Alla inlägg under april 2011

Av Angelika - 13 april 2011 17:59

Tog eveigheter innan jag kunde logga in, och sen stod det nå crap om fel kontrolsumma då jag skulle börja skriva inlägg.. Nåväl, slutet gott -allting gott!


Jag har kommit igång med promenaderna, och det är så härligt. på många sätt och vis. mest över att få se hur det smälter mer  mer för varje dag.. hur vackert det är nu på våren, höra fåglarna kvittra och ja alla dessa vårtecken är Underbara!

Alfred Älskar att vara ute på Promenad, så det är toppen..

Jag är FRUKTANSVÄRT glad över att ha valt ståbräda ist för syskonvagn. Han Älskar att åka på den nu, och det är så smidigt då han vill hoppa av och gå själv. Var skeptisk i början, men med all snö som befunnit sig på marken så är det inte konstigt. Det är ju nu jag ska använda den, inte på vintern! ;)


Bvc med Lilla stumpan idag (jag älskar alla dessa smeknamn en tjej kan ha).

Hon går upp i vikt som hon ska och längden blir längre o längre.. Kurvan är exemplarisk! :)

Dock kom vi fram till att sunderbyn har en annan inställning på sin våg, för hon väger mindre nu än vad hon gjorde där, och det kan inte stämma.. Men på bvc så följer hon viktökningen som hon ska, så jag går hellre på deras vikt :) Nu glömde jag skriva ner vad hon väger.. men kring 6330, och så var hon 65.5cm Lång och ståtlig tjej! 3 mån vaccinet ska vi vänta med i och med att hon varit och är fortf lite sjuk.. så det ska vi ta i samma veva som då alfred ska på 3års kontroll! *stora killen*


Och Sen har jag hunnit vara på Utvecklingssamtal med alfreds dagisfröken..

Gick så fint! Trodde jag skulle få höra massa busiga saker som han gjort, men icket!

han leker bra med alla, och har 3 bästakompisar där. Dom hänger alltid ihop!

Han gör det man säger åt honom och ja allt var bara positivt!

Men han är nog inte 2varm i kläderna" där ännu.. Låter ju to god to be true! haha ;)

Nä man blir så glad. han är ju snäll och duktig!


Ellenor misskötte sig värre då vi var där.. eller kanske man ska säga skötte sig?

Spydde ner hela sig 3 ggr.. Pruttade och rapade! Men upp ska det ju och ut, så varför inte på deras pers kontor!? :P Hon charmade då Marianne (dagis fröken), som egentligen ville ta med henne hem. men det fick hon inte för alfred.. hehe


Sen idag innan vi åkte på Bvc så vände sig Ellenor från rygg till mage. Där kom det, det har legat på "träning" ett tag. men nu kan hon det :)


       

Av Angelika - 12 april 2011 20:38

Till Alfred  

Till Ellenor  


Oj så läckra! :)

3

Av Angelika - 11 april 2011 14:31

/ggr dag ska Ellenor ha detta....

Bricanyl Och Näsdroppar..



  Ellenor ligger och slappar!   



Av Angelika - 10 april 2011 20:27

Lite bilder dvs.... ( Nyaste bilderna är först) 

                                 

Av Angelika - 10 april 2011 20:05

Från föregående blogg inlägg..

 

Men innan vi for hem så blev det ett Apoteks besök, vi fick recept för bricanyl till Gumman.

Slemlösande och andnings hjälpande (ok, dum beskrivning, men ni förstår säkert).


Hem ljuva hem, så kändes det då vi klev in genom dörren. Även om jag bara varit borta ca 3 dagar så kändes det som veckor.. Skuttade in i duschen och R badade Ellenor. Man känner sig smutsig och fullt med baciller då man legat på sjukhus. usch usch..

Just när jag duschat färdigt så dök barnens farmor, farfar o farbror upp.

Dom kom för att fira vincent. Som dom förövrigt hade hämtat från skolan, så han var också med då dom kom.. Vi fikade och sen så åt vi älgkött o potatis som dom hade med.. Färdig lagat älgkött dvs, så vi blev servade med mat, och det var underbart skönt att slippa. Jag var DÖDSTRÖTT!

När dom farit gick jag och sova i 2 timmar.. Kl 20 steg jag upp, och då var ungarna på väg till sängen... Kändes bättre men var bara uppe 2 timmar, sen gick jag och sova för natten..


Lördag morgon bestod av bakning av tårta, och så gjorde jag chokladbollar aka negerbollar.

Som tur var hade jag bakat lite redan, annars hade det inte funnits nå fika.. Har ju som sagt legat inne med ellenor, så har inte haft möjlighet att varken baka eller städa inför hans Kalas..

Så stress från tidig morgon.. Men sen då kalas barnen med föräldrar kommit så flöt det på värre bra, och jag kunde andas ut haha.. Vincent fick så fina presenter, roliga och bra..

Bror med barn stannade och åt middag här också, som han förövrigt bjöd på haha..

Så dom åkte inte förens efter kl 20. Och då kan jag säga att jag var slut som artist. Blev en tidig kväll igår också. Underbart att få sova i egen säng.. Mmmmm =)


Idag har min morbror varit hit. Han hade med present till både alfred och vincent. Alfred fyller ju år nästan månad så han fick en tidig present.. villket var uppskattat! :)

Sen så har Hanna och Lasse varit här, så nu är tårtan tack och lov slut. Nu får ingen mer komma, haha ;P

Jag och Alfred har varit ute och busat i snön idag.. Byggde en liten grotta till honom, kul med mjuk snö så man kan skotta! Sen så grillade jag korv i grillen som jag och alfred åt ute. Är så kul när alfred vill vara ute mest hela tiden, precis så ska det vara då man är barn..

Min busiga fina kille... Som jag Älskar mina barn!

Ellenor är så mycket mycket bättre... Det går verkligen åt rätt håll. Och bricanylen verkar funka bra!

Hon får nästan upp mer slem nu än då vi låg inne.. Så det är bara bra tecken! :)

Min lilla kämpar gumma.. Jag är så stolt över henne, så himla stolt!!


Av Angelika - 9 april 2011 21:05

 


Som dom flesta redan vet så blev lillgumman inlagd på sunderbysjukhus på onsdag em.

Återbesöket på Vc visade att hon var sämre i andningen, och då blev det snabbt in till sunderbyn på Akuten. Och där konstaterade dom också att hon var mycket tung andad och rosslig i lungorna.

Vi fick ett rum och fick veta att vi blir inlagda.. Hon fick inhalera adrenalin och nånting annat som jag glömt namnet på i all hast, Men medicin var det iaf för att göra slemmet lösare och så hon ska kunna hosta upp det lättare..


Den natten var nog den längsta natten för mig på länge... Vakade över lillan som lät värre än någonsin efter varje inhalering, och inhalera gjorde hon var 4e timma.. Det var skönt att vi befann oss på rätt ställe, men sova det vågade jag inte..!! Dagen efter kom det in 4 !! läkare. Alla med varsitt stetoskop som dom lyssnade på lillans lungor och hjärta.. Blev att snabbt svar och det var att vi får stanna och att vi tar en dag i sänder.. Kändes bara FAN. Men Ändå så vill man ju vara kvar..

Men rummen och alla små barn som gråter gör ju att man känner sig själv sjuk och grå.. Vi fick en stor röd skylt på Dörren där det stod ISOLERADE, så då förstår ni säkert att vi var fast i rummet.. Ännu mera suck! Det enda som var bra med det var att vi fick allting serverat. Ellenors mat, min mat. Ja allt som behövdes! Och personalen var så snälla o goa, ja dom flesta iaf.. Finns ju alltid en "sur tant" på sjukhus haha.. Sov lite den natten faktiskt, men kl var nog kring 3 då jag somnade, och ellenor inhalerade kl 4, villket jag fick sköta om.. Sen så ville hon äta efter varje gång, men det var bara bra. För det behövs mycket vätska i lilla kroppen.. Men sen sov vi till kl 7 kanske, och det var skönt.. Sen mös vi nästan hela dagen bara och väntade med spänning på svar om vi får åka hem eller blir kvar.´Och kring kl 12 kom alla dessa läkare in och sen fick vi bekräftat att vi får åka hem, att hon låter MYCKET bättre! Och det tyckte jag också... =) Så robert o alfred hämtade oss, och det var såå skönt att komma hem..


Forts kommer i morgon....

Av Angelika - 6 april 2011 09:46

Idag är de ju rena rama snöOvädret ute.. blaskigt och jäkligt är det efter vägen.. Fick slita i vagnen för att komma fram med alfred till dagis haha. Igår sommar värme på 29+ i solen, och idag är det TÖ!

Regnade nå jävulskt i natt, öste ner tror jag.. Om jag inte drömt? Men nej det kan jag inte ha gjort... Tor jag?! Nå skit samma, det snöar då idag och jag gruvar mig redan för att hämta alfred.. Fick ju mjölksyra i Armar o ben på dit vägen :P


Förövrigt längtar jag tills vi är på Ellenors återbesök. För inte är det roligt att bara sitta och lyssna på hennes hemska hosta, och hennes tunga andetag.. Även om hon är glad så gör det ont i hjärtat! Så jag håller tummarna för att hon får hjälp idag..

 

 

LOVE LIFE!

 

Av Angelika - 5 april 2011 19:26

När jag var liten hade jag ingen dator, ingen platt tv, Nintendo, X-box mm. Jag hade cykel & utomhus var min lekplats, ville jag umgås med mina vänner så ringde jag på deras dörr, ville man se på en film så gick man på bio. Var jag inte hemma när maten var klar blev jag utan. Livet va inte svårt, det var livet. Å jag överlevde. Jag var ett frihetens barn. Naturbarn...♥

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards