Alla inlägg under oktober 2010

Av Angelika - 14 oktober 2010 10:18

Träning för mammografi

  


  


Skönheten försvinner, men silicon består…

  


Ingen behöver få reda på att du gjort en mammografi, det kan va en hemlighet

  

  




Av Angelika - 14 oktober 2010 10:02

Jag beställde skorna! :-D


Så nu är dessa skönheter på väg hem till mig

  


och dessa söta mammatrosor! (4pack)


  


Höll på att beställa en hel del åt ungarna.. Men klickade bort allt i sista sekund. kom ju på att det snart är julafton, så då ska det ju ändå handlas! :) Sen är jag ju inte världens rikaste för tillfället heller, så det är ingen bra kombination haha..

Av Angelika - 14 oktober 2010 08:16

Ja man kan då iaf tro det. Vi vaknade med ett leende på läpparna då robert sa att det är snöstorm ute! Nu ligger det som ett härligt täcke på gården och det snöar en hel del fortfarande.. Mys


Igår på em fick jag värk och en obehaglig känsla av att bebisen var på g ut.. Tryckte på, bökade som F-N och det gjorde stundtals ont.. La mig i soffan och fick t.o.m äta middagen där.. Stod ju när jag gjorde maten så då blev det värre kändes det som.. Men lugn nu mina vänner, den lill* är INTE redo för att komma ut ännu ;-) Dock har jag haft små värk i natt också, men funderar på om bebis fixerar sig.. Borrar sig ner och gör sig redo för den kommande förlossningen som är om mindre än 12 veckor? Ja kanske.. För ännu kan den väl inte vilja komma ut? Nää!! Jag måste ju hinna vila mig ;-D Men iaf, idag känns det som vanligt. Bebis busar och har sig...



MÅSTE köpa skor nu, har velat fram o tillbaka på om jag vill ha något par av dom där vita. Kanske, kanske inte.. Suck! Jag och kläder, är ingen hejjare på att köpa kläder direkt. fattar inte dom som köper nya Jämt och har det som hobby? Sick..

Men slår nog till nu på morgonen och beställer.. =)


Pricken är alldeles tokig nu när det är snö ute. Vill ut men sen ändrar han sig i dörröppningen.. Jamar, springer omkring och är allmänt jobbig. Har kickat ut han på bron 2 ggr tidigare, men då har han velat komma in igen efter 1 min.... Och Alfred retar honom. Springer efter honom och skriker, kastar snutten på honom och är inte allför snäll.. Blir tokig snart! :P Plus att robert ligger och sover eftersom han jobbat natt, så då är ju våran sovrumsdörr stäng och där brukar pricken sova, haha.... bla bla bla vad jag gnäller idag! ;-D

 

Igår kväll innan Älsklingen for och jobba så satt vi och kikade på golv, väggar osv.. Shit vad mycket olika det finns. Men vi är rätt övereens om vad vi vill ha, men vi måste ju så klart åka och kika live på det också :) Men jisses så roligt!! :)

 

Ska dricka mitt Te  nu och försöka få vildningarna lite tystare så älsklingen får sova....

 

Ps fick just höra att det pågår en massa inbrott här i Rosvik under nätterna, Uschan :( ds

Av Angelika - 12 oktober 2010 10:31

Shit vad svårt det är att veta vad man ska köpa för vinterkläder. Jacka t.ex

Som det ser ut nu så får jag snart inte igen jackan som jag har. Har 2 st men den ena får jag absolut inte igen, och den här är på gränsen för att vara för tight.. Men vad ska jag köpa för strlk, kul att köpa en gigantisk som jag aldrig mer kommer kunna använda.. Men jag kommer nog måste göra det iaf! :/

Skor har jag hittat några för ett bra pris på Ellos.. Vita skor har jag nästan bestämt mig för att jag ska köpa..

 

Så vad säger ni. Dessa?


  

  


Eller dessa?


  

  

Tycker båda är super snygga, men sen så är dom billiga också! :P Mina fötter kommer väl antagligen vara svullna till vintern så får köpa extra stora. Och då kommer jag förmodligen inte använda dom någon mer vinter, så lika bra att köpa billiga, snygga men ändå varma! =)

Av Angelika - 12 oktober 2010 10:03

Oj idag är det lite snö på Backen. Förstod det efter nattensstormande :)

Mysigt men känns som att det blir så mycket kallare bara av att titta ut genom fönstret, längtar tills den riktiga snön kommit. Så det ligger som ett täcke på marken :)


Igår va vi och fixade med våra konton på banken, så nu har vi rosviksbankens konton (säger man så?), härlisch! Vi fick gå in en och en eftersom vi hade alfred.. Hade inte fixat någon barnvakt och den enda vi frågade skulle jobba, så det fick bli så. Men robert och alfred lekte i parken utanför Banken medans jag var inne och sen då älsklingen var inne så lekte jag och Alfred där. Fast först var vi inne på biblioteket och lånade oss lite böcker. Oj så mysigt bibblo dom har :)  Hittade 2 böcker som jag ska försöka läsa ut nu innan lånetiden går ut, och alfred fick sig en bok. Och även robert lånade jag en tidning till :) Mys med bibliotek! Och trevliga var dom där.. Alfred sa tack så mycket när han fick boken av tanten bakom disken, och det tyckte hon var väldigt artigt sagt.. Så hon började fråga hur gammal han var och gissade på 3-4år.. Hon blev chockad då jag sa att han bara är 2år och snart 5 månader. Klart man blir stolt då någon tycker ens barn är artig! ;)

 

Idag får vi nog lite besök på em efter älsklingen vaknat. En xbox live kompis till oss med familj har flyttat till luleå. Så nu ville dom komma och hälsa på.. Han har bott där tidigare för flera år sedan och även jobbat en sväng på samma jobb som Robert. Så dom känner varandra lite smått.. Men det ska bli kul, dom har en liten son som inte är alltför mycket mindre än alfred! =)

 


Av Angelika - 10 oktober 2010 21:18

Fasiken det är redan söndagkväll! vart tog helgen vägen?

Men det går ju fort då man har roligt sägs det, och när man har fullt hus så går tiden ännu fortare :) Gästerna begav sig hemåt härifrån just efter kl 10.. Vi tog på oss ytterkläderna och gick ut hela bunten (jag, robert o alfred). Robert klippte gräset på framsidan och samlade ihop löven. baksidan gjorde han i fredags :) Vart så fint och villken skillnad det blir av att bara klippa gräset... Jag började fixa i blomrabatterna och klippa ner döda blommor och sånt som ska tas bort... Men jäkla vad det har blåst och stormat idag, och i natt.. Och Nu också för den delen, rejäla vindpustar. kalla sådana!*


När vi kom in igen så kokade jag oss varmchoklad och tinade upp bullar som vi smaskade i oss. Sen vart det vila för alfreds del. Jag satte igång att göra en Äppelkaka, hade så fruktansvärt mycket äpplen och flera började ha gjort sina sista dagar.. Så gjorde den och sen gick jag och sov en stund, började må tvär illa och var allmänt trött... Men fick inte vila så länge! Alfred kom och väckte mig då han vaknat och inte långt efteråt ringde josse och sa att dom tänkte komma och hälsa på.. Så då klev jag upp :) Josse, robert och barnen kom hit, vi fikade, kikade runt i huset och surrade om allt och ingenting, tiden rann iväg och vips var kl nästan halv fem.. Super trevlig med gummans besök och hennes familj :-D


..Efter det fixade vi middag.. Kycklingwook! Svärmor hade köpt sån där färdig felix frysmat påse som man steker och hade lämnat den här, och vi var super hungriga eftersom ingen hade ens ätit lunch, bara fikat idag. Så då tänkte vi det skulle vara skönt med nånting som går fort och lätt att göra, och sagt o gjort. Vi stekte upp kycklingwooken och jisses så gott det var! Mums!! Hade fetaost sallad kvar från i lördags så den hade vi till och sen mangorajasås =)Detta kommer vi defenitivt att göra igen!


  Var tvungen att fota maten. Haha!

  


Alfred som äter Kycklinwook! :)


Brukar aldrig köpa färdig frysmat.. Så måste säga att jag är impad! ;)

v28

Av Angelika - 9 oktober 2010 21:39

Vecka 28

Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska.
Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud.
Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.

Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?

Faktagranskad av Gudrun Abascal, chefsbarnmorska på BB Stockholm och författare till böckerna ”Att föda” och ” Att möta förlossningssmärtan”.

Av Angelika - 9 oktober 2010 08:15

Från igår :)


Digestive Mellis på Altanen.

 


Försökte fota våran färggranna Häck. Men färgerna är finare ir!


   Alfred har fotat! ;)     


Alfred Spikar

  

Kör med Bilen.. brum brum


Höstfix! :)


Grillmys (leker)  

Bus Killarna          

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards