Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Angelika - 13 juli 2010 13:03

Ja snart börjar andra periodens vikariat, tiden går fort. men 1 månad har jag kvar att jobba och det är wonderful.. Hade jobbat mer om det inte vore för att det är så tungt... Är många som frågar hur jag orkar jobba när jag är gravid, för det är tunga lyft mest hela tiden. stresseigt och ingen bra arbetsplats för en gravid. men än så länge går det bra, magen är ju liten så den är ju inte ivägen. däremot så känner jag i ryggslutet att det är fog-skit på g... Har haft ont där ett tag nu och det blir inte direkt bättre.. men ska fasiken hålla ut 1 månad! ;)


Sen så har jag hoppat i hoppmattan och en dag insåg jag att jag inte alls ska hålla på att hoppa. Liten i magen kan ju lossna, usch så hemskt att jag en hoppat och riskerat det! :/ känns ju jätte läskigt när man hoppar, allt rör sig och trycket gör att man nästan pinkar på sig haha.. men nu är det färdighoppat! :)

 

Huset har vi skrivit kontrakt på och den 29 september flyttar vi in, om inte tidigare. men iaf så är kontraktet skrivet på från den 29 sept.. Orkar nästan inte vänta känns det som.. Men det går fort dessa veckor skulle jag tro, jobbar ju och sen ska man packa och fixa i lägenheten... Har fått så bra respons från alla håll och kanter om att Rosvik är så fint och att det är en bra plats för barnen att få växa upp på, och det är ju just våran tanke.. en trygg och bra plats för barn!

Underbara skolar och dagis. När vi var och skrev på kontraktet så var det ett stort gäng i vincents ålder som spelade fotboll på fotbollsplanen alldeles bredvid "vårat" hus :) Fotbollsskola skulle jag gissa på att det är. men just sånt där är så mysigt i byar, gemenskapen! tror aldrig man känner sig ensamen där :)  


huset är förresten en 1½ Plans villa på ca 152 kvm, och en gård på 980 kvm.. Och den har BASTU vilket vi hade som krav =P En bastu är ett måste! Vi bastar ju alltid i massor då vi är här hos mina föräldrar och samma när vi är hos roberts föräldrar, så bastun kommer vi utnyttja till max! :) Robert har redan bjudit in min kusin som bor i Rosvik på bastu och öl till hösten haha.. Vill berätta massor om huset eftersom jag är så fruktansvärt nöjd, livet kunde inte vara bättre.. Men några bilder får jag sätta in sen när vi flyttat dit, kom inte ihåg att spara dom bilder som låg ute på hemnet.. du skiter säkert i vilket, men har inte tvingat dig att läsa   


I morgon jobbar jag samma tid igen, 7-12.. Sen åker vi mot Luleå för att bli där till Fredag någon gång. Börjar kl 16 då nämligen... sen jobbar jag fredag till måndag, långhelg med andra ord. men det ska nog gå bra :)

Nu ska jag sluta för nu hörde jag att min bror med pojkar kom hit.. Så hej så länge!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards