Alla inlägg den 14 september 2011

Av Angelika - 14 september 2011 12:53

I brist på annat att göra innan hämtning från dagis så bloggar jag väl.

Regn regn och åter regn ute. Hösten har totalt regnat bort   

Igår så fick jag gjort ändå rätt mycket, även om jag först tänkte ha en riktigt slö-tråk-dag!

Tog fram älgstek från frysen och började tina upp den sakta men säkert. Sen började jag stekningen som oftast tar kring 2 timmar. Tog längre tid igår i och med att den inte var helt upptinad, men som sagt så var det ändå skit väder...

Snörde i grädde, buljong och lite minimorötter som köttet fick ligga och puttra i, en stund in på slutet. Vart mycket gott. Dock så tror jag tyvärr det var den sista stek biten som fanns i frysen. Nu finns det bara kokkött kvar! Tur älgjakten är igång nu (på gott och ont).

 


Efter maten så gick jag och mina älsklingar ut på gården för lite räffsning och städning.

Älsklingen klippte ju häcken på ca 1 meter för några dagar sen, så snacka om att det låg kvistar till tusen ÖVERALLT. Jag räffsade och R fick springa fram och tillbaka mellan kvarterets dumpningsställe och våran gård med fullastad-last på skottkärran.

När det bara var kvar på utsidan av framsidan och självaste framsidan så började det regna!

Men vi gjorde klart utsidan iallafall, sen gick jag in med barnen och då var kl redan 18:30. Så snörde på dom nattkläder, fixade kvällsmat och sen tog jag på mig träningskläder. Sen inte långt efteråt kom erica och hämtade mig (så snäll så snäll) och så for vi och tränade.. -Mycket skönt och vi var dubbelt så många igår, kring 25 st!!

Nu ska vi ha uppehåll 3ggr pga att hon som håller i det måste göra annat, men dom 3 passen ska vi ta igen sen :)


Nu off to dagis! och hämta denna snygging :)

 


Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards