Alla inlägg den 5 april 2011

Av Angelika - 5 april 2011 19:26

När jag var liten hade jag ingen dator, ingen platt tv, Nintendo, X-box mm. Jag hade cykel & utomhus var min lekplats, ville jag umgås med mina vänner så ringde jag på deras dörr, ville man se på en film så gick man på bio. Var jag inte hemma när maten var klar blev jag utan. Livet va inte svårt, det var livet. Å jag överlevde. Jag var ett frihetens barn. Naturbarn...♥

Av Angelika - 5 april 2011 18:55

Denna gången är det Ellenor som är sjuk..

Lilla gumman har en sån faslig slemhosta. Det gurglar i lungorna och hon har tungt att andas.

Men lugn nu, för hon är på strålande humör och är pigg.. Skrattar och busar, äter och sover som hon ska. Men ja, man är ju så klart orolig och vill att hon ska bli frisk.


Igår på morgonen ringde jag läkaren på norrfjärdens VC. Fick först vänta 2.5 timma innan dom ringde upp. Men då fick vi tid kl 14, så inom 1 timma var robert och lillgumman där..

Läkaren lyssnade och hörde, och mitt i allt blev det nästan en chockartad upplevelse för robert. läkaren började prata om att lägga in henne och började ringa till läkare "högre upp"..

Men efter många om o men så kom alla inblandade fram till att hon får åka hem och vara där hon trivs bäst och försöka kurera sig.. I och med att hon är pigg, inte har feber, alla värden, plus sänkan visade bara bra resultat! Men nånting jag tycker är stört är att det inte finns nån medicin att ge henne eftersom hon är så liten!?! Så nog är man handlös då ens bebis blir sjuk, jisses.. Gäller att lita på sjukvården till fullo. Men det gör jag, så klart! I morgon har vi Återbesök, och det känns såå skönt.. så i morgon kan det hända att vi får åka in och stanna med henne över natten så hon får inhalera, nånting som gör att slemmet löses upp och hon kan andas bättre.. Hoppas nästan på det, för jag förstår inte hur hon ska klara av att kurera sig själv?

En duktig tjej har vi.. Har inte gnällt eller varit lessen en enda gång.. Bara leer, pratar och busar :) Fina fina tjejen våran   


         

Dagen i stort har varit toppen. Fick sovmorgon till kl 8, men natten har dock varit seg och lång. inte många minuters sömn där inte. Sen med alfred på dagis vid 8:30, efter det hem och lägga sig bredvid Ellenro o Robert som snarkade ikapp i sängen.. Vi sov 3 !! Timmar.. Så kl 12 steg vi upp.. Åt lite lunch, såg hem till gården och sen gick jag med ellenor till robert och så for jag och hämtade busis killen från dagis.. Robert jobbar förövrigt natt denna vecka, så är därför han sover på dagen ;)

När vi kom hem så var R och E nere, med andra ord så hade ellenor inte velat ligga och sova med pappa haha.. Men det var nog ändå dags för pappan att stiga upp.


efter mellis och kramkalas med alfred så gick vi ut på baksidan. ellenor sov inne i babysitern, så då passade vi på att mysa i govärmen på altanen. Var ju bara 29 plus i solen, hehe..

Blev kanske 1.5 timmas härligt ute sittande...

Sen gick jag in och gjorde klart älgfärssoppan och gjorde samtidigt korvsoppa.. Gott som tusan var det! Första gången jag hade färs ist för kött.. =)


Och nyss bakade jag chokladmuffins, dom var smarriga. Gömde ett Hallon i varje muffins, och det var inte fy skam, om än lite surt ;P

 

Nu ska jag dum stirra på hockeyn. Hoppas att FBK vinner.. Motiveringen till den är ingen, det bara känns så !!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards