Alla inlägg den 20 september 2010

Av Angelika - 20 september 2010 19:27

  
Antal portioner: 14
Ingredienser

200 g mandelmassa, riven
2 äggvitor
Fyllning:
3/4 dl strösocker
1/2 dl vatten
3 äggulor
150 g smör
50 g mörk choklad, smält
Glasyr:
75 g mörk choklad
20 g kokosfett


Gör så här

1. Värm ugnen till 200°. Rör mandelmassa och äggvitor till en jämn smet. Forma runda platta kakor och lägg dem på en plåt med bakpapper. Grädda ca 10 minuter. Lossa dem och låt dem kallna.

2. Koka vatten och socker till fyllningen till en simmig sockerlag som trådar sig. Vispa upp gulorna, slå dem i den heta lagen och vispa kraftigt. Låt kallna. Rör smöret mjukt, tillsätt äggblandningen lite i taget, rör kraftigt. Rör till sist ner den smälta svalnade chokladen.

3. Bred krämen toppigt över kakorna. Ställ dem i kylen att stelna. Smält choklad och kokosfett i en kastrull och värm till en slät glasyr. Doppa ovansidan av biskvierna i glasyren. Ställ kakorna på bakpapper. Ställ dem svalt.


Förbaskat så gott det hade varit med Biskvier nu. Men det får bli sen när vi kommit i ordning i huset och fått oss en frysbox så det går att få in lite fika! Men det vattnas i munnen.. fast just nu är det ändå, se men inte röra! ;)

Av Angelika - 20 september 2010 11:18

..På min mage.. Men ansiktet behöver ni inte se, för det är ju inte hur snygg jag är som ni ska få se... mohahaha


Mage v25 (24+2)


  


Är så fruktansvärt svårt att visa hur magen ser ut.. tycker den ser större ut i verkligheten, men men :P

Av Angelika - 20 september 2010 10:56

Funderar lite på det här med ögonfärg..

Hur stor chans är det att barnet för bruna ögon då den ena partnern har bruna och den andra blåa? Vad fick era/erat barn för färg och vad har ni själva? :) Känns som att blått är mer dominant?!


  

Bm

Av Angelika - 20 september 2010 10:42

Har varit hos min barnmorska idag. Som jag tyvärr kommer måste byta nu när jag flyttar, men sånt är livet. kan inte stå och trampa på samma bara för att nånting är bra :)


Allt såg iaf bra ut och bebis hjärta pickade på för fulla muggar. Hon kände även en lillfot som började lägga sig i då hon mätte magen, så då fick jag veta att bebis låg med huvudet snett nedåt och benen uppåt. Som jag iofs trodde, eftersom den sparkas rätt mycket :P


Dock så börjar mina kilon Öka. och inte sakta, utan fooort. fattar inte hur man kan från att aldrig ha kunnat gå upp i vikt, till att bli en tjockis bara jag ser på sötsaker. Men ännu är det väl ingen fara.. I v24 stod det att man "borde" ha gått upp 5-7kg och att endel gått upp mer. Och nu är jag i v25 och har gått upp prick 8kg.. well, måste ta tag i detta! ;)

Dock finns det dom som svälter sig när dom är gravida och det fattar jag inte?! Why? stackars lilla bebis som inte får någon näring.. För hur dåligt man än mår så kan man fasiken äta soppa/frukt eller annat, tro mig i know...

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards