Direktlänk till inlägg 19 april 2010

oj oj oj

Av Angelika - 19 april 2010 10:00

Shit va jag hamnar i efter källke här på bloggen.. Ibland bloggar jag som tusan och har suget till det, medans andra dagar så orkar/ids jag inte ens tänka på den.. Men det är väl så med allt? :)


Fredags: Jag kommer inte ens ihåg vad vi gjorde då?!? Hade iaf hemma bägge pojkarna från dagis.. Just ja, vi bakade ju hallon grottor. Sen spelade vi lite och bara pysslade på här hemma.. Älsklingen avslutade sin jobbar vecka kl 13, så vi fick ha hem honom tidigare :) Jag gjorde köttsoppa till middag så då blev man ju fast hemma, tar ju iaf 2 timmar för den att bli klar.. Hela familjen gick ut efter middagen och vincent fick premiär cykla. det gick fin fint. han kom ihåg hur man gjorde. dock så har han ju växt endel sedan sist så sadel och styret var lite lågt haha... Efter cyklingen gick vi in och gjorde chokladbollar tillsammans som vi smaskade i oss till Bolibompan! sen hade vi fredags mys resterande timmar av dagen! :)


I Lördags började vi dagen  med frukost så klart! Men sen satte vi igång att STOR STÄDA hela lägenheten, från topp till tå. Dammsugade, vaskade och dammtorkade.. Stora badrummet fick en hel städning och jag kan säga att den som gnäller på att städa toaletten är äckligt har aldrig sett hur det ser ut under ett badkar ;-P

Vincent dammtorkade sitt rum helt själv och fint blev det. sen dammtorkade han alfreds rum också, helt frivilligt! =) Alfred hjälpte också till att torka, men han fick inte ha en egen hink som storebror.. Vincent rum fick sig en om-möblering, jag och han hjälptes åt att placera ut möblerna och vi kom fram till att det blev toppen fint och mycket mysigare :) Divan delen i vardagsrummet flyttade vi på och måste sga att bara det lilla gjorde stor skillnad! Ja allt som allt i våran städning tog väl ca 3-4  timmar! Efter städningen åt vi lunch och sen for vi och handlade och även pantade våran Gigantiska säck med pet flaskor och burkar, även några påsar fulla hade vi också, så det blev en liten slant :P

Sen åkte vi vidare till barnens farbror lasse för att fira honom i efterskott! Där var även grabbarnas Farfar också :) Vi kom hem därifrån efter kl 17 och då satte vi igång middagen och sen efter den såg vi en Film och mös till det med chips, godis och läsk.. Grabbarna var nöjda och JÄTTA trötta! :-)



Söndag: efter frukost och lite bus och ståhej så åkte robert iväg med vincent på toys r´us. Han skulle få köpa sig en leksak för födelsedags pengarna han fått av Mina föräldrar, och det gillades kan ni tro ;) Alfred sov när dom for så jag fick känna lugnte en stund och dricka kaffe heeeelt by myself! :P På em kom min söta och rara mamma hit, ett välbehövligt besök eftersom vi alla saknat henne. mest Alfred ;) Efter ett tag så kom snygg leo med sin pappa markus hit också. Jag satte fram fika och kaffe som vi avnjöt tillsammans   Jag börjad med älggrytan som vi skulle äta till middag.. Mamma bjöäd vi på middag så vi skulle få ha henne kvar lite längre, hehehehe.... Blev älggryta med champinjoner och minimorötter i, till det koktpotatis! :) Sen efter det blev det en kaffe kopp och sen var mamma tvungen att fara hemmåt, då hade t o m bolibompa börjat, så vi fick ha henna kvar en bra stund!!   


(ursäktar för alla stavfel, men orkar inte kolla igenom det jag skrivit ;-))

Bilder kommer i nästan inlägg!.

 
 
Ingen bild

mor

20 april 2010 19:00

Saknar redan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards