Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Angelika - 24 maj 2011 14:32

Det blev att sätta lösenord på bloggen..

Är många som gjort det, och jag kan faktiskt hålla med om att det är skönt att veta villka som läser..

I och med att jag lägger in många bilder på barnen och för att jag ska kunna skriva exakt vad jag vill!

Vi Testar så här...   

Av Angelika - 24 maj 2011 13:08

Är så härligt att se när alfred ritar.

Han berättar vad han gör och man får en helt annan bild av det man trodde var nånting helt annat, haha..


     

Av Angelika - 24 maj 2011 12:29

Att du  är världefull, att du är viktig här och nu.

Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du...

(lyssna här)

Tycker den sången är så fin..! Dock kanske i den kyrkliga versionen ;)

Vankas dop i helgen, så jag började tänka på fina sånger :)

Vi ska ha ett kort, men fint dop här hemma bara.

Så det blir nog inga sånger, men vi hade den på Alfreds dop så tänkte mig tillbaka.


Min kusin sjöng ju en underbart vacker sång på hans dop, jäkla så man fick hålla tillbaka tårarna.

Var såå vackert!


*Älskade Barn*

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.


Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn


Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

 

Alfred var sjuk då han döptes. Hög feber och allmänt trött..

Så han sov sig igenom Nästan hela dopet!

Jag tror inte det spelar någon roll om man döper i kyrkan, hemma eller någon annanstans, huvudsaken är att barnet döps.

(och det finns många som inte anser att det ens är viktigt)

   


Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards