Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Vardagen!

Av Angelika - 31 mars 2010 19:28

Livet rullar på.

Denna vecka, eller sedan i lördags så har här ju varit sjukstuga.

Idag är det Alfreds första icke spy dag. skönt! Han har hunnit med att spy ner en MASSA så idag slapp vi ta fram skurhinken. Dock är avföringen inte helt ok. men efter pizzan han åt till middag så är den nog stabiliserad tills i morgon. hoppas jag! Han har varit trött o slö hela dagen. vi har försökt hålla igång honom med jämna mellan rum. ge honom mycket vätska och frisk luft. Höjdpunkten var när robert hämtade pizza. efter att ha försökt i flera dagar att ge honom annat än coca-cola, vatten o välling så åt han änltigen med en god min. YES! ;)


Våran andra lillkille är inte heller helt Frisk. Igår ringde dom Robert från dagis o sa att vincent rammlat och slagit foten så illa att han inte vill gå på den. eller han hade så ont att han inte ville pröva stå på den ens. Så robert gick vid 10 tiden för att hämta hem honom. med bobben! Och ont hade han juh. så robert ringde Vc och dom fick en tid. Dock 2 timmar senare, men va tusan.. Dom åkte dit och kom hem 3(!!) timmar senare. och det visar sig att vince har en blodådra i kläm, en blodutgjutelse (stavas?) under foten. närmar bestämt vid stortån, fast under ifrån. Så nu ska han ta det lite lugnare med foten. Han hoppar på ett ben och det gör mig snart galen haha.. funderar på om vi ska fixa kryckor åt honom?! för att gå på hälen vägrar han också. Men men, det blir nog bra fort. Tur han inte brytit foten eller tårna iaf :) Så vi har vad vi gör här hemma.. Tur älsklingen tagit ledigt till helgen!


Ska ta mig nå kvällsfika nu. Har sovit med alfred i 2 timmar. han somnade så gott i våran säng redan kl 17, och lika så jag ;-P

Ha en bra Tisdags kväll!



Fina, goa bröderna Bus!   

  Snart 2 år sedan denna bild är tagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards