Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Angelika - 2 mars 2011 08:31

Och solen kikar redan fram. fast det gjorde den kl 7 också, men iaf. Härligt är det!

Morgonen var såå tyst. Alfred brukar alltid vilja ha macka eller välling eller både ock, och han brukar få gnälla en stund innan man orkar kliva upp haha. Men i morse var det sååå tyst, och jag klev upp självmant fast gumman somnat halvt om :)

När älsklingen kom hem från nattworket så vaknade vi precis och jag var nere o värmde upp vattnet till hennes mat som hade kallnat. Känns knäppt att han går o sover då vi stiger upp! .. :/

Hon har sovit super bra sen igår kväll... Åt kl 21 och sen sovit till kl 4, och då åt hon igen. Sen sov hon till kl 7 och då var det matdags igen.. Men känner mig jätte utvilad för en gångsskull såhär på morgonen :)


Ellenor ska på 2 månaders-kontrollen idag, då är det läkarkoll också..

Sist vägde hon 5155g, så undra vad hon väger nu? Säkert 6kg haha..

Bara hon är frisk och pigg i kroppen så är jag nöjd, men det verkar då inte vara nå fel alls på henne, så om läkaren hittar nånting så gör han det bra.. Eller är ju inge bra om han hittar fel, men ja, ni fattar va? ;)


Tror jag ska lägga mig i soffan och läsa dagenstidning och dricka kaffet.. Shit vad tyst det är här! :((


  

Saknar mitt lilla hjärta! Men jag SKA inte gnälla, jag SKA njuta! haha

14

Av Angelika - 2 mars 2011 08:25

Dag 14 och då ska det handla om Min favorit Mat!

 

Jag har alltid gillat mat av alla dess olika smaker o former, inte varit den som petat och tyckt det är  äckligt.. Provade surströmming redan som liten plutt hemma hos mormor o morfar, och sen dess blev jag fast! Så kring surströmmingspremiär perioden så är det Surströmming med potatis o lök som är min favorit rätt..

Men i övrigt så måste jag nog säga min bacon sås med tagliatelle, kan aldrig bli less den! ;)


Sen så finns det ju super många fler maträtter som jag verkligen älskar, bla älgstek, köttfärsås, tacos, lasagne mfl. Men den där baconsåsen är både lätt att göra och smakar gudomligt, så den hamnar på 1a Plats!!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards