Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Man ser saker..

Av Angelika - 11 november 2010 13:00

Med nya ögon varje dag!

Trotts att jag är 25 år så vet jag fortfarande inte vilka som är mina riktiga kompisar. Villka Vänner som ställer upp i vått o torrt, stöttar och bryr sig.. Nä tragiskt nog vet jag inte det!? Men dom som jag verkligen vet med säkerhet att dom alltid finns där för mig/min familj, dom är och förblir mina vänner för evigt!   


Har funderat på det där super länge nu, och ville bara skriva av mig lite! Bloggen är ju till för det   



Annars då. Idag sov vi super länge.. vaknade just före kl 9 av att alfred sa, "angelika, angelika" super tyst och försiktigt.. Låter så sött då han säger Angelika :) Så dagiset får vänta en dag till innan vi kommer och röjjer igen, hade tänkt fara med han idag.. Men blev så sent innan vi var klädda och hade ätit frukost..

Igår kväll började jag göra biskvier, kom så långt som till "choklad toppingen". Men upptäckte att jag inte hade kokosfett hemma.. Suck, villken miss! Så måste handla. Hade tänkt göra det idag, men vagnen är i bilen och jag orkar verkligen inte släpa med mig alfred gåendes till affärern. Kul om han strejkar så jag måste bära honom :P Så när älsklingen kommer får vi åka och handla, måste hämta ut ett paket också.. Jultomten hade anlänt med lite paket! ;)) Skönt att ha gjort bort julklapps inhandlingen redan.. Tror kidsen kommer bli nöjda! =)


Och i morgon kommer vincent! :-D och älsklingen är ledig i helgen! Kommer bli en toppen helg med massa bus!! Vill alltid hinna göra så mycket när vincent är här, men vi hinner aldrig med hälften :( Baka lite lussebullar o pepparkakor skulle vara skoj att hinna med!

 

Skulle på UL nästa vecka egentligen. Men fick hem ett papper igår om att jag måste boka om det av någon jäkla anledning. Såg så fram emot det! Men men, what to do? :)


Vi fick även hem 3 splitter nya xbox spel igår.. Black Ops! Ett till mig, ett till robert och ett till lasse! jäkla vad bra det är, kul med nya banor! :) Vi satt uppe till efter kl 01 och spelade i natt, stackars älsklingen som klev upp kl 5 för att åka till jobbet i morse. hehe

 

  

 
 
Ingen bild

Annlo

11 november 2010 13:26

så kommer det nog alltid vara på den biten om vänner.. jag känner exakt likadant. man funderar och funderar..

 
Julia

Julia

11 november 2010 13:30

Jag brukar nog bara ha några droppar matolja i chokladtoppingen. Så det kanske fungerar det med om du inte ids ut och vill göra det på en gång :)

http://www.holio.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

11 november 2010 15:39

Och tänk jag är snart 34,och är lika förvirrad. Men man lär så länge man lever.. och livet förändras ju så vänner kommer och går.

 
Martina

Martina

11 november 2010 20:38

Jag tror det bara är energikrävande att fundera på sånt. Innerst inne vet man vilka som känns "äkta" och som finns där för en. Det känns i hjärtat. Ju äldre man blir desto mer väljer jag mina vänner med omsorg och det är inte förrän man hamnar i ett läge då man verkligen behöver sina vänner mer än nånting annat då man ser vilka som verkligen ställer upp i vått och torrt. Innan det är det ganska svårt att till 100% avgöra vilka som skulle göra det, hur mycket dom än påpekar det, för alla reagerar olika på saker och ting. Det är en sak att säga det och en helt annan att verkligen ta ut det i handling. Men såklart är ju alltid tanken god och betydelsefull och bara för att någon nu inte finns där för en alltid betyder det ju inte att man behöver säga upp bekantskapen helt, man vet ju bara bättre vart man har personen. :)

Hoppas allt är bra med dig gumman! Puss

http://mslarsson.blogg.se

 
Soppe - Nicole's morsa

Soppe - Nicole's morsa

11 november 2010 21:19

Tack visst är hon ;D

http://sbergdahl.blogg.se

 
Martina

Martina

12 november 2010 09:05

Ja, visst är det så. Fundera ska man göra ibland. Funderar och grunnar själv på allt som har med livet att göra. Det går i perioder och ibland funderar man mer på en del saker. Just det där med vänner, vilka som betyder något och dom som står en nära är ju väldigt betydelsefulla delar i ens liv och faktiskt får en att fundera. Sånt som påverkar en känslomässigt. Den där känslan att inte få något tillbaka av allt man ger är aldrig kul. Men Jag försöker tänka att man alltid får tillbaka om man ger av sig själv, nån gång, på nåt sätt. De som verkligen älskar en och tycker om en ger såklart tillbaka med sin kärlek. Även om det inte alltid blir på det sätt man förväntat sig. Du är en jättefin människa och jag tycker om dig massor, min gokusin och vän. Och om det inte ger dig något att bry dig om hur andra mår ska du inte göra det heller. Gör det som får dig att må bra. Om jag mår bra av att visa omtanke och kärlek till andra människor gör jag ju det såklart. Man ska vara sparsam med sin energi och bara ge den till dom man verkligen älskar och framförallt till sig själv. :) Du tillhör iaf den skaran för mig. Alla minnen tillsammans med dig får mig att le och känna ett välmående i hjärtat. :)

Kan tänka mig att du är översvämmad av hormoner just nu. Skönt att höra att du mår bra :) Jag mår också fint. Riktigt bra faktiskt :D Hörs gumman och ha det fint! Puss

http://mslarsson.blogg.se

 
Martina

Martina

12 november 2010 09:07

Oj, jäklar vilket megainlägg! Men du drog igång min djupa grunnarsida ;) haha

http://mslarsson.blogg.se

 
Martina

Martina

12 november 2010 16:00

Tack själv sötgoa du. :) Du är så fin Anchi! Minnena skrattar man lika gott åt varje gång dom dyker upp ;)

Och va bra att du gillar megainlägg. Då kommer det säkerligen fler ;)
Ha en skön helg nu gummsi! Puss&go

http://mslarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards