Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Angelika - 19 oktober 2010 20:09

Alfred har varit blöjfri nästan hela dagen. förutom då han var ute.. Har hänt en olycka då kalsongerna blev blöta men annars så har han varit super duktig och gjort det han ska på pottan! skönt om han snart kan vara utan blöja om dagarna, billigt, smidigt och skönt för honom! :) Äntligen kanske han börjar förstå detta med att känna efter då han måste kissa! Min söta fina lilleman...   


  



Har bakat gula rutor med kokos flingor på (mamma kallar dom smör-rutor tror jag?!) och chokladbollar, blev lite annat än jag tänkt mig. Men bakat, det har jag! Och gott, det blev det :) Och efter att Bolibompa var slut så tog jag och alfred oss en lång och skön dusch i takduschen, jag bara älskar den!! Nu sover lilla prinsen min och jag ska lägga mig i den skönaste ställningen jag kan med min super hårda och jobbiga mage! *gnäll spik*

Av Angelika - 19 oktober 2010 15:59

Någon som har ett gott recept på räkröra till bakpotatis? Eller någon annan god röra man kan fylla den med? :)

 

  

Av Angelika - 19 oktober 2010 15:47

Jag kommer nog inte att sätta in några bilder på huset invändigt.. Finns för många där ute som inte behöver veta hur det ser ut här och vad vi har för saker. Och speciellt inte nu när det pågår inbrott till höger och vänster.. Så ni som vill se, får komma hit   

 

Sen när vi börjat fixa så sätter jag nog in före och efterbilder, men då bara på kanske just det vif ixat.. Ähh jag får se, men ännu är inte ens golvet beställt. Men på Tosdag då babe är ledig, då Jäkla!   

Av Angelika - 19 oktober 2010 15:29

Ja ni hör ju, snart är det Jul!

Inte länge kvar nu, ca 2 månader bara. Dags att sätta igång julklappshandlingen. Kul men ändå jobbigt på sitt sätt.. Värst är väl vad vi ska köpa och vad man kommer ha råd med till vince, det roligaste som finns är ju att köpa kläder och saker åt barnen. Men nu är det ju inte lika lätt att göra det åt vincent, så det kommer bli trist.. Men så är livet just nu! :/

Alfred sa idag efter lunch vilan då han vaknade att snart kommer tomten och hälsar på mej, hahaha. Så söt! Han måste ju ha drömt om tomten eller nånting? Igår så satt vi och kollade på barnleksaker och då sa jag att du får ju önska dig det du vill ha av tomten då han ska komma..så han har säkert funderat mycket på det där :) Blir nog en hel del ute leksaker i år, spadar, skidor osv Nu när man "har nära till naturen" haha.. Kommer bli en toppen jul i år!!! :-D och sen kommer ju den bästa Julklappen kanske bara 1 vecka efteråt, en Bebis!! hihi


Idag har det inte hänt många knop.. Gjorde köttfärsås m spagetti tidigare då alfred och robert var ute på gården och fixade.. Så det ska vi äta till middag alldeles strax, gjorde den tidigare så älsklingen skulle få med sig mat till jobbet. Ibland undrar jag om karlarna vet hur bra dom har det egentligen? (kanske inte alla, men många) Tycker absolut man har rätt att få klaga på dom då och då när man är så snäll som man är ;) Robert har blivit polare med en annan granne idag. Så i morgon ska dom klippa häcken tillsammans.. Eller alltså häcken som är runt gården, inget annat! :-P Fint kommer det bli...


Ska till Barnmorskan i morgon.. I norrfjärden för första gången, och det ser jag fram emot! tror det kommer vara super mysigt att gå där på mvc och ha bvc och allt det där.. Norrfjärden är en mysig liten "by" :) Ser fram emot att få höra bebis hjärta picka på snabbt där inne, och höra hur den i dags läget ligger. för har en känsla på att den fixerat sig, eller är på väg.. Men det får jag vänta med att se i morgon.... Har förövrigt inte ringt ang Ul ännu, har som vanligt tänk "jag gör det någon annan dag, jag hinner".. Men hinner gör jag, har ju 2.5 vecka på mig :))



     Gjorde drömrulltårta igår. Jag och Alfred smaskade i oss halva på en gång, fasiken så god den var.. Speciellt då den var lite små varm och super färsk! :-D Ska baka lite annat ikväll, behöver fixa kakförrådet i frysen. Tom åter igen! :/ Men lite sockerdrömmar och kanske mockarutor får duga ;-) och kanske chokladbollar ifall att Julia kommer på besök, haha (var det enda hon tålde när jag bjöd på fika sist) ;) Men med det så påminner det mig om att pärlsockret är slut, och nästan strösslet också. Skit också!


Nu tappade jag skriv lusten.. Så ska inte uppehålla er längre! =)

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards