Alla inlägg den 2 december 2010

Av Angelika - 2 december 2010 20:33

..TACK för era värmande ord! :)

 

  

Av Angelika - 2 december 2010 13:45

Insåg idag att det är december.. Redan!

Har inte hunnit med i svängarna. Dom senaste dagarna har man gått i en dimma, levt med en jobbig känsla i magen och varit allmänt förvirrad..

Nu är det över och man kan, tro det eller ej! Pusta ut, Känns så skönt att mormor fått gå vidare nu. Slippa ligga i en sjukhussäng och man får se henne bli sakta men säkert sämre.. nej usch, det är skönt att hon valde att inte kämpa alltför länge.. Fina fina fina mormor... Kan aldrig säga det för många ggr!


Hade Mamma o Lenny här igår kväll.. Pratade minnen och det var så skönt.. Skrattade av alla tokigheter som mormor hade för sig... Hennes super fula stora pälsmössa som hon jämt hade på sig på vintern då hon var ute.. Men hon var söt i den, den var helt klart mormor! :) 

Jag hade gjort cheescake som jag bjöd på. Mormor hade philadelphiaost hemma i sin kyl som mamma tyckte jag kunde ha bättre nytta av, och då tänkte jag att jag skulle göra nånting smarrigt av den så vi alla kunde dela! :)


I natt har jag legat vaken halva natten.. Fick värk kring kl 3, men somnade om sen efter en stund. Men vaknade igen vid 5-6 tiden och då var värken riktigt ajaj! Låg vaken till efter kl 8 tills älslingen och alfred vaknade. Då fick jag äntligen gnälla av mig.. Vi klev upp och magen stod högt i skyn, super hård var den.. Tänkte att jäkla, idag ska här födas! Vi åt frukost, sen började vi kika bebiskläder och robert skruvade ihop spjälsängen.. Så nu är bebiskläder fixade och sänge, känns skönt.. Men vid 10 var värken borta, och nu känns det som vanligt.. Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt? vart nästan taggad till att föda ut snyggbebisen haha.. Men nu kan jag ju fara på Ikea i morgon som planerat! ;) Ikväll åker värmedynan fram och blir parkerad i sängen. Kommer ihåg då jag väntade alfred att den var en gudagåva då jag hade värk! :)


Har varit till Bm idag.. Bebis är inte fixerad.. Hjärtljudet låg på 148, och sf mått på 34.. Med andra ord, allt såg och lät bra!


Well well. Robert har påbörjat Tapetseringen i vardagsrummet.. Grundjobbet är färdigt. Nu är det limmet och tepeterna som ska upp! Men så klart så har han glömt köpa nånting, så nu är han och fixar det.. Sen hoppas jag att iaf fondväggen ska komma på Plats! SPÄNNANDE!! =)


Nu har jag inget mer att gnälla av mig med.. Har som sagt varit förvirrad senaste dagarna, så vet inte ens vad jag gjort?!? men nu blickar vi framåt igen med mormor i minnet! :)

Av Angelika - 2 december 2010 13:31

I Tisdags kväll så tog Mormor sina sista andetag. Saknar, gråter, skrattar, minns och ler! Den finaste människan jag någonsin kännt är nu en Ängel, även om hon alltid varit en ängel på sitt sätt! Mycket saknat av Många..


Vila i frid älskade Elsy Öhman!   

 

 

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards