Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Angelika - 3 mars 2011 11:42

Idag hade jag velat gå till mormor.

Vissa dagar så Saknar jag henne så fruktansvärt mycket, och idag är en sån dag!


Är så Glad att hon fick träffa Alfred och att vi t.om hann ta 4 generationskort..

Men nog hade jag Önskat att hon fick träffa min Lilla prinsessa också, men så blev det inte.

Bara någon vecka innan Ellenor föddes så gick mormor bort...

Men hon lever kvar i våra tankar och vi pratar om henne Ofta :)   


       



Av Angelika - 3 mars 2011 11:17

Lilla gumman Älskar att åka bil och somnar nästan direkt man sätter henne i stolen, gäller i barnvagen också... Men iaf, sen när man tagit ut henne ur bilen så kan hon fortfarande sova sittandes i den i  flera timmar :))


  


Här åker vi inte bil, utan hon ligger hemma i stolen på golvet. Så därav att hon inte är fastspännd ;)

Av Angelika - 3 mars 2011 11:03

Ellenors 2 månaders kontroll var igår, dock är det ju 1 vecka kvar innan hon blir det, men fanns ingen tid kvar längre fram.. Men spelar ju ingen roll (oj vad jag tjatar haha)


1 Månaders såg ut såhär;

L, 58.5cm (längd)

V, 5155g (vikt)

H, 38 cm (huvudet)


Nu ser det ut såhär;

L 62cm

V 5785g

H 39cm

 

 

Hon växer som hon ska och följer kurvan jätte fint. En lång och ståtlig tjej :)

Var även läkarbesök och hon kollade igenom kroppen så som dom brukar göra, dvs rörelseförmåga i ben, nacke osv.. Men hon är ju stark i kroppen så det var inga problem.

Surrade järnet med läkaren gjorde hon efteråt, så vi trodde att hon skällde ut henne när hon varit och dragit i armar o ben ;)

 

Då är det 3 månaders kontrollen nästa gång och då är det även första vaccinet! Hujja...

     

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards