Alla inlägg under september 2010

sv;

Av Angelika - 13 september 2010 16:51

Kommentar till Bild "bomb"..
 

Ingen bild

Slobban

Fredag 10 sept 18:49

Herre gud vilken stor katt








svar; Du kanske ska börja träna honom då så han inte är så tjock! Är ju du som sätter full skål åt honom då du ger mat, haha ;-) <3

Av Angelika - 13 september 2010 16:38

När jag skulle sätta in en "bild bomb" så vart det fel fel fel... Så gick inte att skriva eller sätta in fler bilder... Men iaf. har uppdaterat på våran pixbox för er som vill kika! :) www.robert-angelika.pixbox.se

Av Angelika - 13 september 2010 16:34

Vecka 24

Kroppen:
Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.


Faktagranskad av Gudrun Abascal, chefsbarnmorska på BB Stockholm och författare till böckerna ”Att föda” och ” Att möta förlossningssmärtan”.



Av Angelika - 13 september 2010 12:59

Veckorna Öser förbi i en Rasande fart.

Gick in i v24 i lördags, bara 16v kvar till Bf :)


I Torsdags tog jag och Lina med oss Barnen på Picknik i skogen här på Tuna. Vi hade med oss smörgås, fika och lite smått och gott. Och vädret var Toppen!

Barnen var på sina bästa humör och det blev några rymningsförsök, haha.. dom hade det mysigt och det blev en blöt picknik när vi gick ner till en strand lite längre bort från våran "camping plats", där kastade dom stenar, vadade och hade skit skoj! :) efter några timmars mysande så begav vi oss hemåt. jag och alfred sprang upp och lina och leo väntade nedanför oss medans vi tog av oss ytterkläder och ryggsäck. Sen begav vi oss mot dom och där skedde samma sak, fast det var lina och leo som tog av sig lite "paltor" :) Sen gick vi till olika lekparker och barnen fick leka av sig rejält.. Men vet fasiken inte om det var mammorna eller barnen som var tröttast efter dagens slut? hehehe... Men summan av kardemumman så var den en lycka dag! Tack min vän för att du finns!! :)


I fredags så tog vi det bara piano. Robert sov ganska länge, men vi väckte honom kring 14 tiden, för vi skulle ju nämligen och shoppa lite sängkläder mm..

Sen hem och bara ta det lugnt resten av fredagen med godis och kärlek!


I lördags åkte vi till kalix. Först till Lilla lappträsk och fixa sommardäcken hos en av pappas kompisar, 2 av däcken var helt släta så det var verkligen på tiden!

Sen hem till mina föräldrar och bara ta det lugnt. Vi satte ner Hoppmattan och var ute på gården bara :-)

Vid 16 tiden dök mamma upp, då hade hon slutat jobbet. och började genast med maten som bestod av SURSTRÖMMING, mums mums!

Vi avnjöt middagen tillsammans med min bror Johan som också kom dit! johan och robert fick äta kött och potatis eftersom dom inte äter surströmming, men det gick  bra det också! ;) Har varit en härlig helg hos mamma o pappa. I söndags efter Lunch så åkte vi hem till luleå igen!


Nu har vincent kommit hem, så nu ska jag se på hans gipsade arm! Lilleman har ju gjort illa sig i armen, fått åka ambulsans mm... Alfred är också krasslig, feber och magont, så nu får jag att göra.. Robert är på jobbet, jobbar 13-22 hela veckan :(



Av Angelika - 9 september 2010 21:24


 

   


Av Angelika - 9 september 2010 09:06

Jag har fått sovmorgon idag! Till hela kl 7:40!! förstår....

Jag är van att vakna mellan kl 05:30-06:30, så detta är Magiskt!

Har tacka min son flera ggr och gett honom för många pussa o kramar, haha..

Lekandet igår på leo´s gjorde sitt tydligen. Och idag kör vi nog på samma strategi, fast jag hörde rykte om att det blir en härlig picknik ute i det gröna.. ..ehhm, orange/röda/gröna/gula! ;)


  

IDOL är ju bara för härligt. Älskar att se alla dessa människor som sjunger och verkligen kan sjunga, förstå hur man kan ha såna talanger som en del har och som aldrig nånsin gjort nånting av den?! Vad skulle alla dessa människor göra om inte Idol fanns? :) haha.. Men däremot alla löjliga fjantar som kommer in och försöker se sexig ut med en varmkorv, leker siamesisk-tvilling mm dom går BORT! Tycker helt ärligt inte att det är kul för fem-öre! Men det är ju jag, jag är väl bara Bitter! =)

Av Angelika - 8 september 2010 18:46

Började just tänka på att om ca 2 veckor så flyttar vi till hus, och om ca 2 veckor så går jag in i v25! fatta!! v25, då är det bara 15v kvar till Bf! Det går fort, det går riktigt fort nu.. Tiden alltså :)

Av Angelika - 8 september 2010 18:36

  


Oj, idag har dagen spenderats på Leo´s Lekland med Lina och Leo. Stina och Tuva Joinade oss också efter ca 1 timma, och jag måste säga att barnen skött sig galant. Trodde iallafall att Leo och Alfred skulle härja järnet men dom var faktiskt riktigt skötsamma och höll sig till det dom klarar av.. Jag kände mig inte så smidig då jag klättrade i gångarna och försökte hänga med alfred på hans äventyr, men det gick bra till en viss del... lina fick ta över då det gällde att klämma sig emellan några rull saker, var rädd att fastna hahaha.. Men vi har haft det toppen mysigt, t.o.m kunnat sitta och fika i lugn och ro medans barnen roat sig själva :) Och fika, det gjorde jag! *höhö*

  

Lina och jag cyklade dit med pojkarna, var jobbigt som fasiken men samtidigt skönt.. Skönt med frisk luft! Och det gäller att passa på medans vädret inte börjar bli allt för dåligt.. Men nog känns det att det ligger en bebis i magen då man cyklar, kändes som att bebis-fötterna tryckte och hade sig varje gång jag trampade :) Fattar inte dom som orkar träna hur långt in i graviditeten som helst??!


Nu blev jag sugen på att åka och bada i morgon med Alfred.. Hmmm

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards