Alla inlägg under januari 2012

Av Angelika - 10 januari 2012 16:13

Är man kanske lite överkänslig då man små gråter till Sveriges mästerkock? haha.

Robert frågade igår om jag var gravid när jag t.o.m gråter åt ett sånt program.. (Fast det är jag Inte!)

Blir bara så glad för andras skull, känner sån glädje då andra blir glada :)

Har alltid varit sån och kommer alltid vara sån,

-man ska vara nöjd då man kan glädjas för andra skull.


Har nyss ätit 2st portioner med köttbullar, sås och mos. Och sallad (bara för att det ska kännas liiiite nyttigt)

Fy tusan så efter mätt jag känner mig nu. Men helt ärligt, oftast då jag äter blir jag aldrig mätt. Skulle kunna äta tills jag sprängs! Tror mina tarmar krymp efter alla graviditeter så jag får plats med enorma mängder mat utan att det märks :P

Tur man har ett självstopp iallafall.

 

Ut på promenad ikväll igen. Är så skönt att få surra av sig med brudarna om allt och ingenting!

Men nu blir det soffläge en stund med familjen. Jäkla gofisar till familj jag har. Villken Lycka.

Robert har varit helt fantastisk idag. Mitt i allt började han med Gardinerna.. Strök gardiner till alla rum här nere, samt till pojkrnas rum och sen har han bytt ut julgardinerna mot dom.. Kan inte ha det bättre! :)


Ha en bra kväll, Ta hand om varann /A

Av Angelika - 9 januari 2012 22:48

Men hur gott kan man må efter en iskall promenad och sen en värmande bastu med fräsch doft i bastuvattnet?

SUPER GOTT ska jag säga er :)

Det bästa med att basta är ju att man blir flera kilo lättare (känns det som, höhö) och sen så sover man så fruktansvärt bra när kroppen är uppvärmd och mjuk..  i love bastu! :P


Har som många andra tagit "paus" från Facebook. För all framtid eller tills jag saknar att kunna chatta med flera av mina vänner som bor långt. Vi ser ju! :)

Är ju ingen telefon människa, och att hälsa på är inte heller min grej.

Men kanske dags att ändra det nu?

Måste bara bli rik först så jag får en egen bil och sen så jag har råd att ringa.. ;P


-Ska bli skönt att slippa oviktig information om vad man ätit, att man solat, att man är trött, att man har huvudvärk, att man har tråkigt, är ensammen, att man är med "den och den" osv osv osv..

En blogg är så mycket bättre. Älskar att läsa andras bloggar.

Fast inte om det är för negativt, då kan det bli bittert! ;/


Jag ska gå upp och läsa nu i min (våran) underbart sköna säng. Började på en ny bok igår!

Saknar redan camilla läckbergs böcker,  Jag läste ut den sista i förrgår, dom är ju såååå BRA!

Nu är jag inne på bok nr 2 med Viveca Sten som Författare.

Tog en paus efter första för att kunna läsa läckbergs..

 

Än så länge så verkar den spännande ...  


Är min Mamma som är en Hejjare på att hålla koll på bra böcker... Är t.o.m hon som håller mig med böckerna!! (alltså köper dom) hihi   

Av Angelika - 9 januari 2012 18:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 9 januari 2012 10:14

Varför kan jag inte längre ändra färg på texten? Blir tokig....

Av Angelika - 9 januari 2012 09:41

Fick väcka A och E kring kl 8.

Som vanligt så sover dom länge då det är nån speciell tid som man måste upp ;)

Klädde på och gav dom frukost. Sen stressa på med ytterkläder... VARMA kläder! Är ju trotts allt -22.8 ute :/

Bråka med Alfred heeela vägen till dagis. han ville ju åka i vagnen som ellenor åkte i, men fick snällt förklara ett x antal ggr att jag int orkar bära på ellenor och att hon inte kan gå själv så långt..

Hade sulkyn så kunde inte ha gåbrädan..


Aja väl framme på förskolan så visar det sig att det är S-T-Ä-N-G-T!

planeringsdag har dom idag...

Varför är det alltid jag som har sämst koll?

Var faktiskt inte den enda som fick vända, men nog kändes det snopet att få vända om. haha  

Men en uppfriskande kort promenad med nyp i kinderna fick vi ju =)



Gårdagen blev mycket bra! 

Ellenor har fått jätte fina presente..

kläder, pengar, böcker med olika djur och boken om katter blev hon nog förälskad i, hon älskar verkligen katter!

Min morbror hade nog med den härligaste presenten - Ett paket blöjor! :)

Är ju skit svårt att köpa saker till en 1 åring som har allt i och med att det nyss varit julafton, så tyckte det var en mycket härlig present ;)

 

Bjöd Mamma, Pappa och Johan på middag sen.

Härligt avslut på en härlig dag tillsammans med världens goaste 1 åring :-)

Synd bara att älsklingen skulle och jobba :(

Finns massa Tårta, cheescake och fika kvar

( ja jag hade lite fika trotts allt, det måste man ju ha ;))

Så är någon sugen på fika, hojta bara till :-) 


Tack ni underbara för att ni kom och uppvaktade lilla sessan! :-)  


Gjorde Alhgrens-bilar-fluff till fyllningen i Tårtan.

Kul med nånting nytt... Och Gott! :)

Av Angelika - 8 januari 2012 15:29

Föddes den vackraste och finaste tjejen i världen..

 

Grattis stumpan på din 1 årsdag. Mamma, Pappa, Alfred och Vincent älskar dig!

Och måånga andra fler....... :)


På morgonen fick hon slicka grädde från Vispen för första gången..

nam-nam tyckte hon..


   


Sen har hon fått äta tårta med sked (och fingrarna) helt själv.

För sånt får man göra då man är 1 år..


  

 


Gjorde så stora chokladbokstäver att bara E fick plats, hihi. Men står iallafall E 1 ÅR! :)

 


 


Fin tjej med blomma i sitt hår :)

1 helt år med dig redan.. Tiden går fort då man har roligt    


Ska visa hela hennes fina outfit sen. Farmor och farfar som gett kläderna i present :)

Nu blir det strax middagsbjudning... =)

Av Angelika - 7 januari 2012 18:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 7 januari 2012 18:42

Har träningsvärk från skottandet igår. Så vad ska jag inte ha i morgon?

Kalas i morgon förövrigt. Men absolut inget stort eller märkvärdigt, har inte alls ork för nånting sånt..

Det mesta är väl fixat inför i morgon. Men en svängom med snabeldraken måste då göras i morgon.

Fast det får man ju göra varje dag iofs ;)

 

Blev en tripp till Erica med familj på en kaffe slurk.. Mycket trevligt då det var evigheter sedan vi sågs!

Alfred fick glass och när vi skulle hem fick han med sig blandgodis i en Påse.. Tror ni han vart nå glad? :)

Fick stressa hem. Kom ju på att Laxen inte sköter sig själv!

Så blev middags fix då jag kom hem och R hade just vaknat.

Lax, potatis, sås och sallad. Mumma!

Älsklingen fick med sig ett matpack, och dom är ju guld-värda ;)


Efter middagen snörde jag ihop en cheescake som står och fryser-till-sig-i-frysen.

*Värmde upp fluffet till tårtan som jag ska styra upp i morgon..

*R for mot jobbet och jag, alfred och ellenor har sett film. Och nu ser alfred slutet på bolibompa och äter snarrat! :) Ellenor den tröttmössan sover sött redan   

Vill vara utvilad på sin första Födelsedag! hihi...

 

Ska strax gå upp och borsta alfreds tänder.

Sen ska vi läsa flera böcker och mysa! :) Min snossunge!! *älskar*

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards