Alla inlägg den 12 februari 2011

6

Av Angelika - 12 februari 2011 20:26

Dag 6, och då ska det handla om min Dag!

 

Ja dagen började kl 06 då gumman åt.

Sen vaknade Alfred vid halv sju, då Robert kom hem från nattjobbet.

Han steg upp och slog igång teven som är i mellanrummet där uppe, och då vaknade ju vincent också. Så klart! :P Så då var dagen igång... Gumman somnade om efter ätandet, men grabbarna härjade så mycket så var tvungen att stiga upp och gå ner med dom så robert skulle få sova.. Pojkarna åt frukost, jag gjorde kaffe, satte mig vid datorn och kikade, läste sen dagens tidning (eller nej, hann aldrig, den blev liggandes på bordet) och såg barnprogram med A och V..

Sen blev det lunch dags och då gjorde jag korv o makaroner till dom. Försökte sen få alfred att vila en stund, var så sjukt trött själv så behövde sova. Men han ville inte, så gav upp.. Robert steg upp i samma veva, kl var kring 13 tiden.. Orkar inte skriva ner matningar och rapningarna jag hade med jämna mellanrum, hehe..

 

R åt frukost, drack kaffe och sen gick han ut med grabbarna och leka i ca 1 timma. Jag och ellenor satt inne och tog det lungt (jag dammsög o hon tittade på). Har egentligen inte hänt så mycket mer. Älsklingen fixade middag idag, kyckling och ris, var gott och det första jag åt idag :-S så det behövdes.. Godis i mängder har ungarna ätit.. Redan igår började dom äta upp sitt Lördagsgodis.. Blev så den här gången, annars brukar vi vara hårda med att Lördagsgodis äter man PÅ Lördagar! :)

 

Nu sover alla 3.. Men Ellenor vaknar nog snart för lite mat, och sen hoppas jag hon somnar om igen så jag får vila mina armar, ögon och öron =)

Så det var allt om den här dagen, haha.. Inte så givande dag med andra ord..

 

*Är lite ur balans kan man säga, så går mest i en dvala här hemma.. Men nog repar man upp sig snart igen!*

 (Medecinen jag äter gör mig illamående, trött och darrig)

Av Angelika - 12 februari 2011 09:55

Livets val och möjligheter, vem känner vägen dit?        
Konsten att kunna leva väl, är den bara till för en elit?
Ser du dina möjligheter, eller bara de begränsningar som livet ger?
Det goda livet kommer inte av sig själv, du har en andel i det som sker.

Vad har du lärt dig av ditt förflutna?
Finns det konflikter som är uppskjutna?
Det är en konst att kunna lägga saker bakom sig,
att gå vidare, utan harm över en ouppklarad intrig.

Vad brinner du för och lever för?
Är det, att vara andra till lags i allt du gör,
eller, att alltid vara effektiv,
när du heller skulle vilja vara kreativ?

Varje ord och handling börjar med en tanke som slår rot.
Oro och bekymmer är ovisshetens hot
Livet är en rad ögonblick och stunder som levs här och nu.
Så ta vara på det goda som livet bjuder dig just nu.
 
Hjärtats röst är inte högljudd och gäll.
Den gör sig inte hörd i höga decibel
Det krävs en stillhet och inre harmoni  
för att höra dess ton och melodi
 
Det finns ett ljus i mörkret, en mening med vårt liv.
Det gäller bara att vara positiv,
att vårda relationer, för livet det är kort,
och se att glädjen, är bara ett andetag bort

 

 

Ta hand om varandra och älska mer!   


Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards