Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Mat ÄR Kärlek..

Av Angelika - 2 februari 2012 17:35

Idag har vi varit duktiga och städat hela övervåningen. Dvs Rensat i förrådet bland kläder och prylar.

(Nu ser det bättre ut där inne än vad det nånsin gjort).

Vi har möblerat om i Alfreds rum, så det är mycket större lekyta än förut.. Och alfred är super glad :)

Det är dammtorkat och dammsuget i alla rummen (t.om badrummet), Vi har tvättat överkastet till våran säng så det förhoppningsvis blir helvitt igen :P Ja vi har tok städat och det var en ren impuls! Älskar såna impulser :)


Eftersom vi varit så duktiga och R är Ledig så såg jag till att göra en brak middag... en god sådan.

Blev Kycklingfilé som jag marinerat med olja och olika kryddor, wookade grönsaker, ris och en curry-sås, samt en sötsur-sås.. Mat är Kärlek!

 

 

Innan jag stoppade in kycklingen i ugnen så rörde jag ihop en ChokladTårta. En Tårta som Julia bloggat om tidigare och lagt in Recept på.. Damn så god den blev!!

Vi var ju tvugna att provsmaka den efter middagen, även om fudgen inte var helt stelnad..

Tusen tack för receptet, är min nya favorit och kommer att göras Ofta ;-)

 

 

 

Nu är vi mätta, belåtna och lite små kära på nytt efter dessa godsaker.. haha

  

 

I morgon hoppas jag på varmare grader än idag. Ute just nu 27 Minus :(

Men vad det än är för grader i morgon så SKA jag gå ut på en promenad.

 
 
Julia

Julia

3 februari 2012 09:19

åh, ja den är god :-) Fungerar i alla lägen :D

http://www.juliasinspiration.blogg.se

Angelika

3 februari 2012 16:46

Men så fruktansvärt god den är, gilla gilla! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards