Alla inlägg under januari 2012

Av Angelika - 20 januari 2012 07:30

Oj en sån svammlig natt -åter igen.. Nåja om ca 1 år så sover hon nog natten igenom utan att vakna haha. *ironi*


Jag och ellenor har stigit upp kl 6. Då var hon pigg och surrade järnet där uppe. Så gick ner med henne så alfred inte skulle vakna. Han sov nämligen också med oss i natt. Så sagt och gjort, en tidig morgon blev det. Ändå rätt skönt.


Igår kom R hem 1 timma tidigare från worket. Så då gick vi ut allihopa. Barnen åkte bob och pulka..

Prov åkte bob med alfred i en liten snöbacke här på gården. Ellenor gick samtidigt omkring och kikade, och så mitt i allt så doppar hon ansiktet i snön. Med FLIT! Haha, villken chock hon fick. Hurvades i massor och visade att det där var inte speicellt skönt.. Men ack så roligt det såg ut :P Nu gör hon nog inte om det igen. Synd bara att jag inte fick en bild på sötungen!

Vi var ute 1 timma och sen gick vi in och åt köttsoppan. Alfred åt upp sin första portion och begärde mer.

Han äter för övrigt alltid upp på tallriken nuförtiden, det är så kul! Glad blir man :)


Däremot fick jag bild på henne då hon åt kladdkaka.

Det såg ut såhär:      


Klart hon ska få äta när vi andra gör det. ;) Blev en dusch omg efter den där mums-biten. Grädde överallt!

Alfred hjälpte mig baka kladdkakan förresten. Och efteråt säger jag -"tack för att du hjälpte mig att baka!".

Då säger goungen. -"det var så lite så mamma"


Och när robert säger att, -"vad gott ni bakat".

 Då säger han -"tack för att du tycker den var god"

Han kan min Alfred! =)

Även om jag fick skrika och gorma på honom ett x antal ggr igår.

Villken kille till humör och tror-han-betämmer-trots.. oj oj :P

Lite bortskämd är han nog också. Känns så ibland!?


Nu vaknade alfred, och kl är 7:29. Perfekt! :)

A och R var förresten så söta igår då dom lekte med Hero factory gubbarna..

        A verkligen älskar att busa med pappisen =)


Nä usch vad jag surrar på om ointressanta saker.. Nu Mys i soffan med en nyvaken alfred!

Av Angelika - 19 januari 2012 13:46

Köttsoppan är färdig. Fy sjuttsingen så skönt!

Bara purjolöken som ska i sen då jag värmer upp den sisådär 20 min innan R dyker upp hemma :-)

Husmans m ost på är ett måste att ha till då man äter köttsoppa.. Och mjölk. glömt för helvete inte mjölken.....

(brukar aldrig svära då jag skriver. Så det där var skönt. hehehe)

Däremot har jag aldrig förstått mig på det där med klimp i. Tycker det smakar svin.. :/


Längtar tills det blir helg. Vill ha storgubben min hemma. Hatar den här veckan då han jobbar fm :(

I helgen ska vi se hockey. Äta gott, mysa och se film i massor (barnfilmer alltså) för det har jag bestämt :-)

Kanske grilla korv ute om vädret tillåter och då samtidigt försöka ta oss till en snöbacke, *åka till badhus?

Nä oj vad mycket jag planerade in nu. Men vi ska iallafall mysa! =)


Ska strax snöra ihop en kladdkaka. För även i kylen behöver det rensas lite.

Ägg som strax är dåliga finns det gott om. Och då passar ju en kladdkaka som efterrätt ikväll väldigt bra..

Av Angelika - 19 januari 2012 13:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 19 januari 2012 08:10

God morgon. I morse blev det uppstigning kl 6:30.

Var inte det minsta sugen på det. Har varit upp till ellenor flera ggr i natt, satt in tutten, lagt ner henne mm..

Vet inte riktigt vad som varit bekymrande för henne? Nåja, mycket som händer i lillans kropp.


*Igår när jag hämtade Alfred från förskolan fick han mig att skämmas 2ggr!!

Först säger han då det kommer en herre och hämtar sitt barn/barnbarn (man vet ju inte så lätt) att

-"oj villken gammal gubbe".. *gulp


*Sen efter en stund (vi står i hallen och alfred klär på sig) så kommer det in en mamma för att hämta sina barn.

Då säger han "oj vad tjock hon är, hon måste ha ätit mycket mat"..

Alltså jag ville sjunka genom marken! Barn är ju barn, men ändå...

Han har fått det förklarat åt sig nu att man säger inte så. Och han lovade att inte säga så igen ;)

Att nån är gammal, fine. Men tjock!?! haha, snoss-skrot-killen min ...


Annars så hände det inte så mycket igår. Gjorde middag i vanlig ordning.

Var och handlade till middagen idag, -lite morötter, purjolök och buljong. Ska göra Köttsoppa!

Kok köttet är i stort sett det absolut sista vi har i frysen. I matväg alltså!

Fan så skönt att få köpa nytt och fylla frysen med! :) Handlingslistan är redan lång ;)


Var ut och gå på promenad med erica på kvällskvisten. Jätte skönt, är så avkopplande att komma hemmifrån en stund.

Fick lite träningsvärk efteråt, fast inte från promenaden så klart. Utan från vattengympan jag var på kvällen före. =)

 

*Nu ska zumban börja igen tydligen. fasiken så härligt! Och med en annan tränare, så nu jäkla ska det tränings dansas...

Inte för att det var ren zumba jag körde förut, var ju mer gympa-zumba..

Ska bli skönt. Tar ju nå fruktansvärt på kroppen och gör nästan ont av hur tungt det är :-D


Nu har kaffet puttrat klart i köket.

Jag har mer och mer börjat välja Te som mitt morgon dricka. Bättre för magen!

För min stressmage, haha. . .

 

 

Längtar till sommaren . . .

         



Av Angelika - 18 januari 2012 09:31

Oj vad den här Texten i en Dödsannons i Dagens Kuriren berörde mig.


Förlustens hela storhet jag ej har fattat än.

Vet blott att jag har mistat min allra bästa vän.

Då viskar jag de orden de vackraste jag vet.

Du var mitt allt på jorden och i evighet..

 

  

 



Förutom att ha läst dödsannonser i tidningen så har jag diskat undan, torkat bajs på "bebisen", varit med A på förskolan, ätit en rostad macka och druckigt Te, nu dricker jag kaffe och ska strax söva snoss gumman som börjar bli pömmsig..

En lugn morgon som jag hoppas kommer fortsätta vara lugn under hela dagen :P

Har många Projekt jag vill börja med. Dels rensa i garaget så vi får in bilen där, men sen fixa alfreds rum här nere, fixa rummet där uppe, fixa hallen, fixa kökssoffan. Ja det finna massor att göra. Men kan inte göra det själv :(


Undra om man skule kosta på sig lite färg den här månaden och måla om soffan? Eller kanske Hallen? :-D

Fasiken så trevligt det skulle vara..   

Av Angelika - 17 januari 2012 22:16

Vattengympan var exakt lika rolig som jag trodde. Och  precis lika jobbig som alla har sagt haha.

Jisses, efter 45 min gympa i vattnet känner jag mig 50kg lättare! Att använda hantlar under vatten var nånting nytt.

och armarna (mina stackars svaga armar) fick verkligen jobba på.. Härligt!

 

Villken lyllos jag är som har en vän som "lurar" med mig på såna här roliga äventyr :-)


Bara för att jag varit så hurtig så firade jag det med 2 mackor och ett glas citron-loka :)

Ska gå upp och läsa, sen Zooova. Kroppen mår väldigt gott just nu...


I morgon väntas åter igen en dag med No planering.. Förutom lämning och hämtning på förskolan. Villket är ett projekt i sig..

Idag fick Ellenor åka pulka och alfred åka bob. tur att det inte är så långt dit ;)

 

God natt alla mina skatter   

Av Angelika - 17 januari 2012 17:59

Angry Birds = BEROENDE framkallande!! Jisses alltså. haha


Nu bolibompa och kring kl 20 åker jag och Anneli på Hemligt mission.. Nä vi ska på vattengympa haha!

Orka vara hemlig. Men lite skoj var det att få vara det en stund iallafall :)

Kommer bli tungt som tusan tror jag. Men jag är LADDAD!! Spännande med nånting Nytt..


Maten vart super god. För det får man väl säga fast man gjort den själv?

Fläskfilé gryta med ris till.. Gott med nånting som vi inte äter så ofta.. Och nu är snart frysen tömd!

Har tagit det som finns hemma i frysen och lagat mat av i flera dagar nu. Och då kan det bli lite väl smaskigt ibland...

Och om inte annat så blir det Ju billigt! =)

 

Kaffe, mys och chilla innan jag åker och Tränar mina ben och armar...

 

 

 

 

 

Av Angelika - 17 januari 2012 14:27


Hur är man funtad om man fortsätter köra efter att ha kört på en liten flicka?!?

Villket svin! Och alla andra som bara kör förbi sen också..


Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards