Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Angelika - 6 februari 2011 22:34

Börjar nog med detta i morgon..

Dvs dag 1 :)


Dag för dag..

1 - Om mig
2 - Min första kärlek
3 - Mina föräldrar
4 - Det här åt jag idag
5 - Vad är kärlek?
6 – Min dag
7 – Min bästa vän
8 – Min pojkvän
9 – Min tro
10 – Det här hade jag på mig i dag
11 – Mina syskon
12 – I min handväska
13 – Den här veckan
14 – Min favoritmat
15 – Mina drömmar
16 – Min första kyss
17 – Mitt favoritminne
18 – Min favoritfödelsedag
19 – Detta ångrar jag
20 – Den här månaden
21 – Fem saker jag inte kan vara utan
22 – Det här upprör mig
23 – Det här får mig att må bättre
24 – Det här får mig att gråta
25 – En första
26 – Mina rädslor
27 – Min favoritplats
28 – Det här saknar jag
29 – Mina ambitioner
30 – Ett sista ögonblick
  

Av Angelika - 6 februari 2011 22:22

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.


Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.


Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.


Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.

Av Angelika - 6 februari 2011 20:12

Hade ju rött och juligt på min blogg, så fick ju lov att Piffa upp det en smula.. Fint eller ej, nu är det gjort!   

Av Angelika - 6 februari 2011 16:08

För någon dag sedan hörde vi hur alfred hakade upp sig på en del ord.. Blev nästan värre dag för dag! Nu stammar han till och från.. Blev så klart orolig och tänkte jaha, nu ska stackaren få leva med det här resten av livet. Så kikade på ÄLSKADE familjeliv och hittade flera med samma "problem" och det är super vanligt bland barn mellan 2-3 år tydligen. Hade jag inte den blekaste om.. LÄS HÄR.. Finns många många fler forum där människor beskriver det exakt som det Alfred "har":) Bara man inte gör det till någon stor grej så ska det försvinna! =)


  

Här fyllde han 1 år.. Söting! :-)

Av Angelika - 6 februari 2011 15:43

Shit villken trotsig liten snart 3 åring jag har. Han gör allt han inte får, blir snart tokig! Och kring lillasyster ska han vara hela tiden, så går inte att lämna henne nå länge själv, man får snabb springa om man ska hämta kaffe haha.. Men han är väldigt go och snäll med henne, men kan bli lite väl mycket med honom i ansiktet konstant ;) Sen att han kastar ut skor i hela huset samt ytterkläder, klämmer ut hudlotion kring bordet, leker med välling pulvret kring köket, slår av och på teven + dator, ja jag kan nämna hundra saker till.. Det är Störande! Min snälla lilla kille är verkligen förändrad.. Om det beror på lillasyster eller om det är trots ålderns fel vet jag inte. Men så här har han inte betett sig på super länge. Det var nog när han var kring 1.5 år kanske?! nåja, barn är ju barn.. Men att det skulle börja om i den här nivån igen visste jag inte :P


Däremot så är han ju super duktig då det gäller tutten mm.. Pratade om den vid dom 2 första läggningarna, sen dess har han inte nämnt den. Snuttisen dissar han också, villket jag tycker är tråkigt. För dom var ju verkligen bästisar dom där två sen han var bebis.. han Går upp och kissar varje nattm så han är torr varje morgon, sover hela natten i egen säng (komer in på morgonen), så jag ska inte klaga han är så duktig! :)


Nu till mina lungor.. var ju till läkaren i Torsdags, hon lyssnade och kolla i halsen. Sen skickade hon mig till Piteå sjukhus (dagen efter) för att få göra lungröntgen eftersom det inte lät bra. Och här sitter jag nu och väntar på svar! suck... Hoppas på svar i morgon för annars måste jag ju ringa dit och hetsa dom.. Hostar så lungorna snart går sönder känns det som. Trycker och är allmänt ömt... Funderar på om jag kan ha fått vätska i lugnorna från graviditeten?


Igår gick älsklingen och la sig före kl 22 (han jobbar 06-18, lördag-söndag), jag hade mer än gärna gjort honom sällskap, men eftersom ellenor äter var 3e timma så kändes det surt att somna och sen måste kliva upp och ge henne mat efter 2 timmar. Så jag valde att stanna uppe till kl 00 och sen sova när hon var mätt och belåten.. Vid 23:30 orkade jag inte sitta vid teven nå mer så gick upp och la mig i sängen och läste.. När kl var 00:30 gav jag upp, orkade inte hålla ögonen öppna... Sen vaknade jag 3:30 av att gumman var hungrig.. haha, såå typiskt då man suttit uppe. Då sover hon lääänge och bryr sig inte om nå mat ;)


      

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards