Alla inlägg under mars 2011

Av Angelika - 11 mars 2011 15:44

Har totalt glömt bort den där J.KLA listan som jag så fint började med..


Men hur många tycker ens det är intressant med en sån där lista egentligen?

Själv tyker jag det är skit tråkigt att läsa när andra har såna.

Så nu är min fråga, Är det någon som tycker det är kul när jag skriver  listan? :)

Svarar ingen tills i morgon så är den officiellt NERLAGD! ;)

Av Angelika - 9 mars 2011 21:01

Jag och Alfred har byggt Lego på hans rum idag, attans vad det är roligt. Och speciellt nu när han inte vill förstöra det man byggt, för det ville han alltid förut...

    

 

När jag ändå hade kameran på hans rum så passade jag på att fota lite ..

  

      

Kolla bild nedan, Listerna är på plats... (vi har målat dom svarta, var bruna o fula förut)

Syns kanske inte så bra, men det syns ju att dom är DÄR iallafall.. :)

      

     

Av Angelika - 9 mars 2011 08:55

Igår så hände det egentligen inte många knop..

Städade, tvättade kläder och gjorde sånt som man gör varje dag..

Vi åt inga semlor tråkiga som vi var, men jag har i ärlighetens namn glömt bort allt vad semlor heter. vi  tjuvstartade ju för flera v sen haha.. Tänkte baka idag, men jag tror jag skippar det och köper oss varsin på Konsum ;)


Blev Våfflor till middag igår.. Alfred ville ha plättar, men tycker det börjar bli så tjatigt med det, så snörde ihop en våffelsmet ist :) Kokade Hallonsylt av egenplockade hallon och det är inte fy skam.. Blir nog några Hallongrottor från restenrande sylt sen..


Vi gick ut en sväng igår också, var ju så skönt. Alfred lekte och hoppade i våran mini backe här hemma, åkte även snö flak (kan inte namnet på det), och det tyckte han var super roligt. Gick såå fort ;P


      



Idag händer det inte heller allt för mycket..

Robert jobbar sitt sista 13-22 pass idag. Sen ledig torsdag o fredag, sen jobbar han tråååk helg :( Men då får barnen se till att roa sig själva, vincent kommer ju då, så alfred och han får ju leka med varandra :)

 Ska göra Älgstek till middag, fick sånt kött sug igår så jag höll på att dö, så idag ska det botas ;)

Nä nu ska jag underhålla min vilding alfred, pappan tror jag somnat på soffan! ;P

Av Angelika - 8 mars 2011 14:34

Idag blir Ellenor 2 Månader ung.. FYYYY vad tiden springer iväg!....

Goaste och Gladaste tjejen är det, helt underbar.. Gnäller bara då hon är hungrig, om ens då.

Sover super bra, för det mesta. Men alla har dom ju till växt perioder nu i början. Men Oftast sover hon mellan 21-06, fast nu på senaste så har det varit sämre haha. Men iaf, hon sover bra till o från :)

 

Pratar, ler, leker med sina leksaker som hänger i babysittern, och ligger i babygymmet och pratar med sakerna och försöker slå dom! Gillar att höra när mamma sjunger, och brukar oftast somna (fast det kanske beror på att jag är dålig? hehe)   

 

Gillar sina Storebröder och blir alltid glad då hon ser dom..

Man ser att hon saknat sin Pappa då han varit på jobbet, och det är ju härligt att veta att hon märker av att han varit borta :)

 

Lilla Ellenor..

      




Av Angelika - 8 mars 2011 13:57

Ja i Lördags då hade vi ju den efterlängtade festen för Älsklingen som blev hela 30 år, eller ja han fyller den 12e, men vi tjuvstartade i och med att han jobbar den helgen ;)

 

Hade så himla skoj, och kom så många roliga och härliga mäniskor så man kan inte annat än vara hel nöjd.. Var många som inte kom av ett eller annat själ, men det gjorde då ingenting för vi vart ett helt gäng på över 20 pers iaf! :)

 

Vi spelade kinect, ölspelet (båda fick R i present), "tjuvrökte", drack alkohol, åt världens godaste smörgåstårta (beställd från rosviksboden), surrade, fick veta en hel del spännande saker och ja vi hade det super kul! Det enda som var minus var att någon eller några drack upp av andras öl, och det är inge roligt på en privat fest där man valt villka som ska komma, men men så kan det vara!

 

Vid 3 tiden så hade alla vänner farit och vi gick och sova. Varken jag eller R var speciellt fulla, så inge bakis var vi på söndagen heller.. Vi steg upp och städade, dammsög t.om, så jäkla skönt att få det gjort! Spelade kinect och mös på innan barnen kom hem.. Som jag saknat dom, men det hade gått så bra och det förstod jag då mamma tog hand om dom! Du är Guld värd som jag sagt flera ggr redan, men man kan aldrig säga det för ofta! ;)

 Avslutade söndagen med Pizza som Mamma bjöd på! :)

 

 

                   

 

Bilderna hamnade tyvärr i oOrdning, så det ska vara tvärtom haha..

Ni som känner mig kan ju se resten av Bilderna på Fb, orkar inte lägga upp fler här.

Tar ju såååån tid! :(

Av Angelika - 4 mars 2011 21:26

Passar på att blogga idag, tror inte jag kommer ha tid i morgon ;)

 

Idag har dagen bestått av städning, Mat-handling, besök, vc besök och spelande..

Pojkarna kom hem idag och som jag längtat efter min energi knippe Alfred, ojoj!

Dock så är han sjuk, så vi fick åka in till vc och kolla upp hans hosta. var på gränsen till lunginflamation, så han fick pencellin.. (ja jag vet,  förmodligen felstavat)

Så efter en sked med sånt tyckte jag nästan att han blev bättre. Men nu ska han käka alvedon i 3 dagar och pencellin i 10 dagar..

Bjöd svärmor o svärfar på middag idag, kycklinggratäng blev det m ris till..

 

Älsklingen har fått sin present för ett tag sedan, eftersom den kommer bli poppis i morgon när man druckigt nån öl så ville jag få prövat den så den inte var trasig eller nånting sånt tråkigt. Men det var den INTE! :)) En Kinect fick han, och nöjdast blev han hihi..

Ska gå och sova snart så man orkar med festligheterna i morgon.

Kommer mer folk än väntat, kommer bli skit kul! :))   

Av Angelika - 3 mars 2011 11:42

Idag hade jag velat gå till mormor.

Vissa dagar så Saknar jag henne så fruktansvärt mycket, och idag är en sån dag!


Är så Glad att hon fick träffa Alfred och att vi t.om hann ta 4 generationskort..

Men nog hade jag Önskat att hon fick träffa min Lilla prinsessa också, men så blev det inte.

Bara någon vecka innan Ellenor föddes så gick mormor bort...

Men hon lever kvar i våra tankar och vi pratar om henne Ofta :)   


       



Av Angelika - 3 mars 2011 11:17

Lilla gumman Älskar att åka bil och somnar nästan direkt man sätter henne i stolen, gäller i barnvagen också... Men iaf, sen när man tagit ut henne ur bilen så kan hon fortfarande sova sittandes i den i  flera timmar :))


  


Här åker vi inte bil, utan hon ligger hemma i stolen på golvet. Så därav att hon inte är fastspännd ;)

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards