Alla inlägg under mars 2010

Av Angelika - 18 mars 2010 09:36

Ja jäsikens så bra barnmat det kommit ut.. se bara bilden nedan!


 


  

Av Angelika - 18 mars 2010 08:12

Ja det är det verkligen!

Fick sovmorgon till kl 06:30, fatta hur lycklig jag blev då jag upptäckte det.. har inte hänt på flera veckor att han sovit längre än kl 6   


Idag blir sista dagen för barnen på dagis. i morgon får dom vara lediga!

Helgen är fullplanerad från topp till tå. Hoppas bara allt hinns med!

Fläskfile grytan jag gjorde igår blev förresten underbart god.. kan jag säga helt ärligt! Är skoj att knåpa ihop egna recept och trixa med ingredienserna.. Robert gillar ju svamp, så satte i en massa champinjoner.. blev väldigt matigt och gott då.

Så det ska vi def göra fler ggr.. Vi köpte 3 fileér, så finns 2 i frysen som bara väntar på att bli uppätna haha..


Jag har hunnit diska nu på morgonen och det känns gudomligt skönt! Kaffe har jag nyss hämtat mig, inget slår en kopp kaffe på morgonen..



Nä ska strax klä barnen och gå mot dagis! ha en bra dag   

Av Angelika - 17 mars 2010 18:06

Dock så är ju kvaliten på fotona BAD! Jag vill verkligen ha en ny kamera, jag som älskar att fota.. Ge mig?!?   haha


   

Okej lät lite överdriver med bildbevis. men ville bara visa bla Alfreds mormor hur lillhjärtat ser ut efter det som dagisfröknarna kallar det "krigsskada" haha..

Av Angelika - 17 mars 2010 07:56

Haha, kollade min statestik.. Hade 40 besökare igår.. what? har inte haft 20 st knappt på hela tiden jag bloggat här.. men så roligt!!!   


Detta med att blogga är skoj. Känner mig som en liten fjortis igen haha..

Fast med barn!



Av Angelika - 17 mars 2010 07:51

Åhh just ja. har ju snört iväg en HM beställning för någon dag sedan. Kläder till mig och barnen.. Behöver jag säga att jag har världens bästa älskling? Fick nämligen 2(!!) st bikinisar av honom...... Längtar tills paketet kommer...... hihi


 


En av dom! =)

Av Angelika - 17 mars 2010 07:39

..Så känns det inte lika tung att ha vaknat kl 6. Har fått sova hela natten från det jag la mig, skönast! :) Men däremor så vaknade ju båda grabbarna tidigt som vanligt. vette fasiken hur man ska få dom att sova längre? :/


Vet inte riktigt vad jag ska skriva... men här i luleå så är graderna -20, kallt som tusan med andra ord.. fast solen skiner som bara den och det gör mycket!   

Men får klä barnen lite extra mycket idag när vi ska mot dagis...


Jag sitter redan och funderar på vad vi ska äta till middag. Men det blir nog en fläskfile gryta och tagliatelle till.. Kommer ihåg ett "recept" som jag gjorde på gymnasiet, det vart grymt gott. och klassen gillade den skarpt. Dock så var receptet bara nånting som jag kom på, men i bakhuvudet så finns ingredienserna som jag satte i kvar   



Alfreds sår som han fick igår är en stor röd strimma idag. ser hemskt ut!   Klart man inte kan vara arg på ett barn på 1.5 år som inte vet bättre än att klösas.. men känner ändå en ilska eftersom det inte var första gången.. men men, bara gilla läget som jag brukar säga!


Nä nu kaffe!!   

Av Angelika - 16 mars 2010 17:19

Det var gott med plättar.. Är så mätt att jag tror jag ska sprängas.. Hade grädde och jordgubbssylt på.. MUMS!! Och sen är det älsklingen som gjort dom, han är mäster kock när det gäller plättar ;-)


Hej då

Av Angelika - 16 mars 2010 09:41

Usch vad arg jag känner mig.

Har varit och lämnat grabbarna på dagis nyss. och vad är det första som händer då jag kommer in med alfred på hans avdelning?!? Jo en ettrig liten tjej river honom i ansiktet, ett långt sår blir det från näsan upp till pannan, alltså mellan ögonen.. Alfred blir ju så klart lessen och samtidigt rädd.. och detta är inte första gången hon gör så, måste vara 4e mer exakt.. Fy fan! klipp naglarna på eran unge ffs....

Så ja, det gjorde ont i mammahjärtat att lämna honom lessen och helt förtvivlad :(


Hoppas han blev glad direkt jag for, för att höra honom ropa mamma gråtandes då jag lämnar dagis är INTE kul.. En Skit start blev det för honom på dagis. han som längtat dit eftersom han inte varit där på flera veckor, ja månader nästan.. Blää



Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards