Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Angelika - 6 oktober 2010 10:23

  

 

Luleå vann i Coop arena  

Man gjorde bara ett mål. Men det räckte till tre poäng. AIK besegrades med 1-0 efter Chris Abbotts tidiga mål.


Det var knappast den mest händelserika matchen för året. Det var däremot den mest målfattiga för Luleå Hockeys del. 
  Den tippade jumbon AIK hängde inte riktigt med inledningsvis utan det var hemmalaget Luleå som inledde starkast. Viktor Fasths nolla sprack efter åtta minuter när en AIK-back slarvade och gav iväg pucken till Chris Abbott som kunde sätta 1-0 på sin egen retur.
  - Vi går ut och startar matchen ganska bra. Hade vi haft lite oflyt hade det kunnat trilla in någon puck, säger Luleås assisterande tränare Thomas Berglund.
  AIK jobbade sig visserligen in i matchen, men några större farligheter skapade man knappast under en händelsefattig andra period där Thomas Raffls missade friläge var den bästa chansen.
  Istället var det Luleå som gick ut till den tredje akten och visade varför man ligger i toppen av serien. Man vann skotten med 14-4 och en storspelande Viktor Fasth satte stopp för ytterligare hemmamål.
  - Tredje perioden är jag jävligt imponerad av hur vi genomför, säger Thomas Berglund.

Det var knappast den mest händelserika matchen för året. Det var däremot den mest målfattiga för Luleå Hockeys del. 


  Den tippade jumbon AIK hängde inte riktigt med inledningsvis utan det var hemmalaget Luleå som inledde starkast. Viktor Fasths nolla sprack efter åtta minuter när AIK:s trotjänare David Engblom slarvade och gav iväg pucken till Chris Abbott som kunde sätta 1-0 på sin egen retur.


  - Vi går ut och startar matchen ganska bra. Hade vi haft lite oflyt hade det kunnat trilla in någon puck bakåt, säger Luleås assisterande tränare Thomas Berglund.


  AIK jobbade sig visserligen in i matchen, men några större farligheter skapade man knappast under en händelsefattig andra period där Thomas Raffls missade friläge var den bästa chansen.


  Istället var det Luleå som gick ut till den tredje akten och visade varför man ligger i toppen av serien. Man vann skotten med 14-4 och en storspelande Viktor Fasth satte stopp för ytterligare hemmamål. 


  32-12 stannade matchens skottstatistik på. Något som indikerar hur pass mycket bättre hemmalaget var.


  - Tredje perioden är jag jävligt imponerad av hur vi genomför. Vi spelar utan en tanke på att dra oss tillbaka och AIK har inte en chans att sticka upp. Det kändes rättvist att vi vann, säger Thomas Berglund.


  Vinsten innebär att Luleå återtar förstaplatsen i elitserien medan AIK halkar ner till den tolfte och sista placeringen i en haltande tabell.




Av Konrad Olsson
 

















 

Av Angelika - 6 oktober 2010 07:42

Även om det är ganska längesen som jag steg upp, men wha ever! :)


Har ätit en annorlunda frukost idag. varm oboy med 3 hårdbrödsmörgåsar. Kanske inte den godaste frukosten men kul med lite variation. Det roliga är att igår då jag gick och sova så tänkte jag ut att jag skulle koka mig Havregrynsgröt till frukost, villket jag såklart glömde. Som vanligt! :( tycker det är en bra och stabiliserande morgonrätt.. Jajja nog pratat om det!


Har sovit som en Prinsessa åter igen. Detta hus är magiskt. Man sover sjukt gott och är alltid utvilad på mogonen, vilket inte har hänt mig på år och dar! Vårat fina hus, vi är så lyckliga och jag Visste att Alfred skulle Älska att bo här! Nu när vi varit nånstans och vi kommer hem så skriker han HEMMA! Villket aldrig tidigare har hänt.. Han har sån frihet här min älskade skatt!

Vincent tycker så klart också om huset. Men han har svårt att kunna hitta på nånting att göra.. Tycker allt är tråkigt, saknar kompisar (trotts att vi bara bott i 2veckor), vill inte vara ute osv. Men det släpper väl.. Vi har ju bara varannan helg nu, så det gäller att han hjälper till lite då han är här och försöker att få det att fungera, för vi kan inte göra allting åt honom.. kompisar te.x, det måste man ju titta efter lite själv också. Finns ett par tvilling bröder här på andra sidan gatan som är i vince ålder, och hela området kryllar i barn. Så det borde ju inte vara några problem! :)


Har hunnit ha massor av gäster och nyfikna hus visiterare! :)

Det blir dyrt med gäster har jag insett, haha :P (kaffe paket efter kaffe paket) Och till helgen kommer svärföräldrarna och ska sova här.. Nåja, det är härligt med besök och det lär ju avta eftersom vi bott här ett tag, så man ska väl njuta så länge det varar ;) Hade fam ökvist/Lampinen på övernattning i helgen förresten, villket var skit kul. Pojkarna lekte och busade på värre på övervånigen, hehe..

 

Nä nu ska jag ta mig en kaffe kopp - kopp kaffe. Denna huvudvärk som jag får då jag inte dricker kaffe direkt efter frukosten är hemsk. Har försökt hålla mig så länge som möjligt varje morgon med att dricka kaffe, pga halsbränna.. Men får sån huvudvärk ist :( Blää!


Idag kanske jag fotar Huset invändigt, vi får se!

 

Ps bebis i magen är en vilding.. En riktig VILDING, haha Ds

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards