Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Angelika - 20 januari 2012 20:43

Och jag kom just in efter en Promenad med A. Min trötthet som jag hade förut är som bortblåst! :)

Har inget intressant att skriva om. Tänkte bara säga att jag tankat bilen för första gången i mitt liv idag.

Och det gick skit fint, så nu behöver jag inte oroa mig för det! :))

Nu blir det lite Mw3 innan sängen kallar....

Av Angelika - 20 januari 2012 07:30

Oj en sån svammlig natt -åter igen.. Nåja om ca 1 år så sover hon nog natten igenom utan att vakna haha. *ironi*


Jag och ellenor har stigit upp kl 6. Då var hon pigg och surrade järnet där uppe. Så gick ner med henne så alfred inte skulle vakna. Han sov nämligen också med oss i natt. Så sagt och gjort, en tidig morgon blev det. Ändå rätt skönt.


Igår kom R hem 1 timma tidigare från worket. Så då gick vi ut allihopa. Barnen åkte bob och pulka..

Prov åkte bob med alfred i en liten snöbacke här på gården. Ellenor gick samtidigt omkring och kikade, och så mitt i allt så doppar hon ansiktet i snön. Med FLIT! Haha, villken chock hon fick. Hurvades i massor och visade att det där var inte speicellt skönt.. Men ack så roligt det såg ut :P Nu gör hon nog inte om det igen. Synd bara att jag inte fick en bild på sötungen!

Vi var ute 1 timma och sen gick vi in och åt köttsoppan. Alfred åt upp sin första portion och begärde mer.

Han äter för övrigt alltid upp på tallriken nuförtiden, det är så kul! Glad blir man :)


Däremot fick jag bild på henne då hon åt kladdkaka.

Det såg ut såhär:      


Klart hon ska få äta när vi andra gör det. ;) Blev en dusch omg efter den där mums-biten. Grädde överallt!

Alfred hjälpte mig baka kladdkakan förresten. Och efteråt säger jag -"tack för att du hjälpte mig att baka!".

Då säger goungen. -"det var så lite så mamma"


Och när robert säger att, -"vad gott ni bakat".

 Då säger han -"tack för att du tycker den var god"

Han kan min Alfred! =)

Även om jag fick skrika och gorma på honom ett x antal ggr igår.

Villken kille till humör och tror-han-betämmer-trots.. oj oj :P

Lite bortskämd är han nog också. Känns så ibland!?


Nu vaknade alfred, och kl är 7:29. Perfekt! :)

A och R var förresten så söta igår då dom lekte med Hero factory gubbarna..

        A verkligen älskar att busa med pappisen =)


Nä usch vad jag surrar på om ointressanta saker.. Nu Mys i soffan med en nyvaken alfred!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards