Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Värmeutslag - Vattkoppor?! hjälp

Av Angelika - 31 juli 2010 09:45

Jag börjar tro att det är vanliga värmeutslag lilleman har. för ännu har inga blåsor uppstått och sen så tycker jag prickarna kommer och går lite hur som helst. igår då det var super varmt vart dom stora och röda mot kvällen. men nu på morgonen så var dom små igen.. så det är nog tyvärr inte vattkoppor (hade varit skönt att göra bort dom). Pratade med Lina igår och lovade att sätta in en bild så hon får se, så det ska jag göra så jag får höra expert kommentar om det hela ;) haha..

Dock så syns det ju inge bra med våran SKIT kamera :(



      



Det syns ingenting alls ser jag juh nu.. men det är prickar överallt!

ansikte, ben, armar, mage, rygg..

Och värmeslag borde väl försvinna inom någon dag bara tycker jag?!

Och Nej jag har inte kontaktat Bvc, seeeeg i know!

 
 
Hanna

Hanna

31 juli 2010 19:38

Hej hej... Grattis till husköpet och till graviditeten så roligt att läsa om hur ni har det och allt som händer ;) vad roligt med en liten bebbe, vad tror du det blir för sort? ska du inte knäppa kort på magen snart så man får se en bild på den :)
Kan säga att Herman hade en massa röda prickar på hela kroppen när vi kom hem från rhodos, vi misstänkte först att det var värmeutslag och sen tänkte vi att det kanske ändå var en infektion men sen har jag märkt att denna sommaren har han fått röda prickar igen när det varit roligt och varmt... så jag kan tänka mig att det är det alfred har... ser ut så på det man ser på bilden men om det inte går över och han får feber kan du ju kontakta bvc... kliar prickarna? det gjorde det inte för herman och vattenkoppar ska nog klia tror jag ;)
Lycka till med bebben, huset och prickarna på alfred... kram kram.

http://www.mammahanna.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

31 juli 2010 19:39

ha ha ha ska självklart stå soligt och varmt, inte roligt och varmt... ha ha ha men du kanske förstod det :)

http://www.mammahanna.wordpress.com

 
Ingen bild

lina

2 augusti 2010 19:41

det är inte vattkoppor, det kan jag noga till 99% lova. Min spontana tanke går till soleksem?! Googla!! ;-)

 
Josefine

Josefine

3 augusti 2010 23:28

oooutch! d där ser ut som soleksem..jag får det alltid på sommaren trots solskydd (är dock UV strålarna som ger utslag) kan klia men behöver inte alltid göra det..finns salvor ¨på apoteket som lugnar huden o prickarna försvinner. Hoppas allt är bra m er! måste ses nå :) pöss!

http://emjowa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards