Alla inlägg under november 2011

Av Angelika - 9 november 2011 20:10

Kräftan
Vecka 45 (7-13 november)

Det talas om att det romantiska ska komma in i
ditt tecken nu. Men trots detta så tror jag inte att kärleken omändras för dig.
Men rart ska du ha det i alla fall. Arbetsdagarna kan här i veckan kännas tunga,
men det ska trots allt gå bra för dig. Men du bör vara aktsam om din hälsa och
unna dig även en stunds avkoppling om du kan. Din ekonomi hör till de bättre nu
och det kan vara så att man vill låna pengar av dig. Räntor kan ge dig bra
resultat. Vinnare du i spel så är det däremot inte mycket.
Av Angelika - 9 november 2011 19:45

Började tänka på hur människor som läser min blogg uppfattar mig som?!

Ni som känner mig och umgås med mig vet ju att jag är ett riktigt flumm, haha. Har ju mina uttryck och ordval som alla kanske inte riktigt förstår sig på, eller där man inte vet hur eller Om jag menar. Och nu i skrivandes stund så blir det bara en gröt då jag ska formulera mig, är Kass på att skriva ordentligt! Men jag tänker att då jag läser en blogg där jag känner människan personligen som skriver, -då hör jag typ "dennes" röst då jag läser! :-D Ähh skit samma, vi drar ett streck över allt jag nyss skrivit och börjar om! ;)


Dagen idag  gick trotts allt väldigt fort! Blev ingen utevistelse, utan fick istället trevligt besök av Malin. Malin med den stora Magen, -Malin är gravid med andra ord !=) Bjöd på nybakad kladdkaka som nästan just kommit ut ur ugnen. Och till så fick hon grädde... Och Julmust, socker kick socker kick.. Julmust är ju bara så gott, så jag drack både kaffe och Julmust i slutändan!

Så efter nån timmas surr så gick malin hem till sig, och jag kokade ihop nå middag. Köttkorv m mos. En klassiker!

Gott som tusan var det, och senapen gör verkligen det lilla extra...


Appropå besök. Alfred har ju blivit en riktig hejjare på att HÖÖÖRAS då det kommer hit någon, han stojjar och vill verkligen synas och höras heeeela tiden. Villket jag tycker är sjukt jobbigt. Men allt "går över" inom sin tid. Fast då är det nästa steg i deras liv och nånting nytt som dyker upp haha.. Fast skit samma, jag Älskar mina barn hur dom än uppför sig, för det mesta så är dom snälla och söta! :)

 

Ellenor sover och alfred leker i sängen med nå bilar. Snart släcker han nog också ner och somnar.  Då ska jag nöta mw3!!! Måste nog fota och visa min nya snygga t-shirt?!?!?! vi fick en var då vi köpte spelen :-)

Kanske sen. Eller en annan dag. För nu orkar jag verkligen inte..

Och appropå (mycket appropå) orka... Träningen har fått vila både i måndags och i kväll! Skit dåligt då R jobbar kväll :( Och barnvakten jobbade, så hä var bara att gilla läget.. Nya tag nästa vecka. Kanske blir en promenad i morgon iallafall.

Av Angelika - 9 november 2011 11:52

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet! :-)

 

Vackert väder idag.. Ska gå ut och gunga med ellenor strax, hon behöver få komma ut. Har blivit alldeles för lite utomhus bus när det varit  regn och rusk i flera dagar.. Och snart kommer väl snön!?!

Älsklingen ska strax och jobba också, men först får han hämta alfred från dagis. Han kan få komma hem 1h timma tidigare idag tycker jag. Plus att det är skönare för mig att slippa bängla med vagn och påklädning på ellenor ;)


Idag var morgon kaffet det godaste på länge. R hade kokat ägg i morse, och det var en underbart god frukost som landade i min mage - Klådda med ägg och kaviar, med ett glas oboy till! hehe


Hade varit trevligt att komma på nånting att göra idag, ..men vad?! Kanske göra upp en eld och grilla lite korv, det hade varit mysigt.. Får se om jag ids, och grejen är att man STINKER rök sen :-S

Nä ska se vad lill sessan gör nu. Hör att hon grejer med nånting i hallen.. =)

Av Angelika - 9 november 2011 11:49

Hahahaha, tyckte den här var så rolig att jag var tvungen att fota.. Förstår henne till höger ;)

 

  

(från dagens kuriren)

Av Angelika - 8 november 2011 17:32

Alfred Dammsuger och jag spelar Betapet och dricker kaffe. Kan man ha det bättre? :)


   

Av Angelika - 8 november 2011 16:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 8 november 2011 16:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 8 november 2011 15:46

Igår så trodde jag att datorn gått sönder. Skulle sätta mig här en stund då alfred såg barnprogram. Men den var stendöd!

Fann mig i det, men idag började jag kika närmare på den. Och insåg rätt fort att knappen var mer nedtryckt än den ska vara. Så fick "bända" upp den med en mejsel :) Man tager vad man haver...

 

I natt kom mw3 äntligen. Har bara hunnit provspela, men ikväll ska det nötas järnet! Skit bra det lilla jag hunnit testa :)

Stackars älsklingen som måste jobba, men han hinner ju sitta då han kommer hem ;)


Ähh !! så fort man sätter sig vid datorn kommer ellenor och gnäller.. "-sitt inte där mamma, trååååkigt" ;D



Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards