Alla inlägg under november 2010

Av Angelika - 3 november 2010 10:06

Igår spacklade robert alfreds väggar och strax åker färgen på. Han håller på att ta bort listerna nu, min duktiga kille :) Sen efter målandet, iväg till piteå, köpa tapeter förhoppningsvis, sen hem. Sen till luleå hälsa på fam ökvist/lampinen som fått flytta till en fin lägenhet som vi måste checka in, robert ska åka och köpa lite verktyg på jula också.. sen hem fortsätta måla! Så kommer våran dag att se ut.. Med lite mat pauser också då såklart!



  

Av Angelika - 2 november 2010 19:41

Idag har vi äntligen varit coh hämtat hem golven. Är ju 2 st olika golv som vi ska lägga upp på övervåningen. Kommer bli fint! Kikade även på tapeter som vi ska åka och handla i morgon 25% på nästan alla tapeter på colorama, så bäst att passa på.. Vi hittade nog ett par till vårat sovrum och sen en fondtapet till vardagsrummet.. resten måste vi kika på i morgon, älsklingen har så fina ideer ;)


Annars då? Vi har inte gjort alltför mycket idag förutom Piteå svängen.. Robert läser en bok för pojkarna nu och sen är det natti natt för dom.. Blev ju uppstigning just efter kl 6 för båda, så dom är gode trötta. och Ingen vila har det blivit för alfred idag hehe.. dock så somnade vi till en stund i soffan. Vincent satt vid datorn och spelade, jag och robert skedade i soffan och alfred satt vid våra fötter och såg barntv.. Mitt i allt vaknade jag och märkte att vi alla sov haha. Alfred låg i fosterställning vid våra fötter. Att det var mysigt! Och vincent han spelade på datorn och var nöjd som tusan :) då var det bara att studsa upp och börja med middagen, blev Lax, potatis och en kall och tyvärr äckligsås till middag :-S smakade beasås och det var inte speciellt gott till lax, hehe. Men nog funka det, nu vet vi att vi inte ska göra den nå mer :P


Ähh, orkar inte skriva nå mer. Är trött och mör i kroppen. Idag gör fogarna mer ont än vanligt! Glad att jag är gravid, men börjar bli trött samtidigt :/ Älskar min fina, underbara och omtänksamma familj! <3

 

Ta hand om varandra och Älska varandra mer!

Av Angelika - 1 november 2010 17:59

Ska göra som julia säger och ta tag i min "hemläxa", för när man är hemma med barn, eller vad tusan man nu kan kalla mig?!? så ska man skriva minst 2 inlägg per dag, så måste väl sköta mig! haha...


    


Sen jag senast skrev så har vi hunnit äta lunch, alfred har sovit en stund, vince har spelat xbox, robert har vaknat. Sen har vi varit på biblioteket och lämnat igen böckerna som vi sist lånade. Och lånat nya, alla utom robert hittade sig nåntig läsbart.. Vincent hittade sig en faktabok om olika motoriska saker och alfred en bil bok, såklart! :) Jag lånade om en bok som jag inte han läsa ut sist, och sen en  deckare (se bilderna).. plus 2 tidningar, vi föräldrar och en heminrednings tidning. skönt att slippa köpa dom, nu kan man lätt och smidigt låna.. shit vad billigt det blev! :P Vi handlade lite mjölk och nå gofika innan vi for hemåt.. Allihopa cyklade, eller ja alfred han åkte i stolen bakom mig. Men vincent cyklade och var glad över att äntligen kunna cykla igen. Synd bara att det snart är uppehåll i cyklandet :/


Väl hemma satte vi (läs jag) igång med middagen. Gjorde hemmagjord  Pizza. Jag och robert hade skinka och tonfisk medans pojkarnanöjde sig med skinka. Och jisses så gott det var! :) luktade ljuvligt och vincent tyckte det luktade som en pizzeria här hemma då dom var på gräddning...

Han dra ett varv med dammsugaren där uppe i väntan på att pizzan skulle bli klar.. Vad mer har hänt?!...

Vi har fikat Butterbulla! :) gott gott

 

Nu är alla 3 Pojkarna i bastun. Jag duschade igår så orkar inte joina, och jag skulle ändå inte rymmas, tar ju nästan upp en hel rad haha :P

 

  


Ikväll blir det kvällsmys på hög nivå nu när älsklingen äntligen är ledig! Tyckte han sa att han var sugen på Popcorn! ;)

Av Angelika - 1 november 2010 09:25

Har beställt en STOR grön tunna istället för en liten. Och det anser jag vara en god gärning! :) Shit egentligen vad sopor man slänger varje dag! och nu har vi ju komposterbart för sig t.o.m, det slarvade man ju med då man bodde i lägenhet. Fattar inte hur man orkade gå med alla dessa sopor till soprummet?  Tror iaf älsklingen kommer bli glad när jag fixat det så han slapp. Han gillar inte att ringa och fixa, och jag tycker det är lättare att ringa än åka dit :P

 

Idag är det en bra dag! Ungarna leker tillsammans och har fruktansvärt roligt.. Byggt koja i alfreds rum och det gillade alfred skarpt, kul när storebror är med och hjälper :) Nu äter dom frukt och ser lite disney dags! Tror alfred får ta sin lunch vila tidigt idag för jag märker redan nu att han börjar bli trött. Så då får storebror spela lite Toy story i think, igår var det en Xbox fri dag, villket jag tror han behöver (visst är jag elak nu? ;) ) tycker inte en 6åring behöver eller ska spela VARJE dag. Däremot satt han och spela kalle kunskap på datorn 6-8år, var lite svårt men han lär sig massor! :)


Alfred har lärt sig att göra nr1 och 2 på toan nu, det är såå skönt.. Så nu är det blöja på bara på natten! tror man får ta en sak i sänder när det gäller toa träning, så att ta upp honom för kissning på natten väntar vi med.. Känns så dumt att väcka honom för att kissa!? Men allt tar sin tid, man ska inte ha bråttom...


Undra om Golvet kommer idag? Är helt hyper och vill att det ska komma nu. Helst nyss! Igår när jag sa att golvet kanske kommer idag så ropade vincent JAAAAA. jag tror han gillar att få det fint och snyggt på sitt rum :) haha ja just ja. När vi låg allihopa igår i våran säng och mös så sa vince mitt i allt.. "Oj vad ni har fint rum"! Så söt..


Ska strax göra lite gröt. Fast jag tror ingen av barnen vill ha, så får nog fundera ut nånting annat åt dom.. Känns som att man får göra lunch tidigare då dom ätit frukost kl 7.. en frukt kommer man ju inte långt med :-S

Och falukorven som är i storfrysen kommer jag inte åt, magen är i vägen så jag når den inte haha. Älsklingen skulle ta fram den igår innan han for på jobbet men han glömde.. korven alltså...


Over and Out!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards