Alla inlägg under september 2011

Av Angelika - 21 september 2011 21:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 21 september 2011 14:14

Men jisses så segt det går idag.

Jäkla skit regn, försvinn så man kan vara ute...

Ringde och satte ledigt på alfred idag, ville verkligen inte släpa med mig barnen ut i regnet i morse. Det Vräkte ner, alltså helt sjukt hur det regnade! Vart nog blöt om kläderna igår då jag gick med honom dit.


Vi har sett film, film och åter igen en film..Har ni inte sett draktränaren, så Gör det.. Nu leker barnen med dom härliga sakerna som Erica hade lämnat här igår. Börjar fundera på om alfred kanske behöver ett till litet syskon om några år, för redan nu är han ju en hejjare på att ta hand om bebisar! haha


Skulle behöva fara ut och röra på mig idag känner jag.. Kanske en promenad eller lite jogging.. ?!

På Tisdag börjar gympan igen. Lovely!

 

    


Nu hör jag att det busas på fel nivå i vardagsrummet. Tror alfred försöker lura upp Ellenor i soffan!!

Av Angelika - 21 september 2011 09:27

När man ljuger
För någon annan
Sviker man
Sig själv.
Du kan lura
Någon annan
Men kan du ljuga
För dig själv?

Av Angelika - 20 september 2011 20:50

Ellenor min söta lilla Gumma har verkligen blivit en rackare då det gäller att sova.

Hon har aldrig bråkat vid läggning, brukar sova hela nätter förutom om hon velat ha tutten som hon tappat, eller om hon råkats sparka i sängen eller slå sig på annat sätt.

 

Men Nu! Nu är hon raka motsattsen. Har fått sitta vid sängen hennes nu ikvälll, för hon vägrade att somna !! Hon skrek och grät, ställde sig upp heeela tiden. Tog nästan 1.5 timma att få henne att somna. Tog t.o.m ner henne en stund dum som jag är. Och då somnade hon nästan i soffan, så bar uppe henne igen, och då igen -samma visa med gråt.

Men tillslut somnade hon sött med snuttisen intryckt hårt mot näsan :) 


Hon vaknade nyss till, men krävdes bara att ge henne tutte och hysscha (stavas?) lite :)

Få se hur hon sover i natt?

2 nätter i rad har hon sovit hela natten i sin egna säng. Och det har ju som sagt inte hänt på över 1 vecka, så håller tummarna att det fortsätter så här nu..


Idag åt vi strimlat fläskkött till middag. Lite kryddor, lök och grädde.. Nja ingen hit. Det var gott, men inget mer än så. Så blir nog inte fler ggr... Däremot köpte jag hel fläskfilé idag då vi var och handlade. Tror jag ska koka ihop nån god fläskfilegryta! Jätte längesen jag gjorde det.. Nu pratar jag om mat bara för att jag är hungrig. . . . . . . .

 

 . . . . .Tar mig nog En tekopp och en skorpa nu istället! :)


  Detta är dom godaste som finns. För stora som små ;-)


Av Angelika - 20 september 2011 20:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 19 september 2011 09:58

Måste förresten söka dagis plats åt ellenor. Jag har åååångest!

Lilla gumman, hon får inte bli stor !!

Men får jag börja jobba (villket jag hoppas) så kan det vara bra om det finns dagis plats åt henne.. Även om R kan ta pappaledigt, men samtidigt så - nån gång så måste hon ju få börja dagis och träffa kompisa.. Men det känns som att tiden går på TOk för FORT!!! :-S

Väntar på svar från en chef ang jobb. Lät absoult inte omöjligt, snarare tvärtom!!


 

(bilden visar bara hur fort dom små liven växer!!) 


Av Angelika - 19 september 2011 09:18

Ny vecka, nya tag som det heter..

Helgen har gått i en rasande fart, helt underbar helg har vi haft!

I fredags hade jag och alfred fredagsmys, såg film och han fick tjuvta några godisar från lördagspåsen, fick en liten skål med ostbågar och läsk. Tända ljus och filt runt om oss. Mys! Vid 18:30 gjorde R oss sällskap...


Och i lördags så var jag ju först på mvc (jisses vad hormonerna flöder, drömmer i massor) som sagt, och så städade vi, som jag också redan skrivit!

På kvällen såg vi film, åt godis och ostbågar. Filme Bolt gick på 5an så den såg jag och alfred, älsklingen var ute med gräsuppsamlaren och gjorde tok fint på gräsmattan!

Bolt är förövrigt en fin film, så himla bra!

Alfred var helt inne i den och ryckte till då och då :)

Lite senare så dök R;s bror upp.. Grabbarna skulle ha bastu/öl/spel kväll...


*Ellenor har börjat vakna varje kväll och gallskriker! Mycket som händer med hennes kropp, många tänder som kommer samtidigt, kanske växt-värk och mycke drömmar!?

Är ingen ide att försöka söva om henne, hon vaknar till direkt man ska gå därifrån. Så slutar med att jag går och sover med henne i Våran säng. Ja hon får komma och sova med oss helt enkelt, och då somnar hon på stört. Smart drag av henne va?! :)

Men inatt har hon sovit heeeela natten i sin egna säng, jisses så skönt. Efter 1-2 vecka utan näst intill någon sömn så känns det super bra idag. Alfred kommer ju också alltid in till oss i sömnen och kryper upp i sängen. Så det har varit trångt, har fått gå tillbaka med honom till sitt rum nån gång, men hur ofta ids man det?! :P *Nåja, i lördags så gick jag tillslut och la mig efter 30 mins försök till att få henne att somna om, så där slutade min lördag! Fast kl var ju ändå 23, så ingen fara :-)


Söndagen började jag med att göra en härlig och stadig frukost, och kaffe!

Sen morgon mys i massor med barnen. Superhjältarna gick på tv, riktigt spännande ;)

Vid 10 tiden ledsnade alfred på att karlarna sov, så då gick han och väckte dom..

Gjorde lite lunch åt allihopa, själv åt jag shake (byter ut vissa måltider). Sen gick vi ut och satt på altanen i stekande sol och drack kaffe och åt bulla. Elin, Henny och Åke joinade oss efter en stund. Barnen lekte och hade super trevligt i fleeera timmar! En riktig ute dag hade vi igår.. Avslutade dagen/kvällen med hemmagjord pizza och sen en promenad med girlsen! Hela 90 min var vi ute och gick i rask tackt (spec i skogen, haha)


   

Av Angelika - 18 september 2011 10:52


 

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards