Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Angelika - 11 januari 2012 22:07

Denna fina klänning hade ellenor på sig på 1årsdagen. Tillsammans med dom söta legginsen med "puff" längst ner :)

GLÖMDE fota hela henne.. Fattar inte att jag blir så dålig med kameran så fort det är nånting "stort" på gång,..

Men kan kanske ha att göra med att jag har händerna fulla med annat? ;P


Hon var då iallafall jätte söt i sina fina kläder. tack farmor o farfar :)

 

Av Angelika - 11 januari 2012 22:02

Hittade denna text i Bvc Boken.

Och tror alla föräldrar varit med om trots vid matbordet..

Några tänk värda KLOKA ord   Har själv alltid sagt att man inte ska säga att ett barn varit duktigt då den ätit upp, Skulle inte vara så roligt om någon sa till mig -"vad duktig du varit nu angelika då du ätit upp din mat" haha ..


 

(klicka på bilden för Större)

Fanns mer text, men tyckte detta var viktigast! :)

Av Angelika - 11 januari 2012 21:44

Gokväll..

Det blev ingen promenad idag.

 Ist har jag sett sveriges mästerkock och myst med älsklingen. Tog en dusch för ett tag sedan också, så strax ska jag krypa ner till sängs.. Orkar inte göra nånting mer ikväll. Allt gnäll från barnen suger verkligen energin ifrån en om kvällarna. Tur dom fyller upp med ny energi i morgon då dom är pigga och goa igen =)

Alfred skulle prommt ha Välling (!!) till kvällsmat.. Och eftersom vi hade kvar välling från 3 års ålder så tänkte jag -att klart han ska få det om han vill. Men när jag kokat den färdig och gick in med den till honom så började han gråta (Obs övertrött kille), han skulle ju ha vällingen i en flaska.. Men nej, där tog det emot.. 3 snart 4 år och dricka ur flaska? Ja kanske man kan det, inte vet jag. men det kändes inte helt rätt!!? Så det slutade med youghurt och flingor, och så var han nöjd igen haha..

Det går fort mellan upp och ner humöret nuförtiden! hihi.. Mina små Älsklingar. . .

 

Nu är sista Tårtbiten uppäten, och vem som åt upp den ser ni här ;)

  

 

 

 

 

Av Angelika - 11 januari 2012 14:30

Idag har jag och Ellenor myst på i Godan ro.


Samtliga steg upp i morse. R åkte mot jobbet för kurs i några timmar och vi andra för fruost och förskola.

Halvdog då jag drog alfred på boben och ellenor i sulkyn på väg till förskolan. Bobens medar var fulla med is, och då blir det härligt drag motstånd. Men men, det ska kännas att man lever =) Men ett plus vore ju om gå vägen var plogad :-S


Vi har powernapat, ätit massa lunch

(ellenor åt först sin gröt med massa sylt och sen även mos och köttbullar av mig)

Sen möblerat om lite i köket. Vi har pratat om hur vi ska ha bordet många ggr förut, så efter att ha bott här i över 1 år så var det kanske dags att pröva den andra "teorin" :P Blev helt ok, men kan hända att vi byter tillbaka sen igen..

Gjorde bordet mindre också, så nu ser köket större ut. Och bordet ser fjuttigt ut! haha..

Första disken för idag är diskad (brukar bli 2 fulla diskmaskiner per dag)

Tvätten skulle tvättas, meen blir lite svårt utan tvättmedel. hur nu det kunde vara slut?!?

Så med andra ord, jag måste och handla idag igen! suck . . .


Blir Torsk och potatis till middag. Är fasiken inte alls så sugen som jag trodde..

Men nu är den tinad, så bara att tillaga den också. Det blir nog bra. =) Man ska vara glad att man har mat på bordet...

Tror det blir lite glögg ikväll, har stått en flaska här sen Nyårsafton. Den glömdes totalt bort då, så nu står den bara och skräpar. Har varit sugen på att koka mig en kopp flera ggr, men det har som inte blivit av :P

Kanske blir en prommis ikväll också. Får se om Grannen hakar?   

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards