugnt igen.. Däremot fick jag gå till soffan efter 2 timmars försök till att somna. Alfred snarkade JÄRNET!! hoija, haha.. Robert kan man ju bulta till, men inte en 1.5 åring som sover så gott.. och spec inte en sjuk 1.5 åring.. hur förklarar man det åt honom, att mamma väcker honom mitt i natten? haha...


Idag på morgonen var han Mycket piggare. han har hunnit med en massa hyss innan jg ens fått mig morgon kaffe.. Han har; Ritat på vince golv, ritat på sin vägg, låst in sig på lilltoan, klättra upp på köksbordet och sen lekt med papper och lampa. ja sen en massa annat också. men det är skönt,, för då vet man att han är på bättringsväg =) nu är feben borta. men hostan och snorandet är kvar, men han är mycket mycket piggare!!


 


Blev Pizza till middag idag. vi skulle egentligen lyxa med kina mat. men då våran favprit kikarestaurang var stängd så beslöt vi att äta där ngn annan dag och lyxa ner middage med Pizza.. Inte så gott, men pojkarna var glada iaf ;)

Sen har vi sett en film vi hyrt. G-FORCE, familjefilm. och den var faktiskt rolig, haha.. I morgon blir det att se dom 2 andra filmerna vi hyrt. Jag är för seg för att orka se någon mer film ikväll.. Förkylning på g känns det som :(


Och för att gnälla lite mer på ams så ringde coachen mig idag och sa att jag ska få en annan coach eftersom den jag hade, hade fått andra arbets uppgifter.. jaha, fan vad skoj!! men ska inte gnälla på ams något mer, dom är ju så bra..


Nä nu ska jag äta godis tills jag stupar.. hehe..

ha det!

Av Angelika - 3 februari 2010 20:18

Nu är alla i familjen ny dushade. Jag luktar gott och friskt. Parfymen jag fick av robert på våran 3 års dag luktar Ljuvligt! :-) alfred är bättre, och inatt sover han i egen säng. han sa tom hej då när jag la ner honom, trodde han skulle gråta en liten skvätt iaf, haha.. Gullungen!

Vince har fått renbäddad säng, så han sover nog som en prins med ren kropp och ren säng =) Nåja, nu lite mys med min älskling. han har åter igen överraskat mig med att köpa gotta till kvällen!! ;-) (yes han vill få mig fet)   


Puss

Av Angelika - 3 februari 2010 12:11

På nära och kära!


Mamma och min lilla sjukling!

 

Jag och Go Leo!

 

Min snutt

 

Pappa som får Grattis kram av sitt Barnbarn!

 

Go barnen som jag är faster till. Are och Vidar..

 

   Liten Leo! :-)  

Av Angelika - 3 februari 2010 11:58

I söndags begav vi oss mot Ikea. Var tänkt att vi skulle köpa ensäng åt vince, en våningssäng. men när vi kom dit och såg sängen Live så var den mycket mindre än vi trott. så dom planerna kapade vi direkt. så blir att beställa en annan ist som är större och faktiskt snyggare! :-) Vi hittade oss lite Lampor, det behövde vi. lampor till pojkarnas rum och till köket.. Blev att köpa badrumms mattor också som planerat, 3 st till stora badrummet och 1 till lilltoan, så nu är det fint där inne med nya mattor. Blev nytt toa lock, ett i trä. och sen trä klädhängare till stora och lilla toan. mer då? hmm... Doft ljus såklart =) haha, kommer inte ihåg allt vi köpt, men jag var ju inte med när robert packade upp sakerna sen så är väl därför. men i fick handlat allt vi skulle, minus sängen. så vi är nöjda!


Robert körde mig och alfred hem till mina föräldrar på vägen hem från Ikea. Min Pappa fyllde nämligen år i Måndags, så vi ville såklart Vara med och fira. robert som började jobbet på Måndags morgon kl 6 fick åka hem utan oss.. Har fått umgås med båda mina bröder, Linda och hennes söt Leo och lite annat folk som kom och gratta pappa.. har varit jätte trevligt!!

Så jag o alfred har spenderat 3 härliga dagar där, ville faktiskt inte åka hem. men hade ju en familj här hemma som väntade och längade ;) Så igår kväll anlände vi i Luleå igen.. Tack Mamma åter igen för god mat och gott fika. och härligt sällskap!! PuSs   


Alfred har tyvärr varit sjuk under hela kalix vistelsen, men har ändå varit på gott humör. men det är är så tråkigt att se honom så trött o slö, lilleman! Han har fortf hög feber, hosta och snorar. Men just nu så busar han och vince på för fullt.. har båda grabbarna hemma från dagis, så det är fullt ös. går ju inte direkt att stoppa honom då han vill busa ;-)


Har även ringt på olika jobb idag. men som vanligt så blir man ombedd att höra av sig ngn annan månad.. suck! Ska ge mig på att göra ett Cv ikväll.. fick ju boka om mötet jag hade på ams idag när alfred är sjuk.. men vi hade tele kontakt ist och det gick lika bra...

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards