Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Lätta mitt hjärta..

Av Angelika - 24 februari 2011 11:02

Det ska jag göra bokstavligen talat..


Har ju sprungit på Sjukhus och Vc mer än någonsin den sista tiden.

Åkte in på Vc för min lungor som vägrade ge med sig och låta mig få hostat upp slemmet.

Fick träffa en läkare som lyssnade på lungor och kollade i halsen..

Slutade med att jag fick gå och göra EKG och ta blodprover..

När hon lyssnade på hjärtat så hörde hon att hjärtat var i obalans (slog i otackt)

EKG;n visade arytmi.. En slags hjärtklappning..

Dagen efter var jag på lungröntgen och då gjordes också hjärtröntgen.

Lungorna visade ingenting allvarligt förutom massa massa slem (en såkallad infektion).

Och fick Idag veta att hjärtat såg bra ut, ingen förstoring eller annan avikelse..


Förra veckan var jag och tog fler blodprover för bla struma. (finns i släkten)

Har väntat och väntat på besked men inget svar har kommit. Så ringde dit idag och fick veta att allt såg bra ut! Kan äntligen pusta ut, fy fan. Trodde jag var döende där ett tag.

Att få hjärtklappning är verkligen inget mysigt och får det nästan hela tiden, flera grr per dag. Krävs inte mycket för att hjärtat ska rusa upp i varv.

Men som läkaren sa till mig nyss så är det pga infektionen i lungorna, det kommer ge med sig sen när det blivit bättre.

Åhh så skönt! har struma i släkten så trodde def att det var det, alla symtomer stämde in på hur jag mår just nu..


Så jag har fått en besiktning av kroppen på bara någon vecka, och vet att jag är frisk .. Både i lungor, hjärta och hals! Fan vad nice :) Min stackars mamma som fått oroa ihjäl sig kunde äntlign släppa sin oro när jag ringde och sa att jag är FRISK! wiihoo...

 

Har inte känt att jag vill skriva och berätta om det här eftersom det är ganska personligt. Och när jag själv inte vetat vad jag har -om jag har nånting och om det kommer krävas Op tex.

Men nu när jag vet att jag kommer att bli bättre så fort lungorna återhämtat sig så känner jag att ni kan få veta hur jag haft det! :)

Och jag Rek alla att gå till läkare för en kroppsbesiktning, för det är skönt att få kollat igenom sig ordentligt!   



Nu ska jag äta lungmedicinen och bli frisk så jag kan börja ta härligt långa promenader! :)


  

(bild Google.se)

 
 
Hanna

Hanna

24 februari 2011 11:55

Vad skönt att du är frisk gumman! :)

http://www.wildbee.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

24 februari 2011 15:47

Skönt att det inte var nått! Vet det som lever med både hjärtrusningar och ojämn hjärtrytm vilket inte är så behagligt. Hoppas det släpper när infektionen släpper!

 
Ingen bild

Lina

24 februari 2011 16:57

Vad skönt att du kan andas ut!!

 
Hanna

Hanna

24 februari 2011 17:55

Hej hej, skönt att höra hur det är med dig, har undrat mer än en gång när jag läst dina tidigare inlägg. Att leva med hjärtklappning och hjärtrusningar är inte kul, i know, det är så obehagligt med ojämn hjärtrytmen. Jag kan än idag ha dagar då jag känner hjärtklappningar mer än vanligt och mår då för tillfället inte bra men jag går på regelbundna kontroller och tycker som du att det är bra att kolla igenom sin kropp då och då för i slutändan tror jag inte man vet mycket om sin kropp... det är bara tänka på att jag var hjärtsjuk i fem år innan det upptäcktes... så det är bra med regelbunden läkarkontroll även om man anser sig frisk :) skönt att du har fått medicin så du snart blir bättre... krya på dig, kram kram.

http://www.mammahanna.wordpress,com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards