Alla inlägg under februari 2011

11

Av Angelika - 23 februari 2011 12:01

Dag 11 och då ska det handla om Mina Syskon!

 

Som ensam dotter till mina föräldrar så har jag haft det tufft ska ni veta.

Många hårda ord, slag och andra jävulskaper har jag fått vara med om haha.

Men jag har slagit tillbaka, skrikit och varit allmänt bedrövlig mot dom, så jag känner-

 No Hard Feelings   

 

Hade nog inte kunnat få bättre syskon.

Har bra kontakt med båda 2 och känner att jag kan prata med dom om allt, tror tiden då det skvallrades till Mamma är över haha. För nu vet mamma om ALLT, före dom ;))


 

Jag är det 4e syskonet i familjen.

Niklas som hade varit den äldsta av mina 3 bröder, omkom i en drunkningsolycka då han bara var 2 år gammal. Hade velat få träffa honom, men gud där uppe ville annat (om nu gud finns).

Han var så söt, och håret var vitt som alfreds (har sett bilder).. Lilla fina Niklas   



Johan är den näst Äldsta, blir 33 år i augusti..

Toppen poppen bror, som har 2 små söta gossar. Fasters goungar, Are och vidar ..

Bor i hus i kalix, jobbar på veckodagarna och har pojkarna varannan vecka.

Men varannan vecka har han det chill, och då fördriver han tiden vid datorn hehe.


(Johan till vänster o Lenny till Höger.. fin fylle bild btw) hehe

  


Lenny är den Minsta av mina bröder. Fast fortfarande min storebror :)

Han blir 28 år i April. Är väl den jag mest har haft kontakt med under min ungdomstid då vi hade många gemensamma vänner och det bara skiljer 2 år mellan oss..

Men nu på äldre dagar så har jag lika bra kontakt med båda! :-)

Han Bor i lägenhet i piteå och fördriver sin tid med att köra på (läs slavaTaxi..

Har 2 katter och massa dammråttor, haha.. ;P


Båda två är kända för att vara alldeles för snälla.. Ni vet sådär dum-snälla ;)

Singlar och söta ;)) haha. nä ska inte göra en kontakt annons! :P

Av Angelika - 23 februari 2011 10:41

Fy tusan. Snart är lilla snuttegumman 2 månader (8/3), helt sanslöst. Vart tusan har tiden sprungit ikapp? Antar att det är så mycket som händer hela tiden och man har fullt upp för jämnan med 2 små (3varannan helg) att man inte inser att tiden går :)

Men 2 Månader? Shit.. hon är redan så duktig så det känns som att hon aldrig varit någon pyttebebis, så det är lite skrämmande när det går så fort. Man vill ju att dom ska vara små förevigt! Ja nästan iaf, när dom blir 18 åker dom ut haha ;P


Pruttis Alfred är hemma från dagis idag.. igen.. Men igår fick han ju fara dit och busa av sig, så det känns skönt iaf. även om han behöver vara där alla 3 dagar varje vecka i och med att han har energi till tusen! Och Mamman blir tokig på honom minst 10ggr per dag hehe.

Men han är även snäll och go för jämnan, så det gör ingenting..

Men när det är -32 ute så säger jag stopp, latheten är den som styr min kropp just nu!

Bara det blir vår snart så man kan börja promenera på dom fina isvägarna här och alla fina vägar överhuvudtaget, längtar! Men när det biter i kinderna som det gör nu, av att bara titta ut så avstår jag..    OJ FEL BILD   


  

Mamma o pappas bagarstuga..

Längtar efer att få baka så man har härligt god klådda i frysen att tina upp när man vill!

eller varför inte göra lite tunnbröd.. Så mamma, vad säger du? ;)

Dock ser den lite kall ut, så den behöver nog tinas upp några dagar först haha.



Av Angelika - 23 februari 2011 10:33

Eller så är han bara väldigt duktig vid kameran :)


         



  


Snygg är han då!   


Av Angelika - 22 februari 2011 10:41

Ellenor in action... (ja jag har lite att göra)


             


Party Prinsessan

  

Av Angelika - 22 februari 2011 09:57

Åhh vad jag älskar min nya och sköna men framförallt snyggsöta filt från ÖB!

Love It!! 

...39 kr     

10

Av Angelika - 22 februari 2011 09:48

Dag 10, och då ska det handla om vad jag hade på mig idag! 


Och även dagen knappt har börjat ännu så lär jag nog inte byta mina kläder nånting.

Ska ändå bara sitta hemma med Ellenor så :)

Mjukiskläder is the shit ;))


  

Vitt linne m gula ränder.

Turkosa mjukisbyxor

och bruna tjocksockar!

haha snyggast i rosvik!

Av Angelika - 21 februari 2011 11:16

Nä inte riktigt, men så tomt på blogginlägg som det varit här så kan man nog tro det :)

Har inte haft nånting kul att skriva.. Är ju samma visa om o om igen..

Kallt, trött, barnen osv osv haha..


Helgen har gått ransande fort, som vanligt då älsklingen är ledig.

Igår fick han sågat till vince, alfred och klädförrådets-dörrar där uppe, så nu är dörrarna på plats som dom ska. Alfreds och vince dörr har varit på plats länge iofs, men var tvugna att sågas till då listen där nere skulle på plats. Sen satte vi upp nån hylla, gardinstänger i gästrum och lite sånt små fix.. Härligt när man pysslar på i hemmet, är så skönt att kunna göra precis som man vill utan att någon ska kunna bry sig sen :)


Gjorde super goda kättfärsbiffar igår, med mandelpotatis och brunsås. kokade även lite minimorötter . Gott! Kanske börjar jag få lite inspiration till matlagning nu äntligen.. Bakade socker drömmar för någon dag sedan också, så helt "ur spår" är jag inte längre :)


Vatr och tog nå blodprover i fredags (berättr mer sen) och tjejen stack sååå fel första gången, kom bara ut luft om man säger så. Så då stack hon i andra armvecket och träffade rätt. Där syns det ingenting nu nästan, men i första armen så syns det rejält. Ömmar och är svullet, blått och grön-brunt.. Hon träffade verkligen inte rätt om man säger så.. ajaj!


-När jag ändå är inne på vårdkategori så kan jag säga att lungorna återhämtar sig sakta men säkert. Är lite slem kvar men det borde vara ett minne blott snart.. Har dock lite tungt att andas, känns som ett tryck mot lungorna, men med medicinen så öppnar dett upp luftvägarna :) Är väl inne på 6-7 veckor med slem i lungorna, så nu vill jag bli kvitt det, hehe... Känner av det extra mycket när jag går ut, även om det bara är en kort sväng.. Men friskluft behöver man =)

Skit samma är såå mycket bättre nu än förut så jag är nöjd o glad iaf..   


Även kylan har hållit i sig i flera veckor, skit tråkigt!

Vi hade tänkt åka och besöka lite folk i helgen, men kylan gjorde det omöjligt..

Blev en storhandling på storheden- ica maxi och sen direkt hem. brrr

Och varför vi inte handlade i piteå var för att vi hade ett annat ärende i Luleå, så vi passade på att handla då också ;)


Snart är det älsklingens 30 års fest. Som han tyvärr vet om.. Blev så av någon anledning, började som en överraskningsfest. Men jag har så dålig koll på vem han vill ha med på sin fest, så kände att han måste få bestämma det själv haha.. Blev mest mina kompisar först, och det är väl inte riktigt rätt!? =P Och sen planeringen med hur vi ska göra med barn osv kändes så jobbig också, hur ska vi lösa att dom kommer sig till barnvakten tex?! :P Ähh, jag var kanske bara slö? skit samma, han blev iaf glad för at jag planerat in nånting för honom, och det är ju en självklarhet. 30 blir man bara en gång! :)

Verkar komma mycket folk även om många tyvärr jobbar eller har inplanerat annat, så helt folktomt kommer det inte bli! :) Kommer bli skit roligt! Första hemmahusfesten för oss!

Om någon känner att dom vill komma så hojta till, har säkert glömt fråga flera, men bara säga till! ;)


Tog ett tag att göra det här inlägget haha..

Brorsan kom hit med skoter så fick ju ta och bjuda honom på kaffe, och blev även mackor i järn :) Sen kom kusin richard på kaffe o kaka besök också! :)

Lenny är kvar ännu, men robert kom hem för ett tag sedan så nu snackar dom killsaker så jag passar på att skriva klart blogginlägget =P


      


Ego Ellenor!  hihi..  Mammas minsta 

Av Angelika - 18 februari 2011 11:44

  När man minsta anar det så sätter alfred fingrarna där han INTE ska ha dom..

Då ser det ut såhär sen....     


Han har på något sätt lyckats sätta fast fingret i elementet.. Ja jisses vad små barn kan många konster. Men slutet gott, allting gott!!

Nu är fingret ombonat med ett fint blixten plåster!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards