Alla inlägg under oktober 2010

Av Angelika - 31 oktober 2010 14:40

Ibland så kanske man ska ta vissa formuleringar med en nypa salt, och inte strö salt i såren då man inte riktigt har förståt hur texten egentligen är menad.

Har försökt förklara förut att detta inte är någon uppsats jag skriver, utan en blogg om mitt liv, min vardag och sånt jag känner för!


Till Undrande och Anonym som är samma person vill jag svara!


1. Klart vi har råd med Julklappar till vincent, super många ska han få. Men när man byter till varannan helgs boende och lite då och då så blir det ju ekonomiskt problematiskt i och med att vi tappar barnbidraget och blir underhåll/bidragsskyldiga (vet inte hur man ser det?) till den andra partnern (vince mamma), och då har man inte råd med att betala en massa saker utan det blir den som har honom mest som får stå för det mesta, det säger väl sig självt? Alfreds barnbidrag har vi ju, och för dom pengarna köper man ju kläder, saker mm. Så förstår inte varför det skulle vara ransonering av hans saker?


2. Det är inte synd om vincent. Inte alfred heller. Tycker bara det är trist att det blir bråk om sakerna som alfred är van att kunna leka med annars, han är liten och förstår inte varför vincent kommer hit ibland och då får han inte röra nånting.. Fast han börjar bli stor han också! Men med mina formuleringar så missuppfattas alltind tydligen. Men välj hellre att läsa någon annans blogg som faller bättre in i din smak, där du slipper tolka allt jag skriver som nånting hemskt mot min bonusson, som jag hör och häpna skulle göra allt för.. Fast om vincent verkar det vara jobbigt att läsa om hur man än skriver, and why? I dont know :)



Har fått rådet att skita i såna här kommentarer, men jag är så godhjärtad att jag gör det ändå. kan man reda upp saker och ting så bör man göra det! Hoppas du blev nöjd över svaret! :)

Av Angelika - 31 oktober 2010 14:35

   


    


Det blev ut och leka en stund idag! Skönt var det och grabbarna busade på för fullt.. Som ni ser :)

Härligt med frisk luft tyckte vi alla!

Av Angelika - 31 oktober 2010 07:33

Åhh vad jag känner mig down.. Snorig, ont i halsen, skallebank och är allmänt seg! åkte på en förkylning igår. Vincent har någon skum hosta som han såklart delade med sig av ;) När man är Gravid så har man ju en imunitet som heter USEL! Fick avboka besökarna igår, för då kände jag mig riktigt ur form. Hade sovit jätte dåligt föregående natt och som sagt hade blivit förkyld. Trist när dom planerat att komma hit, men what to do? Maggan är ju också gravid... Kommer ju flera ggr :)

 

Så igår vart det en riktig slappardag.. mycket godis och snask.. Slöa måltider, fläskpannkaka till lunch och fiskpinner med mos till middag :P Sa just det igår att vi äter vardagsmat på helgerna och äter "lyxmat" på veckodagarna! Lite omvandlat, haha.. Men kidsen var då nöjda! Idag kanske vi gör hemmagjord Pizza, får se vad darlingen säger.. Köpte iaf ingredienser då vi handlade i fredags!

 

Idag skulle jag behöva få ut ungarna och leka på gården. Satt inne hela dagen igår, snöade och regnade om vartannat. Får se hur vädret blir idag?! men ut en stund skulle vi alla behöva! Dom är förövrigt sjövilda, fattar inte vad som gått snett haha.. Och vincent låter inte alfred leka med nånting, stackars. Blir så fel. För när vince inte är här leker han ju med alla leksaker som finns och det är inga problem. Nu får han inte röra i nånting som vince äger, så lillen blir ju förvirrad! :/ Svårt det där..



Nä ska dricka upp mitt te och sen hämta mig nybryggt kaffe.. Gött! måste lindra min hals som känns uppsvullen! ;/

Av Angelika - 30 oktober 2010 17:56

Vecka 31

Kroppen: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär.
Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av till exempel stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som exempelvis att gå i trappor och bära tunga saker.
Om du har extra tungt arbete kan du ansöka om havandeskapspenning nu. Det gör du hos försäkringskassan.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan åtta centimeter i diameter och fötterna knappt sex centimeter. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.




Av Angelika - 30 oktober 2010 08:06

God morgon! Idag känner jag mig såhär....   

Av Angelika - 29 oktober 2010 20:39

Igår begav vi oss mot Piteå för inhandling av färg till vince rum och stora rummet där uppe.. Tak och väggfärg..   

Vince rum är färdig målat, förutom en detalj men det tar vi nog kanske i morgon.. Mellanrummet är färdigmålat, väggar och tak.. Alfreds rum sätter vi igång med förhoppningsvis i helgen också! Blir så fint. Även om det kanske hade varit coolare med någon tapet i grabbarnas rum, men det ska upp såna där klister dekaler vid ett senare tillfälle när golvet är på plats. Så får se ut som det gör ett tag nu! :) Är så nöjd än så länge.. Men golvet kom inte idag, så det borde ju anlända på måndag, och det är då skillnaden kommer synas! ;-) Har ju såklart tagit före bilder, så dont wory hehe...


Idag var vi till Luleå för att hämta upp godingen vincent.. Vi ska få ha honom hemma en hel vecka och mysa och gosa med, såå underbart! Bra att robert är ledig mån-onsdag då han har höstlovet så dom också hinner busa. Hans gips åkte även av idag så nu kan han få ta del av våran underbara bastu.. Tror även vi ska dra på badhus till veckan, han var ju lite besviken då han inte kunde följa med på havsbadet!

Robert jobbar natt i helgen, är lite små tråkigt. Men det går :)


Vi får nog kalix besök i morgon.. Peter, maggan och lilla alicia! Maggan som är 2 veckor före mig i sin graviditet, så kul när det är fler än bara vi som ska ha barn omkring år 2011 :)) alicia är ju som alfred, eller ja det skiljer väl ca 6 månader, hon är lite äldre. Nu kommer ju bebis och deras bebis också vara i samma ålder, helt perfekt! Nåväl det ska bli kul, man ses ju så sällan!


Har haft fredagsmys med grabbarna, Ostbågar och glass mumsade vi i oss.. Dock var båda super trötta och små gnälliga, så det blev kanske inte så mysigt! :P

Dom fick en höstlovspresent av oss idag. Nya toy story spelet till Xbox, snacka om att vince var nöjd! haha.. alfred var ju så klart för liten för att spela, men han prövade så gott det gick... När vi gav spelet åt dom tillsammans så tänkte vi långt in i framtiden :P Så det har dom roat sig med också!


Nu tror jag min chokladkaka ropar efter mig, och så kanske ett julmust-glas. Fast ramlösa hade varit bättre med min jäkla halsbränna :-s

Av Angelika - 27 oktober 2010 18:39

Vi fick blombud idag, och det är inte varje dag kan jag säga ;)


  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards