Alla inlägg under maj 2011

Av Angelika - 20 maj 2011 08:37

Magsjukan kom. Som ett brev på posten som man brukar säga...

Men det dumma är att Ellenor är den som drabbats.

Föst ut iaf, sen kommer den väl smygandes på oss andra..

Ingen ettrig magsjuka fick hon dock.. spydde ganska intensivt första timmarna mellan kl21-00, men inga jätte floder i och med att hon spytt upp allt första omgången.

Sen igår kräktes hon rejält igår, 1 gång och sen bajsade nånting vatten liknande

(är du känslig är det ditt problem ;)).

Men nu har hon behållt allt sen igår kring 15 tiden. Så nu kanske hon blivit bättre??! hoppas det iaf..

Skulle lätt ha kunnat byta ut mig själv mot henne, så jag fick magsjukan ist menar jag..


Jag och Alfred var ut igår och luftade bort lite magsjuke doft.

Passade på att fota lite då också, det vart ju en härlig Em igår! Varmt var det, nästan +15..


     

(små små rabarber, löven som strax blommar ut, dags att rensa ogräs igen!!)


   


                


  (mat runt munnen -precis som ett barn ska ha) haha. söt prinsen mammas!           

Av Angelika - 18 maj 2011 13:56

Igår fick Ellenor smaka sin första "portion" banan gröt. Bm tyckte att hon verkade mer än redo, så vi körde på! Hon gillade det väl inte så super mycket, men tänk er själv att få smaka på riktig mat för första gången ;)

       


När man ska fota henne liggandes så blir ofta bilderna så här

               Söt råttan...

Av Angelika - 17 maj 2011 20:10

Bättre sent än aldrig va? :)

 

Natten till den 8 Januari vaknade jag vid kl 3-4 av värk.

Kraftiga samandragningar som gjorde att jag omöjligt skulle kunna somna om..

Låg vaken tills älsklingen kom hem från nattarbetet kl 6:30.

Sa lite vänligt men ärligt att "du kommer nog inte få sova så länge".

Han sa att jag får väcka honom då det är dags...

Jag gick ner och tog mig en dusch och då gick "slemproppen".

Förstod att det var dags för förlossning den dagen i och med att värkarna då var så pass kraftiga..

Min mamma sov lyckligtvis hos oss just den natten, så ingen barnvakt behövde vi ringa efter, villket var underbart skönt..

Fixade mig i ordning och sen gick jag och väckte älsklingen och sa att nu är det dags!

Tyckte så synd om honom som bara fick sova 30 min efter ett 12 timmars pass,

men what to do?   


Väl på förlossnings avd så visade det sig att jag var öppen 5cm.. Ohh yeah tänkte jag...

Så vi började skicka sms om att idag blir det bebis..

Gick omkring i korridoren, fram o tillbaka gång på gång...

Värkarna var många, långa och nästan hela tiden!!

Öppnades sakta men säkert. Och den här gången öppnades jag fortare än med alfred..


Kommer inte ihåg tidpunkt, men kring 10-11 tiden skulle jag vända på mig i sängen och lägga upp benet på en sån där "ställning", hann bara få dit benet så POFF gick vattnet..

Märklig känsla, fick sticka hål förra gången..

så då blev det att bm skulle pilla in den där saken (elektroden?) på bebis huvud så hjärtljudet skulle höras osv.

*Jäkla vad det ska pillas där nere då man föder barn, man ska inte vara blyg haha.*


Vid 12 tiden började jag med lustgas, för då var värkarna hemska och jag började bli trött av att andas mig igenom varje värk och spänna mig..

Hade bestämt mig för att inte använda EDA denna gång då dom fick sticka mig 6 ggr då jag skulle föda alfred, innan dom hittade rätt. AJ säger jag bara!


Rygg värken jag hade nu var nog värst, fick in en vattenkudde som man skulle fylla med varmvatten så det skulle lindra mot värken i ryggen. men Bullshit säger jag bara, den var bara ivägen..

Kan inte förstå hur det kunde göra så ont i ryggen??!?! Kändes som att den skulle gå av på mitten.


Ellenor låg så högt upp och ville inte glida ner den sista biten, hon tjurade in i det sista..

Öppen var jag, men hon låg kvar.. Men mitt som det var så började det trycka på och jag ville krysta.. Ringde på Bm som sa att nej men "den" låg ju så högt upp nyss då vi kikade så det kan inte vara kryst värkar..

MEN HALLÅ!! Det känner man ju bäst själv.... Låg och höll i mig i sängen och skakade för att jag höll emot varje krystvärk.. Tillslut fattade hon att kika och då var det bara "men ojsan" dags att krysta.. Gaaah!!


10 min Senare så var Lilla älsklingen ute! :) 14:05 för att vara exakt.. Hade då gått över bf 1 dag!

Hon vägde 4355g och var 54cm.... Våran fina lilla ellenor!

Lyckan då vi såg att det var en tjej är obeskrivlig..

Sa till robert flera ggr (som att han inte fattade det redan) att det är enTtjej! En tjej! det är en Tjej! Haha... Grät av lycka gjorde vi :)

Det var förövrigt en snabbförlossning på ca 6 timmar!

Inge värkstimulerande behövde jag heller. Så jag gick för egen maskin villket var skönt :)


   

(här ser man hur kraftiga värkarna var direkt från början. Hade just kommit dit)


 

(andas mig igenom värkarna)


    

(gumman nykläckt, var hungrig och myssugen)

Av Angelika - 17 maj 2011 13:34

Båda mina fina skitungar har varit på Bvc besök idag..

 

Alfred mättes och vägdes, samt fick kika på lite bilder... Att han kan säga mer än 3 ord hörde hon på en gång, han säger ju långa meningar.. Och allt annat blev det också plus på...

Han vägde 12.7kg och är 93cm lång.. Liten men ändå stor! :)


Lillasyster fick också mäta och väga sig, 4 mån kontrollen..

Hon är nu uppe i 7.220g och är 67.5cm Stora tjejen, bara 5kg mindre än alfred ;)

3 månaders vaccinet fick hon också i och med att hon var sjuk då hon egentligen skulle ha det då hon var 3 månader.. Och det gick bra.. Men nog hade det räckt med en spruta som det var förut, nu ska "stackarna" ha 2!! stycken.. :/ Men som sagt, hon var så duktig...


Nu ska jag och alfred mysa med en boog och elliott film 

( ellenor skulle förövrigt ha hetat elliot om hon hade varit en han ;) )

Av Angelika - 16 maj 2011 17:11

Blir du??!

 

Solen skiner lite just nu, himla skönt. För idag när det varit grått och trist hela dagen så har man blivit riktigt trött och slö. Nu känner jag nästan för en promenad med barnen t.o.m

Alfred är i duschen och jag fixar inför kvällsmyset.. Dvs fixar filmer! :)

Bolibompa går oftast FET BORT, så nu är det movisar som gäller...


Frysen är full av fika.. Aromkaka och kokoskakor i massor!! Tänk vad människor fikar lite då dom är på kalas??! Eller så såg mitt fika inte så aptitlit ut? haha.. Hade då lyckats göra en tårta så att till och med Julia kunde äta. Gjorde förutom toy stpry tårtan en maräng tårta, och det var ju tur! :) Fast den är slut, och toy story tårtan är nog ett minne blott då R kommer hem, är bara en liiten bit kvar!


Nu är nog grabben färdig med duschandet, fast han hade kunnat stå där i evigheter...


*älskar min familj*

Av Angelika - 15 maj 2011 23:32

Tanken på att leva utan dessa fina barn finns inte! *LOVE*


   



" Jag önskar dig inte guld mitt barn, ej heller pengar och makt.

  Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du sagt.

  Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå.

  Jag önskar dig vänner i ett rikligt mått och vänner att lita på. "

Av Angelika - 15 maj 2011 23:20

Idag var det lilla Älsklingen Alfreds födelsedag!

Dagen gick fort och vi hade en underbart trevlig dag tillsammans med vänner och familj :)

Alfred var så nöjd då han gick och sova. Han har fått så fina presenter.. Ben10 gubben han fick av erik o erica m barn sover han t.o.m med nu ;)

 

Tack alla söta som kom och gjorde alfreds dag till en jätte fin födelsedag! <3

(tack även ronnie och neo för presenten, trotts att ni fick vända direkt ni kom hit. :( )

 

     

 

Klippte honom i Tordags så han skulle vara SnyggARE på sin dag! :)

 

Av Angelika - 14 maj 2011 21:29

Kl 03:30 i morgon är det exakt 3 år sedan jag åkte in till förlossningen på sunderbyn! 3 år..

Min prins, min vackre son blir hela 3 år.. ja jag måste säga det flera ggr för att verkligen förstå att det är 3ÅR SEDAN!! Knasigt :)

 

  2veckor

   1 månad

   4 månader

   

 

Fina gubben... Nu är han en stor kille! :)

   

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards