Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Angelika - 4 maj 2010 12:53

Oj nu är det redan Maj.. Och min Lilla kille blir hela 2 år snart, jisses alltså..


Jag, robert och Alfred åkte upp till kalix i Torsdags på em för att fara och umgås med mina föräldrar.. Vi åt gott, bastade och hade en mysig kväll.. På fredagen så var det ju valborgs.. Vi grillade gott kött och min bror med familj var också hos mina föräldrar.. Vi alla for tillsammans och såg Majbrasan som var i byn där mina föräldrar bor (stora lappträsk). Pappa var den som tände brasan och trotts regnet så blev det eld tillslut :-) Kom en hel del människor dit, okända som kända :-) Vid 21:30 tiden for vi hem igen. och robert for vidare till Luleå igen eftersom han skulle upp kl 5 på lördags morgonen för jobb kl 6.. Alfred åt kvällsmat och sen stupade han i säng.. Jag satt uppe en stund till och sen gick även jag och sova..


             



     




Lördags så regnade det så klart och det gjorde inte så jätte mycket iofs. men är alltid kul när solen är framme och man kan sitta ute och njuta i värmen med en kaffe kopp i handen :-) Men jag och alfred trottsade regnet och gick ut iaf.. Mina brorsbarn var även ute och lekte dom också. var lerigt, blött och lite småkallt. Men barn är ju barn och för dom spelar vädret ingen som helst roll. precis som det ska vara! Alfred hade vi tyvärr inga regnkläder med sig. men mormor kom på en fin lösning och klippte till en ica påse som regn kappa haha... Snygg blev min lillfis!! =)


         


Ja helgen har bestått av massa mys, yatchy och kort spelande.. teve tittande, bus, sovande, god mat (åt surströmming i söndags), träffat nära o kära och även gamla barndomskamrater... Robert hämtade oss igår. Måndags alltså! Kändes tråkigt att åka hem men ändå skönt... ja ni vet "borta bra men hemma bäst" =) Alfred har fått åka Grävmaskin med morfar förresten. tror ni han tyckte det var skoj?! ;-) Inte många 2 åringar som fått åka det.. hehe


   

 


Igår kom svärmor o svärfar förbi. Vincent har ju varit hos dom i några dagar så igår kom han hem. men inte så länge eftersom det var ny vecka och med det så var det hans mammas vecka.. Annars så tog vi det väldans lugn mot kvällen. har varit förkyld jätte länge nu så kände mig trött och små risig..


Idag har vi shoppat lite.. Ny vår jacka åt alfred, presenter åt honom till 2 års dagen, robert hittade sig en tröj-jacka, vi handlade mat och lite smått o gott =) Nu håller älsklingen på att grilla hamburgare ute på balkongen som vi ska äta till lunch.. sen ska vi hämta alfred från dagis och sen bege oss till Hanna o Lasses nya lägenhet som svärmor o svärfar håller på att tapetsera i för fullt just nu.. så vi ska dit och kika =) Sen blir det chill resterande av dagen..


I morgon är det fullt ös från morgonen.. möte på ams först och sen ska jag till tandläkaren för en som jag hoppas sista rotfyllning.... Gaaah!! :-S Men men ska bli skönt att få det gjort.... Ska och jobba den 18e på toys r us! 10h, känns kul.. tack vare DIG söta Pia. så jag hoppas vi ses då ;-) Men något annat jobb har inte dykt upp ännu. och sommaren känns ovis fortfarande villket är jobbigt.. är svårt att kunna planera in nånting. men en liten resa ska det då bli med Pojkarna iaf! :-)


Nu är lunchen färdig hör jag! Så hej så länge.....

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards