Alla inlägg den 16 oktober 2010

v29

Av Angelika - 16 oktober 2010 17:59

Ja tack, svettningarna känner jag igen!!

 

 

Vecka 29

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Av Angelika - 16 oktober 2010 09:38

Nu får ni skärpa er och börja blogga så jag har nånting att läsa när jag dricker mitt kaffe! Har ca 20st bloggar som jag brukar läsa, men som inte uppdaterats på några dagar och jag blir förbannad! Haha ;-)


Förövrigt en söt bild på snyggbröderna.. När dom Var super små!! :)


  


Vi har förresten bytt välling till Alfred. Så nu dricker han välling från 3 år. Och sover som en stock gör han! 2kvällar har han druckigt den och två dagar irad har han sovit till nästan kl 8.. Jisses! Så ni med morgon-pigga-barn, BYT VÄLLING ffs!! :) Vincent sov super bra han också idag, över kl 8 var den då alfred VÄCKTE honom.. Detta hus är magiskt :)

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards