Alla inlägg den 11 november 2011

Av Angelika - 11 november 2011 15:09

Idag har vi verkligen haft en städdag.

Jag har dammtorkat i varje vrå, både på nedervåningen och övervåningen.

Älsklingen dammsög nedervåningen och sen tog jag övervåningen. Har satt in kartonger i väggen som stått i vårat sovrum och varit allmänt fula och som tagit onödigt med plats i vårat fina rum. (saker från mitt föräldrahem). .

Vikt och tvättat kläder, och plockat och fixat fint.. Älskar då det doftar rent och man känner hur rent det verkligen Är..


Sen har vi grejat på med tavlor mm..

Lite av det ser ni här;


 

Ljuslyktorna fick bli en tillfällig prydnad på den nedersta tavellisten :) 

Tavlorna på barnen är ju så himla fina och jag är tok nöjd över dom. Enda nackdelen nu när vi flyttat dom till V-rummet är att dom "smälter" in i väggen. Samma färg nästan :/

 

Ska bli samma på andra sidan tv.. bara vi får köpt 2 lister till så :-)

  

 

R är och fixar med nånting i garaget, snickrar för fullt. Sen ska vi ha Fredagsmys!! Med massa gotta förhoppningsvis ;-) Jag har nyss ätit en tidig middag, var så hungrig så var tvungen att vräka i mig nå mat.

Blev resterna från igår; Älgkött, kokpotatis och sås på älgskyn.. Smasken! :)

 

Ha en trevlig Fredagskväll.   

Av Angelika - 11 november 2011 08:49

Nu är det fredag åter igen. veckorna rullar på i vanlig ordning i en snabb tackt..

Har bakat sockerdrömmar nu på morgon kvisten. Gjorde inte riktigt efter det vanliga receptet utan tillsatte lite kardemumma för att få lite jul doft i huset :) Kakorna fick MVG av Alfred som var snabb med att provsmaka då dom svalnat en aning :) *undra vad R tycker då jag ändrat på hans favvo kakor?* hehe..


Idag vette gudarna vad som händer. men tror jag ska styra upp lite besök, alltså att vi ska och besöka nån.

Fast först stäääääda!! :/

Var sugen att åka och hälsa på lite folk igår, men tiden räcker fasen inte till!?! Även om vi inte gjorde ett skit igår mer än det vanliga "hemma görat".. Fast med hus är man aldrig sysslolös har jag märkt. . . . :-D

I morgon får vi ju fin besök av Lina med Barn. Alfred väntar på Leo redan ;) Ska bjuda på nå middag också, är så mys med middagsgäster då man får laga mat till många :)



Sockerdrömmar m kardemumma...


   

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards