Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

......

Av Angelika - 30 januari 2010 15:07

Bara för att skydda mig själv lite..


Jag VET att jag ska leta jobb själv, skriva Cv själv osv osv.

Men vad jag ville när jag skrev in mig på ams var att få hjälp med ett korrekt Cv, få veta vad jag ska ha med, hur man ska lägga upp kategorier mm.. För jag har NOLL koll. Hon på ams sa att jag skulle googla på cv och sen gå efter det. men jaha?!? Det har jag gjort flera ggr. men behöver ändå hjälp.. Så det handlar inte om att jag trodde dom skulle fixa jobb åt mig, är ju inte utvecklingstörd..

Och praktikplats har jag frågat om.. men det kan dom erbjuda först om 3 månader, så ja. vad gör ams som är så jäkla bra? allting sker ju om 3 månader!!

Och ersättning det får man, helt korrekt det också. men om 3 månader.


Men det är ju bra att ngn känner att dom finns där och stöttar en. Hjälper en mm ;-)

 
 
Hanna

Hanna

30 januari 2010 16:36

Helt rätt angelika... håller med dig till fullo... ams är inget att ha... allt tar sådan tid... när jag blev erbjuden tjänst 42% fick jag höra av folk runt omkring att ska du verkligen ta tjänsten för det är ju en fast tjänst och då kommer du inte få stämpla upp till heltid.. jag svarade med att hellre ett jobb på 42% än inget alls... har aldrig behövt stämpla och jag önskar jag slipper det i fortsättningen för det är som du säger allt tar ju sådan tid så innan ersättningen är igång har man ju hunnit fixa ett jobb på egen hand... lycka till med cv skrivandet, när jag skrev ett cv för mååånga år sedan så fanns det en länk på ams om hur man ska skriva, kolla där? annars kanske dom tagit bort den, gör väl allt för att inte hjälpa nåt nu för tiden... ha det fint, lycka till, kram kram.

http://www.mammahanna.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards