Alla inlägg den 18 december 2010

Av Angelika - 18 december 2010 08:37

20 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Av Angelika - 18 december 2010 08:34

Alfred gjorde ett tappert försök att skotta bort snön... :)


                  

Av Angelika - 18 december 2010 08:11

Har sovit bra i natt.. Vaknat när jag vänt mig och sånt i vanlig ordning, men inte behövat ligga och fundera en massa. Skönt! :)

Somnade rätt tidigt. Men vaknade när alfred ville gå på toa vid 22 tiden.. Vaknade då med tidningen och pennan i handen och lampan på full styrka! haha, snacka om att jag var trött då jag gick och la mig :)

Men sen kunde jag inte somna om. Halsbrännan infann sig och jag var tvungen och ta samarin.. Men när älsklingen kom upp och la sig vid 23 tiden så somnade jag som ett barn ihopkurat med armarna runt honom.. Finns inget bättre än att få somna tätt intill R :) han fick även höra när mitt bäcken gick sönder, eller ja det låter då så iaf.. Knäcker till som F-N och är inte så vidare skönt heller. Gör så Varje natt! :-S


Har lite ångest över att jag inte fick med mig någon bild hem igår på mormors kista eller på mina nära och kära. Glömde totalt bort det, jag som t.om hade med kameran! *suck*...Men man glömmer lätt i såna där "situationer". Men kistan var så fin med alla blommor på, så en bild av den hade jag gärna fått med mig hem..


Kroppen är möör idag. Hade sendrag i förrgår natt, men det kände jag inte av nånting igår. Men idag! :/ Ja jag vet!! gnäll gnäll gnäll! ;-)

Nu ska jag dricka mitt morgon kaffe, låter även som att älsklo är på g upp nu.. Våran son har nog varit och väckt honom, hehe.. =P


Vi är bjudna på kalas idag, men jag tror inte jag orkar med kalas idag.. Alfred och pappa ska skotta gården idag bla och jag tänkte försöka mig på att vila så mycket jag kan nu medans robert är ledig.. Och alfred har massa Pappa/son tid att ta igen... Han går på nattvecka på måndag :(


Ha en bra dag!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards