Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Angelika - 14 juli 2010 21:53

Bilder som hittils tagits.. dessa tagna mellan 26/6 - 12/7. -10


Från Tuna Badstrand.

           


Från Rantajärvi & Luppioberget.

                   


Från St Lappträsk.

         


Insåg nu att det inte var så mycket bilder. Trodde vi varit flitigare med kameran, men icket! haha.. Nåja, sommaren har ju bara börjat ;) 

Av Angelika - 14 juli 2010 21:45

Jag håller på att ladda ner bilderna från kameran till datorn nu, så snart lägger jag in lite bilder här.. Blandat, orkar inte sätta i ordning haha...


Har jag förresten sagt att vi klippt alfred? det gjort vi när vi kom hem från stranden sist vi var.. Han blev så söt! Trotts att alla fina lockar försvann.. och jag tror han tyckte det var super skönt :) Kommer en före och efter bild här; eller ja vi tog inte en enkom före bild. men bilden är tagen samma dag på stranden :P


(Före)


(Efter)  

Han ser så stor ut med kort hår.. En snygging!   

Av Angelika - 14 juli 2010 18:20

Nu är vi hemma igen. Kom hem idag vid 14 tiden..

Fick svärmor o svärfar på besök nästan direkt.. Vi slog igång grillen och har ätit i massor.. grillraket, ostkorv, fetaost sallad, potatisklyftor, såser, bröd mm.. Lite mätt man blev, och i denna värme.. Hojja! Vi ska strax åka och kika på huset med dom, man förstår ju att dom är nyfikna :) Så det ska pyssla med, annars bara ta det lungt. Längtar tills jag ska gå och sova i min egna säng, länge sen nu :)


Ska försöka sätta in lite bilder från det som tagits hittils av sommaren. sist jag var hemma glömde jag ta med den från mamma o pappa, men nu är den med. så om jag orkar kommer det bilder ikväll eller i morgon.. Nu ska vi göra oss i ordning och fara :)

Av Angelika - 14 juli 2010 18:16

Vecka 16

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 centimeter och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 300 milliliter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.
Redan nu har barnet troligtvis utvecklat sitt smaksinne. Barnet kan höra och rycker till om något plötsligt ljud uppträder nära magen. Ljudnivån inne i magen är annars ungefär lika hög som när man står på en trafikerad gata i staden eftersom alla ljud i mammans kropp förstärks i fostervattnet.

Faktagranskad av Gudrun Abascal, chefsbarnmorska på BB Stockholm och författare till böckerna ”Att föda” och ” Att möta förlossningssmärtan”.

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards