Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Angelika - 19 maj 2010 09:42

Ja helgen var ju en kalas helg. På söndag kom det också kalas  gäster och alfred fick en massa leksaker :) Var mycket trevligt! Men nog är det tur det inte är kalas alltför ofta. jäkla vad disk det blir hahaha.. och utan diskmaskin så är man nära att svimma av diskande :P






I måndags så for älsklingen och jobbade före kl 6. Jag fick en härlig sovmorgon eftersom alfred vaknade först vid halv nio. Då fick barnen snabbt hoppa i kläderna och sen åt vi frukost. sen gick vi med vincent till dagis.(byte av vecka). Jag och alfred gick hem och gjorde väl inte så super mycket.... när han hade sin lunch vila gick jag ut på balkongen i bikini och solade och varmt var det... ojoj! :)

Vid kl 15 kom robert och plockade upp oss, och sen for vi och handlade skor åt alfred som var i stort behov av tennisskor. Hittade ett par fina på skokanonen, ett par som nästan var likadana som dom förra han hade :) Hel nöjd blev han över dom och springer som aldrig förr ;) Sen for vi och handlade mat o åkte hem och gjorde middag! hände väl inte alltför mycket sen :)


Igår så steg jag upp just före kl 6.. fick väcka alfred och ge honom välling, klä honom och gossa lite och sen gick jag med honom på dagis.. sen körde robert mig till toys r us där jag skulle jobba hela dagen och sen for han vidare till sitt jobb..

Jag kan säga att det var super tungt att inventera! Usch så mycket leksaker haha. Fötterna värkte, ryggen värkte, benen skakade, vätskebrist som tusan och ja nu ska jag inte klaga för mycket ;-P Men det var tungt! Och värmen var dödande varm. dom hade ingen luftkonditionering eftersom den var trasig, så ni kan gissa hur varmt det var?! =) Blev hela 11.5 timmars arbetande, tog mycket längre tid än vi trott. men money money! :-D Sen for jag och köpte ett cheesmål eftersom älsklingen inte fixat middag så det räckte åt mig *morr* hehe... Alfred och robert hade haft det toppen medans jag var o jobba. varit ute och gått och fått se traktorer och en massa annat skoj :) men han hade så klart saknat mamma! :)


Jag har varit och lämnat alfred på dagis vid 9 tiden, sen hem och göra kaffe och nu sitter jag här.. Gick förresten super bra för alfred på dagiset igår fast han fick fara så tidigt och vara så länge. hon sa att han är en riktig busunge :P haha

Nä ska fixatill här hemma lite och dricka mitt kaffe =)

Ha en bra dag!


 

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards