Alla inlägg den 28 november 2010

Av Angelika - 28 november 2010 18:05

Kom på en rolig sak som alfred sa här om kvällen..

Jag hade just bytt om på honom till nattkläder. Min mamma var och hämtade snutte och tutte och jag gick och hämtade hans tandborste..

Mamma gav snutten och stoppade in tutten, och då klämmer alfred ur sig "Sluta stoppa in tutten mormor! Mamma ska borsta mina tänder" Fasen vad vi fick skratta, han är så söt med alla sina kommentarer!


Så liten med ändå så klok!

Alla blir så förvånade över hur bra han pratar och hur MYCKET han pratar..


Over and Out!

-10

Av Angelika - 28 november 2010 16:32

Mätt i magen efter middagen.

Pojkarna fick välja själva vad dom vilel äta idag, och dom hade svårt att välja, haha. Men tillslut bestämde sig vince för hamburgare. Alfred ville ha mos.. Så jag och vincent åt hamburgare med bröd och alfred mos med hamburgare, alla nöjda! Kan det bli bättre? :)


Vi har varit ute på gården och busat i snön i ca 1 timma, tempen hade ju höjts till -10 grade så vi passade pår.. Alla 3 hade rosiga kinder och det var riktigt uppfriskande.. Tog robert´s täckbyxor och snowboardjacka så jag också kunde leka i snön :P Höll inte på att ta mig upp från backen då jag satt mig ner, fick smått panik haha.. Nåväl, alla kom in i gott välmående! :)


Tog lite bilder på dom fina...


 


          


Sen när vi kom in och dom väntade på middagen...


     


    

Av Angelika - 28 november 2010 09:57

Tack ni som bryr er och tog en sekund av erat liv och skrev en kommentar.. Det värmer även om ni kanske inte förtår det! Mormor är fortfarande i samma skick som sist jag skrev.. Väntan är lång och jag hatar den! Vakna nu Goding...     

 

 

 

Igår så strök jag gardinerna till resten av huset. Blev en stund´s strykande, men det var skönt på sitt sätt.. Hade ingång Julmusik som jag nynnade och sjöng på, slappnade av för en gångs skull. Men Julstämmningen är långt långt bort.. Blev fint med Julgardiner, men nog kommer man hinna bli less, så är det ju varje år.

Och sen gjorde jag lite bakning som misslyckades, gick att äta men nja det var ingen höjdare.. Tog för lite Mjöl....

 

  

Jag är så glad att Barnen finns.. Vi hade en mysig frukost tillsammans på morgonen. Tände det första ljuset i adventsljusstaken och hade några värmeljus tända också.. Åt i lugn och ro och satt ganska länge.. Älskade Ungar! :)

Om 5 veckor är det tänkt att en till liten knodd ska komma till världen. Jag eller Vi tror det är en till liten pojke, ett helt fotbollslag kommer vi ha då.. Nästan iaf! haha.. men tänkt så mysigt.. Tänkte på det igår då älsklingen kom hem från jobbet på kvällen och grabbarna började klänga och busa med honom direkt.. "tänkt, snart har han en 3e grabb" Men han klarar av hur många som helst Robert, han har ett tålamod av dess like, och ett hjärta av GULD!

 

Ska dricka upp mitt kaffe och mysa ner mig i soffan.. Kanske Mamma dyker upp snart också! Det är väl det enda positiva med detta elände ang mormor, Att jag fått vara med mamma i 1 hel vecka i sträck... Att få träffa henne varje dag motför nån gång i månaden om ens det!

 

Som jag sagt tidigare. Ta hand om varanndra!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Skapa flashcards