Alla inlägg den 24 november 2010

Av Angelika - 24 november 2010 21:49

  


Satt och tänkte på bebisens kläder som den ska ha på sig när den anländer..

Har ju hur mycket som helst från då alfred var bebis, och det är ju inte så längesen, så kläderna är ju i tipp topp form. Men nog vill man väl ha nånting som är nytt också? Har inte ens tänkt eller sett på bebis kläder ännu för vi har ju allt.. Men kanske någon pyjamas och söt body kan behövas.. Kläder som är så roligt att köpa!! :) Knas att jag inte ens gått och kikat på sånt då vi varit i affärer, fast kan vara så att jag förträngt det för att jag vet att jag blir beroende av att köpa om jag börjar, haha.. Därför så är jag i val och kval om jag ska kika in på någon sida nu och kanske beställa hem nånting sött :P Fy tusan vad jag längtar efter det lilla livet!

 

Och så är det ju det där med barnvagn.. Vi har kvar alfreds, men den tror jag faktiskt att vi kan sälja/ha hos t.ex mamma o pappa och köpa en ny ist.. Bilbarnstolen sparade vi, dumt att sälja en sån fin stol när man vet att man ska skaffa syskon så småningom, mycket bra val av oss! :) Sängen är ju kvar också.. Ja den som spar den har! ;-) Ska kika på kläder, kan inte hålla mig nu när jag börjat fundera!

Av Angelika - 24 november 2010 18:42

Kom inte på något annat att ha som rubrik!

Men idag iaf så har vi varit och kollat in pyret i magen.. Måste säga att det var STOR skillnad nu motför då jag var i v 18. Bebben är ju enorm och man fick se bit för bit ist för hela bebis på en gång som vi fick se då. Men att man såg lilla ansiktet bra, helt fantastiskt! :-) ni ska få se en bild som vi fick av den snälla karln som gjorde Ultraljudet, dock så rörde sig bebis just som han fotade, så det är suddigt och så är det ju i 3D så ser läskigt ut! :) men ändå, så sööt! Och lik Alfred... =)   Varför vi var på ett Extra ultraljud var för att se så moderkakan hade flyttat sig uppåt som den ska, för annars ligger den och blockar vid förlossningen. Men det såg bra ut! :)

    En go och rund tjockis bebis ser det ut att vara! hihi   

 


Till nånting tråkigare så kom min mamma förbi oss tidigt i morse.. Tänkte direkt jag såg henne utanför dörren, nu har nånting inte så roligt hänt.. Eftersom hon åkte hemåt härifrån igår vid 17 tiden.. Och helt riktigt. Mormor fick åka med ambulans till Sjukhus igår på kvällen med misstänkt stroke.. Halvförlamad, men som tur var är hjärnan helt frisk. Hon kom t.o.m ihåg när hon var född och villket datum det var.. Skönt! Men Kvinnan är ju ja 87 år om jag inte minns fel, så man blir ju sjukt orolig. Min fina fina mormor! Mamma hade fått ta emot samtal från sin bror när hon var på väg hem till kalix, så hon fick vända och åka tillbaka till Rosvik! Nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå väl med mormor och att hon får komma hem!   

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards