Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Angelika - 26 oktober 2010 08:23

I söndags så gick jag och alfred ut en sväng på em, eller det var tänkt en sväng. Och bara ut på gården för att leka! Men det var så himla skön väder ute och regnet hade slutat. Så vi bestämde oss för att ta en promenad utan vagn. Jag tog den risken för i overol är man ju inte lika snabb, så alfred springer ju inte lika fort om han hade fått för sig att springa ifrån mig. Men det gjorde han inte, han gick så snällt bredvid mig. Stannade vid vägkanten varje gång det kom en bil, höll mamma i handen stundvis och var på strålande humör! Kl var vid 16- 17 tiden så det hade redan börjat mörkna, men som sagt det var härligt väder! Vi kom på att vi skulle gå till min mormor, mormor elsy som alfred säger. Och sagt och gjort, vi promenerade dit i hopp om en kaffetår och lite vila för alfred som tappert hade gått enda dit själv.. Men vi mötte henne just i dörröpnningen, och hon var på väg till kyrkan och servera fika.. Men då följde vi henne dit och på vägen dit mötte vi min morbror som var ute och gick... Så vi dealade om att vi kommer dit på kaffe ist.. Men först följde vi mormor till kyrkan och alfred fick leka en snabbis i lekrummet där som var fullt i ungar. Sen gick vi till min morbror och drack kaffe/saft och fick fika... Kl var efter 18:30 när vi kom hem och robert hade redan hunnit hem.. (jag som skulle slå på bastun åt honom).. Vi tog oss en bastu sen allihopa och jag njöt av att ha varit ut och rört på mig och sen fått avnjuta hemkomsten i en varm bastu :) Vilken historia detta blev! Haha... Till egentligen det som jag ville få sagt är att igår då jag vaknade kände jag mig som en ny människa.. Kände mig inte lika tung och hade inte lika ont... Robert kommenterade att vad smal du ser ut, att låren inte alls såg sådär vätskefyllda ut som dom tidigare gjort, och även midjan var smalare! Så där ser vad lite kvälls promenad kan göra.. självklart tog vi oss en promenad ner till "samhället" igår också! Fick till och med be robert gå snabbare och det brukar vara tvärtom, haha.. Såå skönt att ha blivit av med massa vätska, känner idag också att jag är "lättare"... =)


Vid 16 tiden igår fick vi besök av jonas, stina och tuva.. Med sig hade dom en gigantisk blomma och den var super läcker! Tror det är den finaste blomman som jag/vi nånsin fått =) så tack igen Stina! Har så klart fotat den haha ;) dom var här till ca 19 tiden och efter det så hände det inte så mycket mer..

Super trevligt att dom kom förbi var det..


    


Idag ska vi åka in till Piteå. Storhandling och inköp av färg står på schemat! Vit färg iaf, sen får vi se om vi hittar någon fin färg till vince rum. Han har fått välja vilken färg han vill ha, så skulle vara kul om man kunde få överraska honom nu när han kommer till helgen! :) Längtar sååå tills golven kommer!! ihhh


Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards