Alla inlägg under oktober 2011

Av Angelika - 13 oktober 2011 14:54

Vi var även och premiär (för oss) lekte i nya stora lekparken.

En mycket spännande plats för stora som små. Jag har klättrat, åkt rutchkana och brandstång. Dit ska vi igen lite längre och med picknink en annan gång :-)


 


       


   


    

     


Fanns annat skoj där också. Men ville börja l-e-k-a så ides inte fota  ;-) 


Av Angelika - 13 oktober 2011 14:30

Dagar som dessa, då är hösten allt bra fin.

Jag, robert och Barnen var ute på en promenad tidigare.

Och då passade jag på att fota lite, just bara för att jag Älskar att fota... =) 


Nere vid stranden (skymtar av hamnen där båtarna var upptagna)

 


     

   


           


 

  










Av Angelika - 12 oktober 2011 20:25

Idag när jag stod och lagade middag så satt Ellenor i sin stol vid bordet.

När jag vände mig om och skulle duka fram så hade lillgumman somnat.
Det har aldrig hänt tidigare att hon somnat sådär. Och på bara nån minut, var inte länge jag stod med rygen mot. Söt gumman!

 


Och så vi då hon är nyvaken efter tuppluren

(jag vill inte vara med på bild !!) 


Har just kommit ut från en lång duschning. Brukar aldrig duscha länge, men det var faktiskt riktigt skönt ikväl. Hade super varmt!

Men kan dock ha att göra med att jag vart frusen efter min och A;s promenad på 90 min. Joggade på hemvägen också, så han bli svettig. 

  Såg nu när jag duschade hur fult mitt blåmärke på benet är sen förra promenaden vi var på, då det ösregnade och små stormade.. var såklart tvungen att fota haha..


  Svårt att fota ett blåmärke insåg jag.

Syns ju inte hur stort det är, knappt Vad det är heller :-S


Nu fick ni en ny uppdatering om mitt inte så spännande liv, haha.

Nu kaffe och sen lite GoW3. -R ska byta in det på fredag, så måste hinna spela ut det tills det.. suck...

Av Angelika - 12 oktober 2011 13:31

R är och hämtar snygg Alfred från dagis. Sen ska dom snöra på vinterdäcken, verkar som att det är behövligt i och med att snön kommit hos svärföräldrarna i Rantis. Hujja!

Nåja, den ska ju komma förr eller senare och det kan vara skönt att få hit den så man slipper gruva sig nå mer. Gäller att tänka taktiskt ;)


Har vräkt i mig lunch från gårdagens matrester, så gott med mustig köttfärssås o spagetti *mums! Till efterrätt blev det en cupkake. Tur det blir promenad ikväll så den inte hinner fastna haha.. Blir bara träningar Måndagar i oktober, är ju ett jäkla svammlande fram och tillbaka, blir galen. Men tur vi sparkar ut varandra på promenader iallafall så man inte blir förslappad :) Ska jogga en gång i veckan också, är ju så skönt och avkopplande. Måste bara fixa in nå bra musik på mp3..

 

Annars idag så har jag storstädat toan här nere. Skrubbat golv och väggar, duschkabindörrar, toalett spegel och fönster, ja ALLT! Luktar som ett badhus där inne och ångar som en ångbastu, med andra ord så är det rent där.

 

    

 

 

Nu ska jag fixa mellis åt lilleman som just kom hem, med ett nytt halsband som han gjort på förskolan. .

     

Ps, skohögen är det ellenor som fixat så fint ;-)


Av Angelika - 11 oktober 2011 15:58

Vi har haft besök av en bebis idag.

Snossig som tusan, och SÅ LITEN!

Julia, niklas, emilia och noomi har varit här.


 

     

Systrarna :)

 

Synd bara att Alfred var på världens sämsta humör då han kom hem från Förskolan. Då hade dom nästan just kommit hit. . Han har bråkat, varit arg, kastat saker, gråtit, skrikit, skrattat om vartannat, varit snäll osv. Med andra ord, han är TOK TRÖTT!..

Men oj så otrevligt det blir med sura barn :(

 

Nu ska jag laga nå middag. Tänkte koka potatis och steka fiskpinnar först. Men just det hade dom ätit på förskolan idag. typsikt...

Så det blir köttfärsås o spagetti ist.. Då vet ni det!   

Av Angelika - 11 oktober 2011 15:51

Blev två sorters fika bakning idag.


Cupcakes (första gången jag baka det)

 

Kul med nånting nytt.


Och Drömrulltårta.

   

  Dom vart skit fula. Men det är ju smaken som räknas, haha



Av Angelika - 11 oktober 2011 07:23

Och det blev endast en Tanke.

Varför har man aldrig hemma det man behöver?

I need Sirap. Hade bara 0.5dl kvar, såå typiskt. t.o.m gelatinpulver har jag hemma, men inte Sirap. suck! Nåja, konsum öppnar ju snart...


 


Ja som ni hör har jag vaknat tidigt idag, Har redan hunnit dammtorka och dona på här hemma.. Ellenor lillskruttan ville göra morgon alldeles för tidigt. Steg upp med henne så inte alfred skulle vakna, för hon pratar såå högt nuförtiden så det kan inte ens undgå grannarna tror jag haha. Nu dricka min andra STORA kopp med Te..



Av Angelika - 10 oktober 2011 22:14

Kom hem från Träningen för 1 timma sen. Idag var det tungt! (!!!!!!!)

Massa nya övningar och ett väldigt snabbt tempo. Samt mycket springa!

Vi var ju i sporthallen och där finns det ju enormt mycket plats..

Var super roligt och jag är helt slut.

Körde verkligen slut på mig själv idag, villket var tanken också! :-)


Tror jag ska inta sovläge snart.

Men först måste jag ta mig nånting ätbart, magen kurrelikurrar...



*Älskar min familj*

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards