Alla inlägg den 23 november 2010

Av Angelika - 23 november 2010 18:45

Låter bilderna tala för sig själva :-D

 

  

 

      

 

Tycker bilden då han får vatten i ögonen är för härlig!   

Av Angelika - 23 november 2010 12:48

Alfred har varit på dagis från kl 8 till 10:30 både igår och idag själv. Har gått bra, men vid lämning har han fått gråta en skvätt. Och det är väl bra i sig, hade nog varit värre om han inte brytt sig alls haha ;)

Skönt när robert börjar jobba först kl 13 den här veckan, då kan han både lämna och hämta alfred, såå skönt att slippa! Igår fick han känna på hur jag haft det, fast dock utan fogvärk.. Alfred ville inte åka bobb, vägrade gå och ville INTE till dagis.. Det slutade med att robert körde honom med bilen, var det enda som dög.. Så då fick han se, jag har ju fått bära honom dit o hem när han varit sådär :P

Men i morse gick det bättre, då ville han t.o.m åka vagn...


Nu sover Lilleman. Helt slut är han! Somnade inte förens sent igår, tror kl var närmare 20:30.. Men vi hade både mormor och morbror Lenny här, så han fick stanna uppe och busa en stund extra.. Men då var han däremot inte glad på morgon då robert väckte honom kl 7 haha.. Som en tonåring lät han. "släck lampan pappa, JAG VILL SOVA" ;-)


Igår kom min fina Mamma hit på övernattnings besök, alltid lika trevligt.. Hon hade med sig kalix löjrom som vi mumsade till kvällsfika igår och som även fick bli morgonens pålägg på dom rostade mackorna! Underbart gott!!

Nu är hon hos min mormor och hjälper henne Julstäda lite. Sen kommer hon hit igen för jag ska bjuda på älgstek till middag, måste ju locka med nånting så hon kommer tillbaka haha..


Förövrigt så mår jag sådär faktiskt.. Har haft förvärkar i 3 dagar nu. känns bättre idag, men svettas som FAN, och mår lite illa.. Ryggen värker till och från och bebis bökar mer än vanligt.. Hade rejäla kickar mot revbenen igår, och ett tryck neråt som heter duga.. Läskigt nära det börjar bli förlossningen nu. Läskigt på ett bra sätt! :) Men jag hoppas den håller sig inne till bf datumet (7Januari) men just nu känns det omöjligt haha.. Fick Sen draget i vaden inatt igen. Men nu "bara" i vänster ben.. Prövade att streta emot och höll benet rakt (som jag fick i tips att göra) men det gjorde för ont så fick ge med mig och dra ihop benet.. Svetten rann pga smärtan, usch usch usch! Hade robert hört hur jag lät så hade han nog trott jag födde. Men snäll som man är så håller man inne med ljuden så han ska få sova. varför gör vi kvinnor så, Tänker på att karlarna måste få sova?! Var samma då jag skulle föda alfred.. Han fick sova fast jag hade enorma värkar :)


  

Nu ska jag återgå till bakandet. Har gjort en sats med lussebullar.. Dock blev det bara 2 plåtar och gjorde dom så stora att det knappt räcker till fika åt 20 pers, haha.. Men ska såklart baka mer sen. Ville bara testa så bakmaskinen funkade som den ska, och det gjorde den! Tror jag är kär!! :) haha... Egentligen borde jag vila mig medans alfred sover. Men kan inte, direkt jag lägger mig börjar min kropp värka, så försöker hålla igång så mycket jag kan...


Nä baka var det ja!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards