Alla inlägg under december 2011

Av Angelika - 22 december 2011 08:51

Optimisten - ser ljuset i tunneln.
Pessimisten - ser mörkret i tunneln.
Realisten - ser tåget i tunneln.
Lokföraren .... ser tre idioter på spåret

Av Angelika - 21 december 2011 22:47

Behöver jag säga att jag är trött? Japp jag borde sova!

 

Vaknade vid kl 9 (hade sovmorgon) av ett medd på mobilen. Fick förfrågning om jag ville ha kaffebesök. Och det ville jag ju så klart! Så hoppade i kläder och snörde i mig en macka. Sen dök A med sina döttrar förbi!

Hade med sig en lussebullslängd och ett glatt humör :)

Surrade nån timma och sen traskade dom hem igen...


Vi käkade lunch och sen dök morbror I upp.. Så blev ännu mer kaffe och fika då..

Sen hade kl hunnit blir efter 14 tiden. Så fick börja göra mig i ordning för lite shopping med A i luleåstad (nästa gång blir det i Piteå ;))... Kom hem just före kl 21 därifrån. Fick inte med oss många saker, men köpte klart dom sista julkapparna så det kändes skönt i hjärtat att ha avklarat det haha.. En mycket trevlig shopping runda blev det :))


Har fått sålt Gåstolen idag medans jag varit borta. En ännu mera lättnad! Nu är alla bebissaker sålda. Jippie!! ;)

Tur R var hemma och kunde "leverera" den..

Som den snälla fästmön jag är så köpte jag ett spel till älsklingen idag, som han ville ha. Han vart gode nöjd.. *höhö*

Så nu sitter han och nöter det spelet och kommer säkert spela ut det i natt också :P


Själv ska jag gå och lägga mig nu.. Blir nog en tidig morgon i morgon. Dels ska vi hämta vincent, eller R och A åker nog själva?! Ähh skit samma. Ellenor vaknar nog vid kl 6 med min tur (otur)..

God natt! =)

Av Angelika - 20 december 2011 20:40

Tisdag idag..

En luleå sväng i snabbt tempo (i och med att alfred skulle hämtas från förskolan) har vi hunnit med.

Har även gjort Julkola (blev good, men stelnade lite för fort så han nästan inte med att dela den :P).

Lagat lax m ris, sallad och sås till middag *ljuvligt*. Pimpat mina ljuslyktor med snöflingor, Haft en kvinna här som köpt babygym, babysiter och baby badbaljan för en Billig peng -En sån lättnad att bli av med det! Var så less att ha det liggandes i garaget och ta upp stor plats!

Vi skulle verkligen behöva köpa barngrindar, blir snart tokig på att ha det rörigt i hallen då vi har haft hallstolen och en pall ståendes framför "uppfarten" till trappen. Men då jag var hos anneli så satte hon tvätttsträcket för och det var ju faktiskt super smart! Så nu ser det ut så här hemma ist, hahaha ;P


Nothing more att förtella....... om idag.. Eller jo.....

...Fick backa på förfrågan om en promenad ikväll, är helt seg och trött.. Nu ska jag njuta av min 2.8a och kanske spela lite innan sängen ropar :) Ny dag i morgon. Och förhoppningsvis står det shopping med Anneli på schemat! :))

Av Angelika - 19 december 2011 21:08

Har jag glömt berätta att Ellenor tar sig överallt nu? Nästan iallafall...

Trappen har hon ju kunnat klättra upp för länge..

Men nu tar hon sig upp i Alfreds-säng, våran säng, upp på möbler/saker via lite hjälpmedel.

Som här om dagen då stod hon så glatt på lillbordet i "bar-rummet", hon hade klättrat upp på stolen och sen vidare till bordet. Vadå nöjd tjej!..

Mindre nöjd var jag och R som fick hjärtat i halsgropen!! Så nu är lillbordet och stolarna åter i alfreds rum ;-)


Det går bara inte att förklara med ord hur mycket jag tycker om dom trots alla bus..


 

Av Angelika - 19 december 2011 18:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Angelika - 19 december 2011 08:49

Vad fint det blev med Julgran. En helt annan stämmning infann sig :))


 


Alfred och Vincent var jätte duktiga på att klä den. och roligt tyckte dom det var :)

   


Ellenor tittade bara på..

    

Av Angelika - 18 december 2011 18:01

Fick en sån fin blomma av svärmor och svärfar igår.

 Super läcker!!

 

 

Av Angelika - 18 december 2011 17:51

Idag fick man äntligen tända alla 4 ljusen. Bara 1 vecka kvar till Julafton :)


Idag har jag och barnen spenderat dagen hos Anneli och robert m barn.

Blev både bjudna på Lunch Och Middag. Så himla bortskämd man blev.. Var egentligen bara dit bjudna på lunch! ;-)

Barnen har lekt på super bra. Vi hann även fara ut och leka i lekparken, och åka bob i snöbacken.. Ellenor trivs ute i snön, synd bara att hon inte kan gå ute med sina klumpar till skor.(!!)


Om 30 min kommer älsklingen hem. Ikväll ska vi klä granen, så det gör vi då han anlänt!

Hade tänkt vänta till dagen före Julafton (i vanlig ordning) Men i och med att R jobbar då så insåg jag att det kommer bli super stressigt. Och så vill jag att vincent ska vara med. Så ikväll blir perfekt! :)


Svärmor och svärfar har sovit här i natt. Barnen tyckte det var super kul. Alltid mysigt att ha dom på besök, är alltför sällan vi träffas i och med den långa vägen mellan oss :( Hann duscha både mig och barne i morse innan dom for. Skönt med lite barn passning så man kan göra bort det tidigt och slippa stressa med det ikväll.. Fast dom behöver kanske blaska av sig lite iallafall. Var rätt svettiga pojkar som kom in efter utevistelsen :P


Inser att jag gillar ordet "stressad". haha, kan det ha nånting att göra med min personlighet? ;P

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards