Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Angelika - 20 maj 2011 09:08

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Man ska behandla andra som man själv bli behandlad...

Ja det finns många kloka ord.

Tyvärr finns det många som är allt för bittra för att se en gnutta trivsamhet i vissa samanhang..

Förstår verkligen inte hur man kan vara sur och tvär varje dag, att bara se fel i allt!

Hur orkar man med det?!?


Som en God Vän till mig sa (Ta åt dig Julia),- orka ödsla din energi på sådant Folk, och nej det ska jag inte göra. Även om det är just det jag gör just nu. Men blir så förundrad över hur man kan vara så bitter?! Jag hatar att prata skit om människor, gör det sällan men ibland måste man vädra..

Jag hatar sura människor, dom förstör min dag, även om det inte har med mig att göra, och jag tar även åt mig i och med att jag själv aldrig/oftast inte är otrevlig på ett menat sätt, och då måste jag även försvara mig fast jag oftast inte behöver det egentligen.

Jag älskar humor, att kunna skoja, att bli skojad Med, att få vara en glädje spridare och få ge av min energi som oftast är på topp..

Men när någon är bitter, då sugs den ur helt, sån är jag..

Ska bättra mig, ska bättra mig ...

 

 

 

 

*Egentligen tänkte jag skriva en hel historia om Folk & om Människor.. Men det får bli en annan gång, men materialet ser ni här. haha*

Det är inte många som vet hur bra de har det, däremot hur bra andra har det.

Av Angelika - 20 maj 2011 09:05

Lätt enligt vissa, men kanske mindre lätt enligt andra. Skit samma, En kul Grej! :)


 

Av Angelika - 20 maj 2011 08:37

Magsjukan kom. Som ett brev på posten som man brukar säga...

Men det dumma är att Ellenor är den som drabbats.

Föst ut iaf, sen kommer den väl smygandes på oss andra..

Ingen ettrig magsjuka fick hon dock.. spydde ganska intensivt första timmarna mellan kl21-00, men inga jätte floder i och med att hon spytt upp allt första omgången.

Sen igår kräktes hon rejält igår, 1 gång och sen bajsade nånting vatten liknande

(är du känslig är det ditt problem ;)).

Men nu har hon behållt allt sen igår kring 15 tiden. Så nu kanske hon blivit bättre??! hoppas det iaf..

Skulle lätt ha kunnat byta ut mig själv mot henne, så jag fick magsjukan ist menar jag..


Jag och Alfred var ut igår och luftade bort lite magsjuke doft.

Passade på att fota lite då också, det vart ju en härlig Em igår! Varmt var det, nästan +15..


     

(små små rabarber, löven som strax blommar ut, dags att rensa ogräs igen!!)


   


                


  (mat runt munnen -precis som ett barn ska ha) haha. söt prinsen mammas!           

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards